Staro partnerstvo novi oblik: Idemo dalje kao franšiza!
Francuski trgovinski lanac Carrefour, prisutan u regiji kroz zajedničko ulaganje sa grčkim Marinopulos-om, (Marinopoulos Group) okončao je direktno prisustvo u formi zajedničkog ulaganja i svoj udeo u zajedničkoj kompaniji prodao grčkom partneru, sa idejom da ostane prisutan samo kao franšizni sistem. Grčka tvrtka otkupila je 50 posto udjela u zajedničkoj kompaniji Carrefour Marinopoulos i time postala jedini vlasnik trgovačkog sustava, aktivnog u široj regiji.
Time se, po riječima obiju strana, promjenom biznis modela i prelaskom na potpuni franšizni model, okončava jedna era suradnje i započinje nova - otvaraju se nove mogućnost za širenje lanca na Cipru, Bugarskoj, Albaniji (gdije su već prisutni), ali i ostalim zemljama regije kroz model za koji se očekuje da pokaže bolje rezultate no dosad.
Prethodno su, još početkom 2010 godine dvije kompanije dogovorile o zajedničkom nastupu u regiji: najavljeno je da će biti formirana zajednička tvrtka (u formi joint venture) koja će krenuti u ekspanziju u regiji, odnosno na tržišta Albanije, Bosne, Hrvatske, Makedonije, Srbije i Slovenije. Po tadašnjoj ideji, zajednička tvrtka je trebalo razviti franšizni sustav kojim bi se nastupilo na svim spomenutim tržištima, pod markom Carrefour. Dogovoreno je i da 60 posto ulaganja pripadne izravno Marinopoulos-u a 40% Carrefour Marinopoulos-u, već postojećem zajedničkom ulaganju u Grčkoj. Dogovor je predviđao i da se dotadašnje zajedničko ulaganje u Bugarskoj (80 posto u vlasništvu zajedničkog Carrefour Marinopoulos a 20 posto Carrefour-a) također pripoji novoformiranoj kompaniji.
No, takvi planovi očito su usporeni valom krize koja je preplavila čitavu regiju.
Sada slijedi novi oblik starog partnerstva.
Marinopulos je jedan od vodećih trgovaca u Grčkoj. Pored partnerstva s Karfur, franšizni je partner i za američki GAP (prisutni su i na tržištu Srbije), zatim Marks & Spencer (također i na tržištu Srbije) i Sephora lanac parfumerija (i ovaj lanac je posredstvom Marinopoulosa prisutan u Srbiji). Tvrtka je i partner američkog kave giganta Starbubcks za Grčku.
Sa druge strane francuski trgovački lanac Carrefour posluje u više od 30 zemalja Europe, Amerike i Azije. U svojoj mreži ima 730 hipermarketa u kojima radi oko 221.000 radnika.
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Studenac preuzima lanac Lonia
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Poštovana, Tvrtka Family Shop za sada franšiznu mrežu isključivo razvija na matičnom tržištu u Poljskoj.
Biznis iz druge ruke
Molim informaciju kako stupiti u kontakt s firmom family Textiles? Hvala