21.03.2016

U znaku brze prehrane i hotela

Ove godine, prema popisu portala FranchiseDirect.com, među najuspješnijim franšiznim sustavima nalaze se restorani brze usluge i hoteli.

Nije neobično što se franšizing najviše vezuje za restorane brze usluge – po brojnosti i zastupljenosti u svijetu niti jedna druga branša ne može im parirati. Dovoljno je reći da svaki od poznatih svjetskih brandova "brze prehrane" broji više desetaka tisuća jedinica i da se mogu naći u svim dijelovima svijeta – od Amerike do Japana. Stoga se i smatra da su lanci brze usluge najviše doprinijeli globalizaciji i popularizaciji franšizinga, kao učinkovitog načina ekspanzije na međunarodnim tržištima. To nesumnjivo potvrđuje i ovogodišnja lista najboljih svjetskih franšiza – Top 100 Global Franchises – nedavno objavljena na stranicama FranchiseDirect.com.

Ilustracija

Listu 100 najuspješijih franšiza na svijetu možete pronaći na FranchiseDirect

Sam vrh liste, odnosno, prvih pet mjesta zauzimaju dobro znani lanci brze usluge – ove se godine na "tron", nakon šest godina i vrlo turbulentnog razdoblja, vratio McDonald's (1), a prate ga Subway (2), KFC (3), Burger King (4) i Pizza Hut (5). Gledano u cijelosti, među 100 najuspješnijih franšiza, najveći broj sustava dolazi upravo iz sektora gastronomije i ugostiteljstva – rangirana su čak 32 branda.
Među prvih deset, našla su se i četiri hotelska lanca – Wyndham (7), InterContinental (8), Hilton (9) i Marriott (10). Poredak dva najjača franšizna bloka "presijeca" jedino trgovački lanac 7-Eleven (5), a zanimljivo je, iako nije veliko iznenađenje, devet brandova iz samog vrha liste potječe iz Sjedinjenih Američkih Država – izdvaja se InterContinental Hotel Group, kao jedina britanska i, ove godine, najbolje kotirana europska franšiza.

Američki sustavi, međutim, dominiraju i ostatkom liste. S najvećeg i najrazvijenijeg tržišta franšiza na svijetu, među najuspješnije ušla su 74 branda. Primjećuje se ipak da udio franšiza iz drugih dijelova svijeta svake godine neznatno, ali konstantno, raste – primjerice, 2013. bilo ih je 18, ove godine rangirano je 26. Od toga, najveći broj dolazi iz Kanade (sedam), a zatim iz Francuske (šest), Španjolske (pet), Australije (tri), Njemačke (dvije) te Velike Britanije, Japana i Švedske (po jedna).

Uz McDonald's, Subway, KFC i Burger King, u zemljama ove regije posluju i InterContinental, Marriott, Century 21, Hertz, ActionCoach, Europcar, Yves Rocher, RE/MAX, Naturhouse, No+Vello, Cartridge World , 5àSec i Husse. Među sustavima koji planiraju ući na tržišta ove regije te su već u potrazi za primateljima franšize nalaze se tri lanca brze usluge – Arby's, Denny' s i Subway.

FranchiseDirect prati oko 5.000 franšiznih sustava diljem svijeta, a uspješnost koncepta procjenjuje na osnovu broja poslovnih jedinica, prihoda od prodaje, stabilnosti i rasta mreže, stupnja međunarodne ekspanzije, broja godina u franšizingu, potpore koju pruža primateljima franšize, odnosa prema okolišu. Lista Top 100 Global Franchises objavljuje se od 2009. godine.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank