U Poljskoj, jedan primatelj franšize proda između 800 i 1.400 knjiga godišnje. Najviše se knjiga proda za vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana, na početku i kraju školske godine, a veliki broj knjiga naručuju i vrtići.
Rafał Kwiatkowski
Srijeda
03.05.2017
Za malu izdavačku djelatnost ponekad su potrebni samo računalo i pisač – kaže Rafał Kwiatkowski, primatelj master franšize izdavačke kuće "Plavi slon" u Poljskoj
 

"Plavi slon" izvorno je češka izdavačka kuća koja je prije 19 godina predstavila originalan izdavački projekt –personalizirane knjige. Zbog iznimno velikog interesovanja, vlasnik je koncepta ubrzo razvio franšizu, uspostavio mrežu malih izdavačkih postaja diljem Češke, a zatim, ideju prenio i na susjedna tržišta – Slovačku i Poljsku. Samo u Poljskoj, "Plavi slon" ima 50 primatelja franšize. Jedan od njih je i Rafał Kwiatkowski, ujedno zadužen i za razvoj franšizne mreže u Poljskoj. Njegovo bi iskustvo, kako kaže, moglo poslužiti i ljudima sa ovih prostora koji razmišljaju o kupnji češke franšize.

Po čemu se izdavačka kuća "Plavi slon" razlikuje od drugih?

Većina igračaka i knjiga za djecu koje se danas mogu naći na tržištu djelo su masovne proizvodnje. Međutim, u posljednje vrijeme, postaju sve popularniji proizvodi – poput odjeće ili igračaka – koji su napravljeni ručno, odnosno, u manjim radionicama i manufakturama. Može se reći da je "Plavi slon" jedna od njih, a izdvaja se od drugih po tome što prodaje "personalizirane" knjige. To znači da osoba koja naručuje knjigu navodi i ime djeteta kojem će knjiga biti poklonjena. Kada dijete knjigu dobije na poklon, shvatit će da je glavni junak –zapravo on sam. To je vrlo originalan poklon, a može se naručiti ili preko online shopa ili izravno kuputi od naših primatelja franšize.

Tko može postati primatelj ove franšize i što su njegove obveze?

Ovaj je posao idealan za ljude koji znaju doći do velike grupe roditelja s malom djecom. Dobro polazište jesu svakako vrtići i škole. Za izradu knjige, primatelj franšize koristi polugotovi proizvod, to su korice i stranice s ilustracijama, koje nabavlja od davatelja franšize – matične izdavačke kuće iz Češke. Sve što primatelj franšize treba napraviti jeste unijeti ime djeteta, printati stranice s tekstom, povezati ih u korice. Za to su mu potrebni poseban software, koji također nabavlja od davatelja franšize, računalo i laserski pisač. Čitav se posao, inače, može voditi od doma, nema potrebe iznajmljivati poseban poslovni prostor.

Koliko knjiga, u prosjeku, može prodati jedan primatelj franšize za godinu dana?

U Poljskoj, jedan primatelj franšize proda između 800 i 1.400 knjiga godišnje. Naravno, najviše se knjiga proda za vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana, na početku i kraju školske godine. Veliki broj knjiga, recimo, naručuju i vrtići.

Kakva je konkurencija na tržištu u Poljskoj?

Mi smo se prvi pojavili na tržištu i od te 2004. do danas, naravno da su se, s vremena na vrijeme, pojavljivali i konkurentski koncepti. Neki su od njih brzo nestali, drugi su se održali nešto duže. A zatim se opet pojave novi... Cijene su njihovih knjiga varirale – nudile su se i po većoj i po nižoj cijeni od naših. Međutim, mi smo konstantno držali visoku kvalitetu, što je i posljedica ogromnog iskustva, koje smo stjecali ne samo u Poljskoj, već i u Češkoj, odakle "Plavi slon" i potječe. Svake godine proširujemo ponudu. Trenutačno nudimo 13 priča na temelju kojih pripremamo personalizirane knjige za djecu.

Radite li na razvoju novih ideja, što možemo očekivati ​​u budućnosti?

"Plavi slon" počeo je prodavati personalizirane knjige na stranim jezicima – engleskom i njemačkom. Kako djeca danas jezike počinju učiti vrlo rano, razmišljali smo da bi bilo dobro ponuditi knjige koje će rado čitati.


Popularno na forumu