03.03.2016

Poduzetni u Parizu

Bliži se najveći i najznačajniji sajam franšiza u Europi – Franchise Expo Paris. Koliko na prestižnost sajma utječe samo tržište franšiza u Francuskoj?

Francuska, bez sumnje, ima najrazvijenije tržište franšiza u Europi – prema posljednjim podacima Francuske franšizne federacije, na ovom tržištu posluje 1.796 franšiznih sustava, koji imaju više od 68.000 franšiznih jedinica (poslovnica). U posljednjih deset godina, navodi se u izvještaju Federacije, broj se franšiznih sustava uvećao dva puta, no i dalje bilježi konstantan rast. U proteklih sedam godina, godišnji promet u franšiznom sektoru redovito je prelazio 47 milijardi eura.

sajam Pariz Fot. PROFIT system

Sajam franšiza u Parizu počinje u nedjelju, 20. ožujka i trajat će do srijede, 23. ožujka 2016.

Činjenica je da Francuska ima i dugu tradiciju franšizinga – prvi se franšizni koncept pojavio na tržištu 1929. godine. Bila je to privatna škola Pigier, koja postoji – i daje franšize – čak i danas. Međutim, najveći broj franšiznih sustava, petina od ukupnog broja, pokriva područje trgovine. Značajan dio kolača drže i fast-food koncepti, te sektor usluga za individualne klijente. Francuski brandovi omiljeni su i u inozemstvu, što potkrepljuje i podatak da 42% domaćih sustava ima franšizne jedinice izvan granica Francuske. Najčešće se šire u zemljama Europe, Bliskog istoka i sjeverne Afrike.

Ovakav stupanj razvoja franšizinga dakako je rezultat i dobre poslovne klime – poduzetnici, naime, koji su zainteresirani za franšizno poslovanje mnogo lakše dolaze do bankarskih pozajmica i proizvoda koji omogućuju nesmetano pokretanje posla u okviru franšiznog sustava. Skoro da ne postoji banka koja na ovaj način ne podržava franšizno poduzetništvo.

Kad se sve uzme u obzir, nije čudo što se najveći i najznačajniji europski sajam franšiza održava upravo u Parizu. Ove godine, sajam počinje u nedjelju, 20. ožujka i trajat će do srijede, 23. ožujka. Predstavit će se oko 500 izlagača – najveći broj, tradicionalno, dolazi iz Francuske, ali bit će i sustava iz SAD-a, Italije, Španjolske, Belgije, ali i iz Hrvatske.

Čitatelji portala Franchising.hr koji imaju želju vidjeti bar djelić onoga što trenutno nudi francusko tržište franšiza, mogu dobiti besplatne ulaznice za sajam – jedino se trebaju registrirati na internetskoj stranici FranchiseParis.com.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank