Dobar savjet zlata vrijedi
Franšizing je u posljednjih nekoliko godina postao zanimljiva tema za tvrtke koje razmišljaju o širenju poslovanja na taj način? Što je uvjetovalo ovakav trend?
Definiranje osnovnog razloga bilo bi previše teško. Međutim, jedan od njih može biti i to što su tvrtke shvatile što franšizing donosi. Širenje poslovanja na ovaj način, zapravo, može biti vrlo profitabilno. Franšizing, prije svega, omogućuje vlasniku koncepta proširiti svoje distribucijske kanale i time ojačati poziciju na tržištu, ali bez većih ulaganja. Isto tako, franšizing je primamljiv jer tvrtke dobivaju još jedan izvor prihoda, u vidu redovitih, mjesečnih ili godišnjih naknada, budući da je to jedna od osnovnih obveza primatelja franšize. Prednost je sigurno i to što tvrtke imaju mogućnost smanjiti određene troškove, pogotovo one vezane za otvorenje i rad novih podružnica.
Mnogi su davatelji franšize svjesni da će ih loše ustrojen franšizni sustav koštati mnogo više nego one koji su za razvoj franšize platili profesionalnim konzultantskim tvrtkama.
Lenka Novakova
business development manager,
PROFIT system Češka
Što biste preporučili tvrtkama koje žele svoje poslovanje razvijaju kroz franšizing?
Svakako bi se trebale obratiti stručnjacima ili konzultantima za franšizing. Iako se često radi o tvrtkama koje na tržištu posluju već dugi niz godina, koje imaju iskustva i znanja, trebale bi, ako se odluče za razvoj franšize, iskoristiti i iskustvo konzultantskih kuća koje su se specijalizirale za ovo područje. Iskusni savjetnici zaista mogu spriječiti probleme o kojima se u prvi mah i ne razmišlja ili se ne uzimaju u obzir kad se pravi strategija franšiznog širenja.
Koje bi pogreške mogle napraviti tvrtke ako se odluče za razvijanje franšiznog sustava bez savjetovanja sa stručnjacima?
Temelj za uspjeh bilo kojeg posla je u dobro osmišljenom i detaljnom biznis planu. To je prva stvar o kojoj davatelj franšize treba razmišljati, jer je od suštinske važnosti da se napravi jedinstven i koherentan koncept za čitavu franšiznu mrežu. Također, da se napravi financijska analiza za davatelja, ali i primatelja franšize. Još jedan vrlo važan korak je da svi aspekti suradnje, do najsitnijeg detalja, budu regulirani ugovorom. Često se u praksi susrećemo s franšiznim ugovorima koji su nepovoljni po samog davatelja franšize. Da je ugovor mogao pogledati franšizni konzultant, taj bi se propust sigurno izbjegao. Važno je napomenuti da franšizing u većini europskih zemalja nije pravno reguliran – stoga je važno da ugovor bude profesionalno napisan te da pokriva sve pojedinosti franšiznog poslovanja. Ne postoji ništa gore od toga kad se nedostaci ugovora otkriju tek nakon što je potpisan i zapečaćen.
Na koji način PROFIT system, kao tvrtka specijalizirana za franšizing, pomaže potencijalnim davateljima franšize?
Spektar usluga koje naša tvrtka pruža postojećim i potencijalnim davateljima franšize jeste široka. Specijalizirali smo se za izradu i razvoj franšiznih sistava – kroz kreiranje poslovnog modela, franšiznog ugovora i operativnog priručnika. Međutim, naša se podrška nastavlja i nakon što se ova faza suradnje okonča. Davatelji franšize, naime, imaju mogućnost preko naših Franchising portala predstaviti vlastite koncepte, objasniti čime se bave, zašto su atraktivni, što očekuju od primatelja franšize, kakvu potporu daju zauzvrat. Dakle, stalnim praćenjem i pisanjem o ovim sustavima, te kroz PR alate, prezentacije i Katalog franšiza, davatelji se mogu obratiti ljudima koji razmišljaju ili su zainteresirani za uzimanje franšize.
Možete li navesti neke od tvrtki s kojima ste radili?
Tvrtka PROFIT system djeluje na tržištu od 1998. godine i do sada smo imali više od 300 klijenata – davatelja i primatelja master franšize. Naša neosporna prednost leži u činjenici da smo međunarodna tvrtka koja svoje podružnice ima u 10 zemalja – Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Ukrajini, Mađarskoj, Rumunjskoj, Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji i Saudijskoj Arabiji – te se oslanjamo na iskustva velikog broja konzultanata i partnera s različitih tržišta. Među klijentima su nam i Subway, Yves Rocher, UniCredit Bank, Carrefour, Intermarche, McDonald's, Denny' s...
Postoji li interes za ovu vrstu usluge na tržištu, posebno u današnjim uvjetima, kada većina tvrtki pokušava smanjiti troškove?
Mogu reći da postoji! Mnogi su davatelji franšize svjesni da će ih loše ustrojen franšizni sustav koštati mnogo više nego one koji su za razvoj franšize platili profesionalnim konzultantskim tvrtkama.
Izvor: Franchising.cz
pročitajte članke
Što je potrebno i tko može postati primatelj franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik Solution Laba
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Popularno na forumu
In memoriam
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...