Da bi se radilo za trgovce, neophodno je ispuniti niz uvjeta koji se, prije svega, odnosne na standarde kvaliteta robe i proizvodnje.
Ponedjeljak
03.12.2012
Proizvodnja za trgovačke marke donosi sigurnost i predvidivost poslovanja, jer omogućava siguran plasman proizvoda i veću upošljenost kapaciteta.
 

Prednost je, međutim, što to može biti i jednostavniji put do inozemnih tržišta. Proizvođač, također, nerijetko ima podršku trgovca prilikom razvoja i pozicioniranja proizvoda.
S druge strane, proizvođač mora biti spreman raditi za malu zaradu i voditi se logikom ekonomije obima. Često se od proizvođača može čuti i da je to lakši, ako ne i jedini put da na police trgovca uđu sa premium brendom.

Da bi radili za trgovce, proizvođači moraju ispuniti niz uvjeta koji se, prije svega, odnose na kvalitet proizvoda i proizvodnje. Zato trgovci i zahtijevaju od proizvođača posjedovanje određenih certifikata, kao što traže i dozvolu da rade komplenu kontrolu proizvodnog procesa, ali i iznenadne kontrole rada. Drugi uvjet je poštovanje naručenih količina robe, odnosno kontinuitet snabdjevanja.

Trgovačke marke u maloprodajnom lancu Dehaize grupe zastupljene su u gotovo svim kategorijama. Martina Petrović, portparol tvrtke Delhaize, kaže da su od skoro razvili privatnu robnu marku „Od naše zemlje“ koja nudi karakteristične, tradicionalne proizvode sa ovih podneblja poput ajvara, pekmeza, suhomesnatih proizvoda i slično.
- Nedavno smo pod brendom Delhaize u našu ponudu uvrstili delikatese svjetski poznatih kuhinja: meksičke, azijske i indijske. Naši potrošači od sada, kroz proizvode privatne robne marke, dobivaju mogućnost povoljnije kupnje proizvoda, koji pored odlične cijene nude i kvalitet – kaže Martina Petrović.

Jelena Popović, portparol Metro Cash & Carry, kaže da proizvođači koji rade za tu tvrtku imaju priliku da svoje proizvode izvoze u 29 zemalja, na tri kontinenta. – Trenutačno se proizvodi iz Srbije izvoze i prodaju u devet europskih zemalja. Izvoze se gotovo sve vrste proizvoda. U Metro u Moldaviji, na primer, 24 srbijanskih proizvođača izvozi više od 230 artikala, a do sada je izvezeno više od 200 tona proizvoda – objašnjava Popović.
Ona dodaje i da su prednosti za proizvođače koji rade za tog trgovca višestruke: osigurana im je proizvodnja unapred dogovorenih količina robe, znatno se smanjuju troškovi proizvodnje i transporta, nisu potrebna ulaganja u marketing (poput istraživanja tržišta), kao ni u predstavljanje, distribuciju i unapređenje prodaje, što na kraju rezultira povoljnijim cijenama u odnosu na druge proizvođačke marke. Glavna prednost za kupce je u tome što kupuju proizvode provjerenih proizvođača, po povoljnijim cijenama, jer su ukupni troškovi proizvodnje manji.

U tvrtki Mercator kažu da imaju oko 1.000 artikala trgovačke marke u mnogim kategorijama. - Mercator je u suradnji sa srbijanskim proizvođačima razvio i blizu 200 proizvoda, koji se ekskluzivno prodavaju samo u objektima Mercator i Roda – kažu u toj tvrtki.

Cilj trgovačke marke je da potrošačima ponudi najbolji odnos cijene i kvaliteta. Zbog krize su ti proizvodi postali naročito traženi i njihovo učešće u ukupnoj prodaji konstantno raste. Martina Petrović iz Dehaizea kaže da je učešće private brand proizvoda u ukupnom prometu Delhaize Srbija ove godine dostiglo 15,5 odsto i da je ostvaren rast viši od 10 odsto nego lani.

Trgovci kažu da za njih u najvećem broju rade srbijanske tvrtke. Za privatnu robnu marku Dehaize-a 75 odsto rade srbijanski proizvođači. Za artikle Mercator trgovačke marke radi čak 80 domaćih proizvođača. Broj stranih proizvođača je manji i ukupno ih ima 30. - Trudimo se da ovim odnosom doprinesemo razvijanju domaće privrede, podignemo standarde i obezbjedimo kvalitet i raznovrsnost za naše potrošače – kažu u toj kompaniji.
U proizvodnji Metro robnih marki učestvuje više od 100 srbijanskih proizvođača sa više od 1.200 artikala.

Najnovije Best Buy Award istraživanje za 2012. i 2013. godinu pokazalo je da 76 posto hrvatskih građana kupuje trgovačke marke, a još osam odsto razmišlja da ih počne kupovati. Istraživanje, koje je proveo Centar za istraživanje tržišta GfK, ukazalo je na povećanje kupnje i korištenje tzv. proizvoda trgovačkih marki u odnosu na klasične brand proizvode i pokazalo da su kriza i recesija značajno utjecali na potrošačke navike Hrvata.


Popularno na forumu

Vuna kao vrijedan resurs

POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...

3 komentara
zadnji 18.03.2024
Vuna kao vrijedan resurs

POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...

3 komentara
zadnji 18.03.2024
Vuna kao vrijedan resurs

SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...

3 komentara
zadnji 17.01.2024
Studenac preuzima lanac Lonia

Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...

1 komentara
zadnji 31.07.2023
Biznis iz druge ruke

Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...

4 komentara
zadnji 31.07.2023
Biznis iz druge ruke

Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...

4 komentara
zadnji 31.07.2023
Biznis iz druge ruke

Poštovana, Tvrtka Family Shop za sada franšiznu mrežu isključivo razvija na matičnom tržištu u Poljskoj.

4 komentara
zadnji 05.12.2016
Biznis iz druge ruke

Molim informaciju kako stupiti u kontakt s firmom family Textiles? Hvala

4 komentara
zadnji 04.12.2016