Svi putevi vode u Pariz
Istina je da je sajam u Parizu prije svega namijenjen franšiznim sustavima koji žele proširiti svoje poslovanje na tržištu Francuske, što potvrđuje i tradicionalno veliki broj sudionika sa ovog tržišta (444). Sajam ovakvog potencijala i prestiža, međutim, odavno je prevazišao granice Francuske i svake godine privlači sve veći broj sustava i posjetitelja koji dolaze iz svih krajeva svijeta. Ove godine, sudjeluje 112 sustava iz inozemstva, a brandovi koji se predstavljaju, potencijalne primatelje franšize ne traže samo na teritoriju Francuske, već iz drugih zemalja Europe, sjeverne Afrike, Bliskog istoka...
Poseban kuriozitet je to što se na ovogodišnjem sajmu predstavilo i pet sustava iz Hrvatske – Hrvatska udruga za franšizno poslovanje, Hrvatska gospodarska komora, modne kompanije Di Caprio by Varteks i Diadema, te turistički časopis "Putovanja za dvoje" -- koji odnedavno nastupa pod novim imenom Place2Go.
Sajam u Parizu ima jak internacionalni karakter i privlači izlagače iz svih dijelova svijeta – ove godine, na sajmu sudjeluju i sustavi iz Hrvatske
Osim iz Francuske, najveći broj izlagača došao je iz Italije (18), Sjedinjenih Američkih Država (15), Španjolske (12) te Velike Britanije (6). Treba napomenuti da je za većinu tvrtki iz zemalja ove regije sajam u Parizu i dalje nedostižan – očekuje se da sustavi koji nastupaju imaju visok stupanj razvijenosti franšiznog poslovanja, jaku mrežu poslovnica na matičnom tržištu i jasnu strategiju razvoja.
Međutim, to vrijedi i za većinu zemalja iz Središnje i Istočne Europe, te se godinama unazad u Parizu pojavljuje tek po jedan ili dva sustava iz Bugarske, Rumunjske, Grčke ili Poljske. Jedini sustav koji na sajmu sudjeluje duže od deset godina je poljska tvrtka PROFIT system, vodeća konzultantska kuća za franšizing u Središnjoj i Istočnoj Europi. I to nije slučajno. Medijska izdanja ove tvrtke – portal Franchising.pl i Vlasny Biznes Franchising – medijski su partneri sajma u Parizu, a PROFIT system, kao organizator sajma franšiza u Varšavi, Katowicama i Pragu – koristi priliku učiti od najboljih. – Ovako veliki sajam, poput Franchise Expo Paris – teško se može nadmašiti. Međutim, uvijek je korisno učiti od nekoga tko taj posao tako dobro radi već 35 godina. Posebno su nam bile zanimljive ideje za popratni program sajma – kaže Gabrijela Petrova, menadžerica za ključne klijente tvrtke PROFIT system.
Kao dio ove grupacije, u Parizu sudjeluje i Profit franchise services, izdavač portala Franchising.rs, Franchising.hr i Franchising.si.
Štand poljske grupacije PROFIT system
Što je obilježilo Franchise Expo Paris 2016?
Ove godine, iz 32 zemlje predstavila su se 442 branda, koji pokrivaju čak 88 branši. Kao i svake godine, na sajmu se predstavljaju i franšizne udruge, a svoje usluge nude franšizni konzultanti, odvjetničke kuće i banke, te je ukupan broj sudionika 558.
Sajam u Parizu, treba naglasiti, nije samo impozantna, već i spektakularna manifestacija. Brandovi koji žele privući nove partnere, spremni su i investirati u promociju, a budućim primateljima franšize, pored obilja poslovnih ideja, sigurno znači i to što određene koncepte mogu vidjeti i doživjeti "u pravom svjetlu". Skoro po pravilu, ako se radi o kafiću, restoranu, kafeteriji ili pekari – štand izgleda kao vjerna replika poslovnice. Nije neobično što iz ovih branši ima i najviše izlagača – ove ih je godine bilo 122. No, i pored toga što veliku pozornost posjetitelja privlače poznati lanci brze usluge, poput KFC-a ili Subwaya, posebnu draž sajmu daju upravo domaći koncepti.
Brandovi iz područja gastronomije i ugostiteljstva jesu najzastupljeniji, no, sustavi koji pokrivaju usluge za individualne i poslovne korisnike ne zaostaju niti po broju niti po raznovrsnosti – ove su godine predstavljena 83 branda. Ovo su, zapravo, sektori u kojima se možda i najbolje vidi da skoro nema biznisa koji se ne može širiti kroz franšizu – a to, između ostalog, uključuje i edukaciju, financije, turizam, marketing, čišćenje, transport, brigu o starijim i bolesnim osobama... Među poznatim brandovima iz ovog sektora koji posluju i u zemljama ove regije, našli su se 5àSec, Brick4Kidz, Cartridge World, Sign-A-Rama.
Zavidno veliki broj izlagača, po običaju, predstavljao je svijet mode, nakita, obuće i modnog asesoara (49 brandova), te sektor ljepote, zdravlja i fitnesa (37 brandova).
Tradicionalno, na sajmu se proglašava i najbolji franšizni sustav – ove je godine titulu ponio lanac tajlandskih restorana Pitaya, koji na tržištu Francuske djeluje od 2010. godine. Prvi restoran pod ovim brandom otvoren je u Bordeauxu, a danas se, osim u Francuskoj, može naći i izvan granica matičnog tržišta – čak i u Bangkoku.
Sajam franšiza u Parizu ove je godine počeo u nedjelju, 20. ožujka i trajao do srijede, 23. ožujka. Prema dosadašnjim podacima, kroz kompleks Porte de Versailles prošlo je više od 35.000 posjetitelja – što dovoljno govori o važnosti i prestižnosti najvećeg europskog sajma franšiza.
pročitajte članke
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
In memoriam
Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
In memoriam
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...