Dragulj među franšizama
Na listi najvećih svjetskih proizvođača nakita, prije Pandore stoje samo Tiffany i Cartier. Prošle godine, ova je danska tvrtka ostvarila promet od 1,6 milijardi eura i neto dobit od 416 milijuna eura, što je 32,5%, odnosno, 39,5% više u odnosu na prethodnu godinu. Kako se predviđa, ove bi godine promet mogao premašiti iznos od dvije milijarde eura. Rast je djelomično potaknut otvaranjem novih trgovina diljem svijeta, a ekspanzija, od samog početka, tekla je nevjerojatnom brzinom i zbog toga što se tvrtka odlučila za franšizing.
Pandora:
Narukvica s privescima
Per aspera...
Pandora, naime, prodaje nakit u više od 90 zemalja, na šest kontinenata, i ima oko 9.500 prodajnih mjesta, što uključuje i više od 1.500 franšiznih prodavaonica (Pandora Concept Store). Iako je Pandora danas dobar primjer kako se stiže do zvijezda, tvrtka je dvadeset godina gradila poziciju na tržištu – najpre, kao uvoznik i veleprodavač, a zatim kao dizajnerska kuća s razvijenom maloprodajom. Tek početkom ovog tisućljeća, Pandora je postala svjetski poznati brand. Za to je, kako je ostalo zabilježeno u povijesti tvrtke, bila presudna jedna kreacija – narukvica s privjescima (charm bracelet). Koncept da se na jednostavnu narukvicu od zlata, srebra, kože ili tekstila mogu po želji nanizati mali privjesci, koji će odgovarati senzibilitetu ili ukusu osobe kojoj je narukvica namijenjena, toplo je prihvaćen diljem svijeta. U tom razdoblju Pandora otvara i svoje prve prodavaonice izvan matičnog tržišta, i to na velikim i prosperitetnim tržištima – Sjedinjenim Američkim Državama (2003), Njemačkoj i Australiji (2004).
Drugi razlog za uspjeh
Iako se u Pandori proizvodi ručno dorađen luksuzni nakit, najčešće izrađen od 14-karatnog zlata, sterling srebra i dragog kamenja, ono što ga izdvaja od drugih poznatih svjetskih proizvođača jeste cijena. Cjenovna je pristupačnost zapravo jedna od karata na koju Pandora igra.
Tvrtka je, s druge strane, ovu strategiju mogla "priuštiti" samim tim što je proizvodnju još od 1989. smjestila na Tajland, gdje su, ne treba zaboraviti, cijena rada i troškovi poslovanja bili neusporedivo niži. Tvrtka u Bangkoku, inače, ima čak šest proizvodnih pogona u kojima radi oko 10.000 ljudi.
Za sljedeću godinu već planiraju povećanje kapaciteta – do listopada 2016. trebali bi otvoriti još jednu tvornicu koja će se prostirati na 12.000 četvornih metara te u kojoj bi se, isprva, zaposlilo 1.000 radnika, a zatim, u 2017. i do 5.000 ljudi.
Pandorin se nakit prodaje u zlatarnicama i trgovinama i diljem ove regije. U Hrvatskoj, Pandora ima 24 prodajna mjesta, od toga dvije franšizne mono-brand trgovine Pandora Concept Store, obje u Zagrebu.
Izvor: Les Echos de la Franchise
Priredila: N.B.
pročitajte članke
Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
U maloj se radionici All Nut već devet godina ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljive i drugog voća. Osim dućana u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi se mogla proširiti i u druge zemlje regije.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Američki lanac brze usluge, poznat po sendvičima, planira do kraja 2016. uspostaviti mrežu od 45 restorana u Bugarskoj.
Popularno na forumu
Miris iskustva
Dobar dan , Veoma sam uzbuđena nakon što sam dobila svoj lični zajam za kupovinu automobila od gospođe Marion Jansen Loan Help LTD nakon što sam dva puta prevarena od...
Cijena uspjeha
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Uvijek u trendu
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Miris iskustva
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina počeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio...
Franšizni sustav je poput velike obitelji
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina počeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio...
Čista esencija
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina počeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio...
Franšizni sustav je poput velike obitelji
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
LOAN OFFER
DOBAR DAN NARODE MOJI HRVATSKI MOJ UPIT KAKO DOBITI KREDIT ZA KUPNJU KUĆE OD NEKRETNINA I GENIC KREDITA POZOVITE, ZVAO SAM DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY, DANAS SAM JAKO SRETAN...