03.12.2015

Jačanje franšize tek slijedi

Bosanskohercegovačka tvrtka Alma Ras, pod čijim se brandom prodaju donje rublje i spavaćice, posluje već 17 godina. Prije nekoliko godina, maloprodajnu je mrežu odlučila razvijati i kroz franšizu.

Od obiteljskog biznisa, tvrtka Alma Ras iz Olova narasla je u prepoznatljiv brand donjeg rublja i garderobe za spavanje, prije svega u Bosni i Hercegovini. Osnovani su 1998, vrlo simbolično – na Dan žena. Danas imaju više proizvodnih pogona u nekoliko gradova Bosne i Hercegovine, te maloprodaju u razvoju. Prije pet godina odlučili su se ponuditi franšizu, te je prva franšizna trgovina otvorena 2010. u Konjicu u Hercegovini, a sada su zainteresirani približiti brand potrošačima u svim zemljama regije i tako što će širiti franšiznu mrežu. 

Alma Ras, trgovina Fot. Alma Ras

Alma Ras za sada u svojoj maloprodajnoj mreži ima tri franšizne trgovine, ali su 2016. označili kao "godinu franšizinga" buduću da planiraju širenje u zemljama regije.

Tarik Baraković, koordinator prodaje za inozemno tržište u tvrtki Alma Ras, kaže da su se za franšizu odlučili jer je to najbrži i najjeftiniji vid širenja maloprodajne mreže. Da bi netko postao primatelj franšize ovog branda, treba imati određeno iskustvo u poslu, ali je motivacija najvažnija pošto je riječ o srednjoročnim projektima koji zahtijevaju strpljenje, ističe Baraković.

Za Alma Ras franšizu ne plaća se ulazna naknada, no, neophodno je osigurati prostor od najmanje 50 četvornih metara na frekventnim lokacijama – pješačkim ili šoping zonama, ili na prvim katovima trgovinskih centara jer su tu uglavnom najveći promet kupaca i promotivne aktivnosti centra. Što se tiče naručivanja robe u određenoj vrijednosti, procjena je davatelja franšize da narudžbe koje vrijede manje od 10.000 eura nisu racionalne. Za opremanje lokala potrebno je oko 250 eura po kvadratu, a radi se u suradnji s davateljem franšize.

– Alma Ras je franšiza idealna za poduzetnike koji žele uposlili sebe i svoju obitelj, pa i ljude iz zajednice u kojoj žive. Smatramo da je najveći potencijal za franšizno širenje mreže u zemljama regije koje su po navikama, okusima i kulturnim obrascima potrošača iste ili slične. Naravno, ovo uopće ne ograničava interesno područje, već važi i za bilo koju zemlju svijeta čiji potrošači žele udobne komade finog rublja od materijala kvalitetne izrade – kaže Baraković.

Trenutno, Alma Ras ima maloprodajnu mrežu od 12 vlastitih trgovina, tri outlet prodavnice i tri franšizne trgovine – dvije u Bosni i Hercegovini, jednu u Srbiji. Ostale trgovine u inozemstvu, na primjer, u Crnoj Gori i Makedoniji, rade po principu franšiznog kornera ili shop-in-shop modela.

U tvrtki očekuju da naredna godina bude prekretnica kada je riječ o širenju maloprodaje kroz franšizu. Nadaju se da će na taj način njihov brand postati prepoznatljiv diljem regije.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank