Rekordi u Britaniji
Mada su u zemljama ove regije franšizni biznisi tek u povoju, na nekim ne tako dalekim meridijanima –točnije, u Velikoj Britaniji, upravo je taj segment gospodarstva generator rasta. U toj je zemlji, na primjer, u prošloj godini doprinos franšiznog sektora gospodarstvu iznosio 15,1 milijardi funti i porastao je 46 posto u posljednjih deset godina, a 10 posto od posljednjeg istraživanja iz 2013. Uz to, franšize su ostvarile rekordne poslovne rezultate u mnogim drugim kategorijama. Danas, diljem Britanskog otoka posluje 44.200 franšiznih jedinica (što je rast od 14 posto u odnosu na 2013.) u kojima je zaposleno 621.000 ljudi, navodi se u istraživanju Britanske franšizne asocijacije.
Izvješće osim toga pokazuje da je 97 posto franšiza koje su sudjelovale u istraživanju prijavilo profitabilno poslovanje, dok polovica franšiza u Britaniji ima obrt veći od 250.000 funti. Gotovo svaka treća franšizna jedinica zapošljava deset ili više radnika.
Broj mladih poduzetnika koji se odlučuju postati dio franšiznog biznisa raste – jedna petina onih koji su u posljednje dvije godine počeli poslovati u franšiznom sektoru ima manje od 30 godina. Zanimljivo je i da zadovoljstvo primatelja franšize nikada nije bilo veće, pa se 91 posto njih izjasnilo da su "uglavnom" ili "zaista" zadovoljni.
U izvješću se također navodi da je broj onih koji su prošle godine stavili "ključ u bravu" bio iznimno nizak – manje od jedan posto franšiza je zatvoreno.
– Iznimno dobri rezultati koje postiže franšizni sektor, u dobrim i lošim vremenima, pokazuju moć franšiznog modela poslovanja, a njegov utjecaj na britansku ekonomiju povećava se iz godine u godinu – kaže Brian Smart, direktor Britanske franšizne asocijacije.
Britanskim franšiznim sektorom dominiraju domaće franšize – čak četiri od pet franšiznih brandova u Velikoj Britaniji podrijetlom je iz te zemlje, a 38 posto kompanija svoj poslovni model već širi u inozemstvu, dok 11 posto namjerava to učiniti u narednom razdoblju.
Potrošači vole franšize
Nedavno je objavljeno i jedno zanimljivo istraživanje tamošnje konzultantske kuće Reed Commercial koje govori da jedan od pet Britanaca (21,4%) priznaje da radije koristi usluge ili kupuje proizvode u franšiznim lancima. Studija je rađena na uzorku od 1.000 potrošača, a više od polovice (53,1%) posvjedočio je da u prosjeku posjećuje franšize od jednog do pet puta mjesečno. Najvažniji razlog zbog kojeg radije biraju franšizne trgovine jeste kvaliteta usluge. Na pitanje zašto bi se ponovno vratili u franšiznu trgovinu, nešto više od polovice ispitanika reklo je da bi to bilo zbog bolje ponude, 43 posto zbog dobre usluge, a oko 40 posto zbog programa lojalnosti.
Ben Sole, generalni menadžer kuće Reed Commercial, kaže da nije iznenađen što britanski potrošači više vole franšize. – Franšizni model donosi visoke standarde usluge i posvećen je potrošačima. Primatelji franšize imaju značajne treninge i potporu davatelja kako bi bili sugurni da će njihovi potrošači biti zadovoljni njihovim proizvodima i uslugama – istakao je on.
pročitajte članke
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
In memoriam
Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
In memoriam
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...