01.03.2017

Biznis za izazove budućnosti

Među sektorima koji su u posljednjih deset godina doživjeli "franšizni bum", nalazi se i sektor kućne pomoći i brige o starim i bolesnim osobama. Što ga čini pogodnim za franšizing?

Očekivano, trend rasta bio je najvidljiviji u Sjedinjenim Državama, najvećem i najrazvijenijem tržištu franšiza na svijetu – međutim, rast broja franšiznih sustava iz ovog sektora, primjećuje se i u Europi. Stručnjaci za franšizno poslovanje slažu se da je sektor kućne pomoći "stvoren za franšizing". Najviše, jer se radi o sustavima koji teže visokom stupnju uređenosti, zahtijevaju predanost i poštivanje standarda i plana rada, što i jeste imperativ za sve franšize koje pružaju personalne usluge.

Kućna nega Fot. Home Instead Senior Care

U svijetu franšiza, kućna pomoć i briga o starim i bolesnim osobama spadaju u sve popularnije ideje za pokretanje posla

Drugi razlog treba tražiti u općim demografskim prilikama. Prema izvješću Ujedinjenih naroda*, populacija osoba starijih od 60 godina raste brže od ukupnog broja stanovnika u svim regijama svijeta i očekuje se da će se do 2050. utrostručiti. U ovom trenutku, Europa je regija s najvećim postotkom starih osoba, a predviđa se da će tako ostati narednih 50 godina. Nije, stoga, neobično što raste broj sustava koji pružaju standardnu ​​kućnu pomoć – čišćenje i održavanje, kuhanje, čuvanje – te onih koji pružaju i nešto osjetljiviju – medicinsku pomoć.

S druge strane, veliki broj zainteresiranih za uzimanje franšize iz ovog sektora, potječe i od toga što za pokretanje posla nisu potrebne pretjerano velike investicije. Najveći dio kapitala treba uložiti u marketing, pronalaženje i obuku osoblja, ali je pogodnost što se posao lako može voditi i od kuće. Praksa pokazuje da franšize, i pored relativno niskih početnih investicija, mogu očekivati ​​visoke prihode, naročito nakon prve godine uhodavanja i uspostavljanja dobrog odnosa s klijentima, koji će biti i najbolji kanal preporuke.

Najzad, ne treba zaboraviti da ljudi u ovaj posao ulaze i iz čisto altruističkih razloga. Osjećaj da čine dobro često prevlada satisfakciju koja prirodno dolazi s razvojem profitabilnog poslovanja. Međutim, kao i u svakom drugom sektoru, postoje razlozi zbog kojih ovaj posao ne može raditi bilo tko. Ovo je posao koji nema radno vrijeme, točnije, radi se sedam dana u tjednu, 365 dana godišnje, što znači da su zaposlenici konstantno "na dužnosti".

Iako ne postoji jedinstven profil idealnog primatelja franšize, iskusni se vlasnici franšiza slažu da to trebaju biti osobe koji su dobri menadžeri, vješte u marketingu i uspostavljanju dobrih odnosa s klijentima i zaposlenicima. Prije svega, međutim, to trebaju biti komunikativne osobe sa izraženim osjećajem empatije.

Najveći i najuređeniji sustavi iz ovog sektora, sasvim očekivano, potječu iz Sjedinjenih Američkih Država. Veličina tržišta, opća rasprostranjenost franšizinga, te demografski izazovi, s predviđanjima koja pokazuju da će broj stanovnika starijih od 60 godina do 2025. u Americi biti udvostručen – uvjetovali su pojavu i razvoj velikog broja franšiznih sustava koji pružaju usluge kućne pomoći. Među najrazvijenijima, koji se mogu pohvaliti stotinama franšiznih jedinica, spadaju Comfort Keepers, Bright Star, Right at Home, Home Instead Senior Care, Visiting Angels, Synergy Home Care...

_____________

* United Nations, Department of Economic and Social Affairs, Population Division (2013). World Population Ageing 2013. ST/ESA/SER.A/348.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank