Potporom do uspjeha
"Ne znam kome da se obratim", "Već tjednima čekam da mi odgovore na mail" – ovo nisu riječi koje bi trebali izgovarati primatelji franšize u ozbiljnim franšiznim sustavima. Zapravo, respektabilni franšizni sustavi ne samo da ne bi željeli ovo čuti, za njih bi to bio pouzdan znak da u sustavu "nešto škripi". Koliko učinkovito službe ili menadžeri zaduženi za razvoj franšize mogu izaći u susret kada im se primoci franšize obrate za pomoć, jedno je od temeljitih pitanja koje trebaju postaviti svi oni koji razmišljaju o franšizingu – bez obzira radi li se o tvrtkama koje bi dale ili poduzetnicima koji bi kupili franšizu. Potpora davatelja franšize, koja se ogleda u brzoj i učinkovitoj komunikaciji, krajnji je izraz pouzdanosti i profesionalnosti, kojima se, ne tako rijetko, ozbiljni franšizni sustavi diče.
Nije slučajno što smo već nekoliko puta istaknuli "ozbiljni franšizni sustavi". Ono što ova formulacija implicira, više je nego jasno – ako se ispostavi da o franšiznim partnerima nema tko brinuti ili da davatelj franšize nije spreman posavjetovati i naučiti svoje partnere, u tom se slučaju, sasvim sigurno, radi o sustavima koji još uvijek nisu zreli za franšizing. Najgore je, svakako, ako primatelj franšize toga postane svjestan tek kada uđe u posao. Istraživali smo tko je i na koji način zadužen za komunikaciju s franšiznim partnerima u ovoj regiji, na što obraćaju pozornost i što im je posebno važno.
Branislav Đurđić, zadužen za razvoj britanskog "rent-a-car" branda Green Motion u Srbiji, slaže se da je suštinski važno da davatelj franšize ima osobu ili odjel koji će biti zadužen za komunikaciju s franšizama. – Ovisno o industriji i veličini firme, pored franšiznih menadžera, mogu postojati i menadžeri koji se također bave određenim područjima, i to mogu biti međunarodni menadžeri prodaje, marketing menadžeri i slično. U većim sustavima, menadžeri su zaduženi za određene regije, upravo da bi komunikacija bila bolja. Kao i na mikroplanu, što je bolja komunikacija unutar tvrtke, bolji su i rezultati – objašnjava Đurđić.
Na temelju razgovora s davateljima franšize iz regije može se zaključiti da su različiti sektori zaduženi za komunikaciju s primateljima. Suštinski, sam naziv funkcije osobe ili sektora koji komunicira s primateljima franšize nije važan i ne mora nužno biti označen terminom "franšiza" ili "franšizni". Daleko je važnije, ističu, da primatelj zna kome se može svakodnevno obratiti za nedoumice, i da odgovor, odnosno potporu, dobije u što kraćem roku. Uostalom, kako kažu stručnjaci, franšizna veza treba biti zasnovana na dugoročnoj odanosti i privrženosti, u kojoj su komunikacija i povjerenje osnovni parametri za njenu uspješnost.
Loša komunikacija s primateljima franšize negativno utječe na poslovanje čitavog franšiznog sustava: ne samo što "nagriza" odnos između davatelja i primatelja franšize, već vodi urušavanju reputacije branda – a u krajnjem slučaju, i samog sustava.
Najbolji primjeri iz prakse pokazuju da zaista postoje menadžeri koji neće otići doma dok ne odgovore i na posljednji poziv primatelja franšize i to je, bez sumnje, jedini ispravan put do snažnog i održivog franšiznog sustava. A pitanja, posebno na početku poslovanja, zaista je mnogo.
Milica Gavrilović, vlasnica franšiznog koncepta Dvije šmizle, kaže da oni do te mjere vode računa o tijesnoj suradnji s primateljima da franšiznim trgovinama uvijek iste osobe isporučuju robu. – Pošto se zna tko je zadužen, na primjer, za isporuku robe franšiznim trgovinama, onda i primatelji znaju kome točno da se obrate ukoliko dođe do nekih problema. Pored toga, mi imamo i franšiznog menadžera koji ih obilazi na terenu i sa kojim oni mogu komunicirati. Da bi priča bila uspješna, interakcija između davatelja i primatelja franšize mora biti obostrana – ističe Gavrilović.
Andrija Čolak, suvlasnik u riječkom franšiznom sustavu Surf'n'Fries, kaže da kontakt s primateljima franšize održavaju osobno on i njegov poslovni partner. Pored toga, imaju i osobu kojoj se primatelji franšize obraćaju za specifične upite, poput novih narudžbi sirovina i slično.
U tvrtki MiniPani, najvećem franšiznom sustavu iz Srbije, za podršku, komunikaciju i brigu o primateljima franšize zadužen je sektor za prodaju. Kornelia Šild, rukovoditeljica ovog sektora, kaže da je jedan od najvažnijih dijelova funkcioniranja MiniPani franšize sustav terenskog predstavništva. – Kroz taj sustav ostvarujemo dnevnu poslovnu vezu s primateljima franšize. Tržište cijele države podijeljeno je na više regija, za svaki je posebno zadužen po jedan regionalni koordinator i više terenskih suradnika. Svaki terenski suradnik zadužen je za određenu geografsku oblast i dnevno obilazi određeni broj primatelja. Ovi obilasci su unaprijed definirani po rutama koje se prave u suradnji s koordinatorom, koji ih i kontrolira – objašnjava Šild.
U franšiznom sustavu Extreme Intimo, koji se širi i izvan tržišta Srbije, s primateljima komunicira više ljudi, ovisno o tome za koju sektor im je potrebna podrška. – Sa primateljima komuniciraju i osobe zadužene za robu, IT sektor, biznis konzultanti i vizual menadžeri koji brinu o izgledu naših radnji. Pored toga, za svaku je franšiznu radnju zadužena određena osoba koja vodi računa o zalihama i slanju robe. Ova osoba je u svakodnevnoj komunikaciji s primateljima i njoj se franšizer obraća u vezi sa svim potrebama i problemima –kažu u ovoj modnoj tvrtki.
Svi se sagovornici slažu da je izuzetno važno da franšizni partneri brzo dobiju odgovore na svoja pitanja. U tom slučaju oni doista imaju dojam da davatelj franšize brine o njima i da je vrijedilo investirati u franšizu. Radi učinkovitije komunikacije, poželjno je izgraditi i intranet s forumima, preko kojih, zapravo, svi primatelji mogu međusobno komunicirati, naročito ukoliko je riječ o velikim sustavima. Na taj način oni mogu dijeliti iskustva, a davatelj ima uvid u sve probleme koji ih muče. Najzad, osobne posjete primateljima franšize nikada ne treba zanemariti – tako se davatelj na licu mjesta uvjerava kako sustav radi i daje konkretne preporuke. Seminari, konvencije i regionalni sastanci također ojačavaju komunikaciju i omogućuju dijalog tijekom kojeg se mogu preduprediti manjkavosti i razmotriti ideje za unapređenje cjelokupnog sustava.
pročitajte članke
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizirana za zaštitu i stiliziranje mobitela visokokvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima regije.
DepilConcept, međunarodni brend estetskih centara, u travnju je proslavio četiri godine poslovanja na tržištu Srbije.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
In memoriam
Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
In memoriam
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...