Strpljenje se isplati
Imamo trgovine kojima je promet porastao 20 posto, ali i one sa rastom od 1.000 posto.
Pedro Marthino, član borda Eurocash grupacije
Eurocash je najveći distributer i trgovac robom široke potrošnje u Poljskoj. Grupacija, koju čini osam tvrtki, nudi 20.000 proizvoda, zapošljava 11.000 ljudi širom Poljske i pokriva 26% tržišta prehrambene robe. Shodno praksi kojoj pribjegavaju bezmalo svi veliki trgovci, Eurocash je tijekom posljednjih 15 godina radio i na razvoju franšiznog sustava, i uspio privući tisuće malih, nezavisnih trgovaca koji su odlučili nastaviti poslovanje pod okriljem Eurocash franšize. U svom portfelju grupacija danas ima čak šest trgovinskih lanaca koji se šire franšizno – među njima su najveći cash & carry lanac ABC (7.200 trgovina), Delikatesy Centrum (više od 1.000), Lewiatan (2.700), Groszek (1.100), Euro Sklep (500) i lanac drogerija Koliber (60). Sa ovim stupnjem pokrivenosti tržišta i razvijenosti mreže franšiza, u Eurocashu s pravom kažu da "imaju trgovine gotovo na svakom uglu". Kako privlače nove primatelje franšize i kakve benefite mogu očekivati partneri pošto pristupe mreži, govori Pedro Marthino, čaln borda grupacije Eurocash.
Posmatrano u cjelosti, koliko se trgovaca odlučilo pristupiti mreži promijenom branda, a koliko je poduzetnika odlučilo pokrenuti trgovinu "od nule"?
Od svih lanaca koje širimo kroz franšizu, najveći smo stupanj integriranosti postigli u mreži Delikatesy Centrum. U ovoj mreži, više od polovice trgovina, vlasnici su gradili "od nule". To se dogodilo i jer je vrlo mali broj postojećih trgovina na tržištu mogao zadovoljiti kriterije ove mreže. Među našim ostalim franšiznim lancima, većina se novih trgovaca i dalje pridružuje tako što promjeni brand, odnosno franšizni sustav, ili tako što svoju neovisnu trgovinu uredi po našim standardima i nastavi poslovanje pod našim brandom. Međutim, primjećujemo da je svake godine i među njima sve veći broj onih koji se odlučuju otvoriti potpuno nove dućane. To su najčešće naši postojeći primatelji franšize, koji su svojim iskustvom, zalaganjem i dobrim poslovanjem došli do toga da mogu otvoriti više trgovinskih jedinica.
Kojim se sve alatima i argumentima služite kako biste potaknuli neovisne vlasnike trgovina da se pridruže Eurocash franšiznoj mreži?
Prije svega, u našu korist govore rezultati postojećih primatelja franšize i način na koji su oni poboljšali svoje poslovanje. Zatim, partnerima je zagarantirana sveobuhvatna potpora, koja uključuje i obuku, razvoj novih formata, marketing, financije, IT, povoljne uvjete nabave. Mi konstantno radimo na razvoju novih rješenja za povećanje prodaje i profita te rješenja koja će izaći u susret promjenjivim potrebama potrošača.
Kakvu korist mogu očekivati trgovci nakon pristupanja mreži?
To umnogome ovisi o stanju koje smo zatekli u trgovini prije no što je pristupila mreži, kakve je promjene trebalo uvesti te koliko se primatelj franšize morao prilagoditi standardima našeg koncepta. Imamo trgovine kojima je promet porastao 20 posto, ali i one sa rastom od 1.000 posto.
Najvažnije je održavati standarde, pogotovo kada je kvaliteta u pitanju, i koristiti sve alate koji su dostupni primateljima franšize. Također, treba imati na umu da se do željenog prometa dolazi tek za 12 do 18 mjeseci. Do tog vremena, primatelj često mora dodatno ulagati u poslovanje – pri tome, ulaganje ne podrazumijeva samo opremanje trgovine, već i pokrivanje gubitka koji se neminovno javi u početnim mjesecima suradnje, najviše zbog toga što partner ima obvezu održavati kvalitetu svježih proizvoda i pružati usluge na najvišoj razini. Istina, ne događa se da kupci svaki dan mijenjaju svoje potrošačke navike, ali trgovac mora biti dosljedan u održavanju standarda kako bi postigao uspjeh. Za novootvorene trgovine, Eurocash je pokrenuo program financijske pomoći kako bi primatelji franšize preživjeli taj prvi period poslovanja.
Koje druge prednosti, osim ovih mjerljivih, stječu oni koji se pridruže franšiznoj mreži?
Pored financijskih rezultata, nije manje važna ni činjenica da pripadaju najvećoj trgovačkoj grupaciji u Poljskoj. Razmjena iskustava među samim trgovcima te između trgovaca i tvrtke, jeste neprocjenjiva. Ovo je prilika da steknu nova iskustva, osjećaj da nisu sami, da postoji partner koji im može pomoći u teškim situacijama. Također, vrlo je važna i sama svijest, koja prevladava u cijeloj mreži, da to što drugi ljudi rade, donosi uspjeh i vašem poslovanju.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Popularno na forumu
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Studenac preuzima lanac Lonia
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Poštovana, Tvrtka Family Shop za sada franšiznu mrežu isključivo razvija na matičnom tržištu u Poljskoj.
Biznis iz druge ruke
Molim informaciju kako stupiti u kontakt s firmom family Textiles? Hvala