Poduzetni u Parizu
Francuska, bez sumnje, ima najrazvijenije tržište franšiza u Europi – prema posljednjim podacima Francuske franšizne federacije, na ovom tržištu posluje 1.796 franšiznih sustava, koji imaju više od 68.000 franšiznih jedinica (poslovnica). U posljednjih deset godina, navodi se u izvještaju Federacije, broj se franšiznih sustava uvećao dva puta, no i dalje bilježi konstantan rast. U proteklih sedam godina, godišnji promet u franšiznom sektoru redovito je prelazio 47 milijardi eura.
Činjenica je da Francuska ima i dugu tradiciju franšizinga – prvi se franšizni koncept pojavio na tržištu 1929. godine. Bila je to privatna škola Pigier, koja postoji – i daje franšize – čak i danas. Međutim, najveći broj franšiznih sustava, petina od ukupnog broja, pokriva područje trgovine. Značajan dio kolača drže i fast-food koncepti, te sektor usluga za individualne klijente. Francuski brandovi omiljeni su i u inozemstvu, što potkrepljuje i podatak da 42% domaćih sustava ima franšizne jedinice izvan granica Francuske. Najčešće se šire u zemljama Europe, Bliskog istoka i sjeverne Afrike.
Ovakav stupanj razvoja franšizinga dakako je rezultat i dobre poslovne klime – poduzetnici, naime, koji su zainteresirani za franšizno poslovanje mnogo lakše dolaze do bankarskih pozajmica i proizvoda koji omogućuju nesmetano pokretanje posla u okviru franšiznog sustava. Skoro da ne postoji banka koja na ovaj način ne podržava franšizno poduzetništvo.
Kad se sve uzme u obzir, nije čudo što se najveći i najznačajniji europski sajam franšiza održava upravo u Parizu. Ove godine, sajam počinje u nedjelju, 20. ožujka i trajat će do srijede, 23. ožujka. Predstavit će se oko 500 izlagača – najveći broj, tradicionalno, dolazi iz Francuske, ali bit će i sustava iz SAD-a, Italije, Španjolske, Belgije, ali i iz Hrvatske.
Čitatelji portala Franchising.hr koji imaju želju vidjeti bar djelić onoga što trenutno nudi francusko tržište franšiza, mogu dobiti besplatne ulaznice za sajam – jedino se trebaju registrirati na internetskoj stranici FranchiseParis.com.
pročitajte članke
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Popularno na forumu
In memoriam
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...