04.02.2016

Pivo priča svoju priču

Tri sobe, četiri priče – jedna Kuća piva, jedinstven koncept iz Slavonskog Broda, sada je dostupan i kroz franšizu u svim zemljama regije.

U zemljama regije gotovo da nema velikih svjetskih pivnica, no, zato ne manjka ideja. Prije nešto više od godinu dana osmišljen je zanimljiv koncept u Slavonskom Brodu – Kuća piva. Iako je ova pivska oaza otvorena u tradicionalno vinarskom kraju, poslovni potez Željka Špalata, idejnog tvorca, pokazao se dobrim, te je ovaj ugostitelj odlučio svoju ideju ponuditi i drugima kroz franšizu.

Pivska soba, Željko Špalat Fot. Kuća piva

U tradicionalno vinarskom kraju Željko Špalat je ipak odlučio otvoriti Kuću piva. I nije se pokajao...

Kuća piva zaista je otvorena u kući, zaštićenom spomeniku kulture starom 250 godina, u kojoj je desetljećima bio smješten čuveni brođanska restoran Antik, poznat po kulinarskim specijalitetima i slikarskim izložbama. Željko Špalat osmislio je jedinstven koncept od tri cjeline – tri sobe – te su u Kući piva smještene Pivska soba, restoran Antik i Beer Food. Tome su, međutim, dodali i četvrti koncept – catering. Na taj je način, kaže Špalat, priča zaokružena.

Svaka soba ima svoju priču

Na dugačkom zidu Pivske sobe nalazi se 1.500 pivskih boca koje su godinama Špalatu stizale s različitih krajeva svijeta. Izloženo je i više od 400 različitih čaša. Naravno, većina njih samo kao ukras doprinosi pivskom ambijentu, dok se ljubiteljima piva služi oko 200 vrsta ovog pića. – Surađujemo s nekoliko velikih brendova, ali je stup Kuće piva suradnja sa Zagrebačkom pivovarom i naglasak je na Žuji – Ožujskom pivu – i malim, lokalnim craft pivovarama, pa tek onda stranim pivima – kaže Špalat.

Beer Food je dio Kuće piva u kojem se poslužuje brza hrana, a baza jela je pivsko tijesto, uz klasične obroke koji se inače služe u pivnicama – hamburgeri, kobasice, pivski sendviči, kebab, ali i pizze. – Cijenom smo prilagođeni svačijem džepu jer smo gostima ponudili da sami biraju sastojke svog obroka ovisno o novcu kojim raspolažu. Željeli smo da svaki kupac nađe nešto za sebe. Na primjeru pizze, svatko može napraviti svoju kombinaciju namirnica koju si može priuštiti – objašnjava Špalat.

Obje se ove sobe nalaze u prizemlju Kuće piva, dok je treća "priča" smještena na katu i nosi naziv starog restorana Antik. Sačuvan je i dio starog duha i jer je zadržana i galerija slika, a poslužuju se mesna jela, riblji specijaliteti, tjestenine, roštilj. Špalat ističe da je naglasak na domaćoj hrani, proizvedenoj u okolici, te da im je važno da gosti znaju odakle dolazi hrana i gdje je uzgojena. I gosti restorana poput onih u Beer Foodu, mogu kreirati svoj obrok uz pomoć tableta postavljenih na svaki stol. – Restoran Antik je vrlo važan segment jer se u njemu okuplja kulturan svijet koji voli večerati u krasnom ambijentu i nerijetko se kasnije seli u Pivsku sobu, gdje se nastavljaju družiti u odličnoj atmosferi. Između ostalog, zahvaljujući takvom konceptu pridobili smo zrelije generacije kulturnih gostiju, koji su ujedno i dobri potrošači, što je san svakog ugostitelja – objašnjava Špalat.

Foto: Kuća piva – Pivska soba

Da pivo poteče i kroz franšizu...

Ova poslovna ideja, koja se, prema riječima Špalata, pokazala vrlo uspješnom u proteklih godinu dana u Slavonskom Brodu, sada bi se mogla proširiti kroz franšizing. Ovaj poduzetnik s višegodišnjim iskustvom u ugostiteljstvu odlučio je pronaći primatelje franšize u zemljama regije. Za početak je zainteresiranima na raspolaganju single-unit franšiza, kako u Hrvatskoj, tako i u drugim zemljama regije, s mogućnošću dobivanja i master ugovora. Franšiza se daje za čitav koncept Kuće piva, koji uključuje tri sobe i catering, ili kao franšiza za jedan od tri podformata (sobe).

Iako je Kuća piva u Slavonskom Brodu zaista i smještena u kući, za primatelje franšize to nije uvjet, mada je, kako kaže Špalat, idealna opcija. – Sve priče moraju biti kompaktne jer je to čar ovog projekta. Objekat ne mora biti kuća, ali mora imati jedinstvene ulaze, po mogućnosti glavni ulaz treba imati Beer Food– objašnjava Špalat.

Primatelj franšize bi sve recepture za testa, te kompletnu obuku, dobio od davatelja franšize. – Spremni smo im pomoći jer znamo na kakve sve probleme i teškoće mogu naići jer smo kroz to već prošli i sami. Obostrani interes je da Kuća piva živi i priča – ističe Špalat.

U Hrvatskoj bi Zagrebačka pivovara i dalje ostala stup Kuće piva jer dugogodišnja suradnja omogućava dobre uvjete i cijene, što je prednost i za potencijalne primatelje franšize. – U ostalim zemljama bismo se prilagodili pivovarama na koje su naučili potrošači tog tržišta, jer nema potrebe forsirati neku pivu u nekom kraju ako tamo to ne ide... Do sada su nas kontaktirale skoro sve pivovare, jer su čule za nas i htjele su ući u igru, tako da smatram da s našim konceptom prodaje i referencama, uopće nije problem doći do prave pivovare na bilo kojem tržištu – naglašava Špalat.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank