02.03.2016

Starbucks otvara prvu kafeteriju u Italiji

Hoće li Amerikanci uspjeti prodati kavu Talijanima?

Ovo je pitanje, zapravo, bila prva reakcija medija i javnosti  nakon što je Starbucks službeno najavio da će početkom 2017. otvoriti prvu kafeteriju u Milanu. Da su i u američkoj kompaniji svjesni rizika, potvrđuju upravo riječi izvršnog direktora Howarda Schultza koji je izjavio da Starbucks u Italiju ulazi "ponizno i s dubokim poštovanjem" – potvrđujući, taktično, da zna koliko se pojam kave i kultura ispijanja ovog napitka u Italiji razlikuju od onoga što donosi Starbucks.

Prije 35 godina Howard Schultz je inspiraciju za kafeteriju pronašao upravo u Italiji. Krug se sada zatvara...
Prva Starbucks kafeterija u Italiji trebala bi biti otvorena početkom 2017. u Milanu

Za Talijane, opće je poznato, kava je prije svega espresso – kratka i jaka doza kave koja se ispija "s nogu" u jednom od lokalnih kafića na putu ka poslu. Strabucks, s druge strane, krojen po mjeri američkih potrošača, otvoren je za one koji uživaju u širokom izboru mješavina i okusa kave i koji bi radije sjedeli, pričali ili radili u kafeteriji. Američki lanac, istina, najavljuje da će se prilagoditi navikama potrošača u Italiji te da će espresso biti "zvijezda" ponude. Službena statistika dakako potkrepljuje ovaj potez. Prema jednom od najnovijih istraživanja, u Italiji se na godišnjoj razini popije oko 70 milijuna šalica espressa.

Odluka o otvorenju kafeterije u "zemlji espressa i cappuccina" sigurno nije donesena ni lako niti na prečac. To u dovoljnoj mjeri potvrđuje i izbor lokalnog partnera – grupacije Percassi. Ova će kompanija biti nositelj Starbucksove licence, zadužena za otvorenje i upravljanje kafeterijama na talijanskom tržištu. Ne treba zaboraviti da se radi o iskusnoj kompaniji koja je više od 30 godina radila s Benettonom, koja je u Italiju dovela Inditexove brandove (Zara, Massimo Dutti, Oysho, Pull and Bear, Bershka, Stradivarius) i u čijem se portfelju nalaze brandovi Gucci , Nike, Polo Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Kiko.

Unatoč drukčijem konceptu i brojnoj konkurenciji, Starbucks bi ipak mogao imati i nekoliko aduta u rukavu. Besplatni wi-fi neće privući samo turiste i mlađu populaciju, već i dobar dio poslovnog svijeta, budući da talijanski kafići katkada dodatno naplaćuju sjedenje za stolom i korištenje wi-fi mreže. U prilog američkom brandu može ići i radno vrijeme – Starbucks kafeterije po pravilu rade duže od lokalnih kafića.

Američki lanac u ovom trenutku ima oko 22.000 kafeterija u 67 zemalja – od toga, 2.400 u regiji Europe, Bliskog istoka i Afrike (EMEA). Najveću popularnost uživa na matičnom tržištu u SAD-u, a najveće nade polaže u tržište Kine, gdje bi do 2019. trebao imati 3.400 kafeterija.

Zanimljivo je, također, što će Italija postati još jedno europsko tržište na kojem je Starbucks odlučio nastupati kroz franšizu. Ovaj model poslovanja, podsjećamo, američki je lanac usvojio tek 2013. shvativši da je to jedan od najučinkovitijih načina za ubrzanje tempa rasta mreže na Starom kontinentu. Prve su franšizne kafeterije otvorene te godine u Velikoj Britaniji, a nakon pozitivnih rezultata, model poslovanja kroz franšizu proširili su i na tržište Francuske.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0
Starbucks otvara prvu kafeteriju u Italiji

Dosad nije bilo komentara na članak. Nek Tvoj bude prvi.

Forum 39 teme, 69 komentara

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank