Važno je ne odustati
Koncept koji stoji iza imena Mixit, vrlo je jednostavan – oni koji obožavaju musli imaju priliku, preko internetske stranice tvrtke, izabrati i naručiti svoju omiljenu mješavinu žitarica, sušenog voća i orašastih plodova, što će im u roku od dva do četiri dana stići na kućnu adresu.
Kada su Martin Wallner i Tomaš Huber 2009. godine počeli razmišljati o pokretanju ovoga posla, još uvijek su bili na studijama ekonomije. Vjerovali su da je ideja o prodaji muslija "po želji" vrijedna rizika i da se na njoj može izgraditi solidan biznis.
Da bi, pak, privukli i osigurali vjerne mušterije, Martin i Tomaš su znali i inzistirali da sastojci njihovih mješavina, prvo, moraju biti kvalitetni, a zatim, da omjer svih sastojaka mora biti – pošten. Stoga, ako se radi o musliju sa šumskim voćem, mješavina bi – kažu kroz smijeh – morala sadržavati mnogo, mnogo više od tri bobice voća (aludirajući na ne tako rijedak omjer sastojaka u jeftinijim mješavinama).
Martin i Tomaš ne kriju da je početak bio težak. Priča je, srećom, danas sasvim drugačija. Ne samo da su osvojili i pokrili tržište Češke, već svoje proizvode dostavljaju i ljubiteljima muslija u Slovačkoj i Poljskoj. Priči ni tu nije kraj – nedavno su pronašli partnera s kojim će posao razvijati i u Kanadi. A kako je sve počelo...
Što je navelo dvojicu studenata na zajednički poslovni pothvat?
Tomaš Huber: Osnovna je motivacija proizišla iz naše želje za samoispunjenjem. Kada smo pokrenuli projekt Mixit, bili smo pri kraju studija. Znali smo da poslije diplomiranja ne želimo tražiti posao, već napraviti nešto sami. To što smo započeli biznis dok smo još uvijek bili na fakultetu, imalo je i svojih prednosti – nismo imali niti kakve obveze prema obitelji, niti kakve hipoteke, kredite i slično. Smatrali smo da je to savršeno vrijeme za nas.
Kako je izgledao sam početak?
Martin Wallner: Odluku o pokretanju projekta Mixit donijeli smo oko godinu dana prije no što smo počeli raditi. Tu smo čitavu godinu pripremali sve što nam je bilo potrebno za poslovanje – tražili dobavljače, organizirali proizvodnju i logistiku, pravili i dizajnirali internetsku stranicu. Nakon godinu dana priprema, pokrenuli smo on-line prodaju, međutim, u tom trenutku, uopće nismo znali hoće li dobro raditi. Ključno je pitanje bilo koliko će se naš proizvod, s novim načinom kupnje i naručivanja, dopasti ljudima. Na češkom tržištu nije postojao sličan koncept. Bila je to potpuna novina, kao što se i internet tržište razlikovalo od današnjeg. U sve smo ovo uskočili strmoglavce, i iskreno govoreći, šest mjeseci nismo bili sigurni hoće li koncept proći ili ne.
Tomaš: Ljudi su počeli naručivati od prvog dana. Međutim, koncept je u potpunosti zaživio tek nakon godinu i pol dana.
Kako ste došli na ideju da prodajete musli?
Martin: Istina, inspiraciju smo pronašli u inozemstvu, gdje je već postojao sličan portal, preko kojeg su kupci mogli naručiti gotove mješavine muslija ili napraviti kombinacije po vlastitoj želji. Mi smo odmah poželjeli napraviti i ponuditi sličan koncept na tržištu u Češkoj.
Tomaš: Veoma nam se dopalo to što se radi o proizvodu koji nije kvarljiv. To je suha roba, ne obrađuje se, ne kvari na toplini, ne zahtjeva rigorozne uvjete skladištenja.
Kao što ste spomenuli, uveli ste nešto novo na tržište. Kako su reagirali poslovni partneri kojima ste se obraćali za suradnju?
Martin: Na samom početku, dobavljači – a sve su to bile tvrtke s višemilijunskim prihodima – gledali su nas s čudnim osmijehom na licu.
Nisu vjerovali da će koncept zaživjeti?
Martin: Da, u početku su nam se podsmijavali. A onda su govorili: "Pa, dobro, ako je to ono što želite raditi..." Bili su vrlo znatiželjni. Smiješno je bilo i to što su drugi dolazili kamionima po robu, a mi samo jednim kolima. Ubacili bismo par vreća u gepek i odlazili. Iako su nam se neki od dobavljača tada smijali, mnogi od njih su nas i održali. I dan-danas surađujemo s njima. Vrlo često, međutim, sjećaju se i spominju kako je to bilo kada smo došli prvi put.
Izvor: Franchising.cz
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Studenac preuzima lanac Lonia
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Poštovana, Tvrtka Family Shop za sada franšiznu mrežu isključivo razvija na matičnom tržištu u Poljskoj.
Biznis iz druge ruke
Molim informaciju kako stupiti u kontakt s firmom family Textiles? Hvala