16.10.2015

Salate iz staklenke u franšizi

Novosadski koncept Tegla’s, poznat po prodaji salata u staklenkama, nakon nešto više od godinu dana počeo je raditi u franšizingu. Najveću šansu vide na inozemnim tržištima.

Iako su posve drugih poslovnih profila, odgojiteljicu Ivanu i dizajnera Vladimira Elesina iz Novog Sada, ta činjenica nije omela u namisli da uđu u svijet gastronomije. Pročitavši članak na interenetu o tome kako su salate pakirane u staklenkama oduševile tisuće zaposlenih ljudi na mnogim tržištima, i sami su poželjeli pokrenuti takav poslovni koncept u Srbiji. Otvorili su lokal u takozvanoj "Silicijskoj dolini" Novog Sada u kojoj radi 2.000 informatičara, jer ciljna skupina potrošača ove tvrtke upravo jesu zaposlenici koji nemaju vremena, a žele pojesti zdrav i hranjiv obrok.

Tegla's Fot. Tegla's

Naša franšiza, pored preuzimanja branda, pomoći oko marketinga, opremanja lokala, podrazumijeva i kompletan prijenos znanja u vezi s recepturama.
Vladimir Elesin

– Željeli smo ponuditi ljudima alternativu u prehrani, a dovoljno obilan i hranjiv obrok. Naše salate imaju u prosjeku 300 grama i kao takve predstavljaju obrok, ali možemo slobodno reći da još uvijek educiramo stanovništvo koje je ipak naviklo na neki drugi način prehrane – tešku hranu. Ipak, prvi dan kada smo otvorili lokal, prodali smo više od 40 salata, što znači da su ljudi spremni za nešto drugačije i rekacije potrošača su zaista pozitivne – kaže Vladimir Elesin i dodaje da su im za sada klijenti većinom žene, ali da počinju polako pridobivatu i muškarce.

Tegla's je, naime, take-away koncept, iliti "hrana za ponijeti". Vladimir Elesin ističe da ih ne treba svrstavati u restorane brze prehrane, jer inzistiraju na zdravim namirnicama, koriste prirodne začine i sastojke kontrolirane kvalitete. Salate koje se prodaju pod markom Tegla's ne mogu se probati ni na jednom drugom mjestu, prije svega zbog specifičnog dresinga koji nastaje u njihovoj kuhinji. – Zvezda vodilja nam je bila da napravimo proizvod koji vrijedi i da kontinuitet kvalitete ne smije narušiti nijedan segment poslovanja – ni sastojci salata, način pripreme, niti ljudi koji pripremaju salate – objašnjava Elesin.

Budući da su od samog početka razmišljali o franšiznom širenju, jedan od prvih koraka koji su načinili jeste zaštita imena u Zavodu za intelektualno vlasništvo. Iako su na tržištu kratko prisutni, prva franšiza ovog branda otvorena je u Beogradu.

Naime, franšizni koncept ove tvrtke podrazumijeva otvaranje lokala koji ima prodajni dio i kuhinju u kojoj se pripremaju salate. – Naša franšiza, pored preuzimanja branda, pomoći oko marketinga, opremanja lokala, podrazumijeva i kompletan prijenos znanja u vezi s recepturama – objašnjava Elesin.

Za otvaranje bara Tegla's neophodan je lokal ne manji od 30 kvadrata, a najpogodnija bi lokacija bila, prema njegovim riječima, ona slična novosadskoj. – To bi, zapravo, trebalo biti mjesto gdje u bližem okruženju posluju IT tvrtke, banke i druge tvrtke u kojima ljudi sjede po osam sati, kuckaju na računalu i pitaju se kako pojesti nešto zdravo i ukusno i na taj način zadovoljiti sve svoje prehrambene potrebe – napominje Elesin. Zaposlenici u franšiznoj jedinici bili bi u obavezi provesti 4 do 7 dana na obuci u Novom Sadu kako bi se na licu mjesta vidjeli način poslovanja i priprema salata. Primatelj bi bio u obvezi platiti ulaznu franšiznu naknadu, te mjesečne naknade koje iznose određeni postotak od prometa.

Pored razvoja franšizinga Tegla's usporedo razvija i distribucijsku mrežu, te se salate pod ovim brandom mogu kupiti na još jednom mjestu u Novom Sadu i u desetak partnerskih lokala u Beogradu, a uskoro se očekuje otvaranje još jednog lokala Tegla's u centru Novog Sada. – Ljudi trebaju znati da je riječ o specifičnom konceptu, prije svega, zbog toga što je naše tržište, kao što sam napomenuo, naviklo na drugačiju hranu. U tom smislu, tržište se tek razvija i ne treba očekivati ​​da se od ovog posla može obogatiti preko noći. To je i jedan od razloga zašto mislimo da je naša franšiza zanimljiva inozemnim tržištima – dodaje Elesin.

Bračni par Elesin osobito je ponosan na to što su, povrh svega, razvili eco-friendly koncept. Naime, staklenka je povratna ambalaža i za svakih 10 staklenki, klijenti dobiju salatu za dinar.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank