Pariz u znaku franšiza

Sajam franšiza u Parizu / Globalna pozornica za afirmaciju franšiznog poslovanja
Ponedjeljak
26.03.2018
Dvadeset petog ožujka počinje najveća europska franšizna smotra – Sajam franšiza u Parizu. Koji su se trendovi izdvojili te što će obilježiti sljedeća četiri dana posvećena franšiznom poslovanju?
 

Sajam franšiza u Parizu – Franchise Expo Paris – svake godine privuče desetke tisuća poduzetnika koji su u potrazi za dobrim idejama i dokazanim konceptima za pokretanje poslovanja. Na ovogodišnjem 37. izdanju sajma, koji će trajati od nedjelje 25. ožujka do srijede 28. ožujka, predstavit će se više od 550 izlagača, među kojima će biti 460 franšiznih sustava iz više od 25 zemalja. – Trideset i pet tisuća investitora i poduzetnika godišnje posjeti franšizni sajam u Parizu. S tako velikim brojem izlagača, koji pokrivaju gotovo 90 branši, i među kojima se nađe i više od 150 brendova iz inozemstva, sajam postaje globalna pozornica za afirmaciju franšiznog poslovanja – kaže Sylvie Gaudy, direktorica Franchise Expo Paris.

Za 140 franšiznih sustava, ovogodišnji će sajam također biti prilika za predstaviti se po prvi put potencijalnim primateljima franšize. U svakom će se sektoru, pak, izdvojiti sustavi koji privlače pažnju inovativnim i uspješnim konceptima.

Automobili, bicikli, motocikli

Vodeći igrači u ovom sektoru u Francuskoj su brendovi Feu Vert, Midas, Norauto, Point S, Roady, Speedy i Doc Biker, a koncepti na koje bi ove godine posebno trebalo obratiti pažnju su sustavi za ugradnju auto-stakala (France Pare-Brise i Chrono Pare-Brise) te auto-praonice (Blue Elephant, Lav’Car). Ne treba zaobići ni sustave za prodaju električnih bicikala, među kojima se ističu Wattitud i Maa Bikes.
Inače, u ovom sektoru, koji na tržištu Francuske generira promet od 2,58 milijardi eura, posluju 83 franšizna sustava s ukupno 7.886 primatelja franšize.

Gradnja i adaptacija

S 1.458 primatelja franšize i 58 sustava ovaj franšizni sektor u Francuskoj ostvari promet od 0,89 milijardi eura. Koncepti koji u ovom trenutku privlače najviše pažnje usmjereni su na uređenje dvorišta i okućnice (DSM, Daniel Moquet Signe Vos Allées, Rénoval, Vertige i Agir Rénovation), ali i automatizaciju u kućnom prostoru. – Ovaj sektor u posljednje vrijeme osnažuju i sustavi usmjereni na obnovljivu energiju i održive konstrukcije, tako da sektor građevinskih radova može ponuditi vrijedne ideje i koncepte za pokretanje posla – kaže Sylvie Gaudy.

Koliko su gradnja i adaptacija dinamične branše, svjedoči i činjenica da dva od tri franšizna sustava koja budu nominirana za nagradu "Otkriće godine" (Révélations de la Franchise) dolazi upravo iz ovog sektora, uključujući i pobjednika – Preservation du Patrimoine osvojio je prvu nagradu za svoja energetski učinkovita rješenja pri obnovi stambenog prostora.

HoReCa

Ovo je svakako jedan od najdinamičnijih sektora koji će na ovogodišnjem sajmu u Parizu imati i najveći broj predstavnika – čak 20% od ukupnog broja izlagača. Osnovni je trend porast broja koncepata koji nude jedan proizvod, poput, recimo, palačinki, i samo u ovom sektoru predstavit će se pet sustava Ar Poul Gwen, Ar Preti, Framboise, Paye Ta Crêpe i Fête à Crêpe. U modi su i pomfrit barovi – Frituur, Queen’s Chips i Frite Alors.

Popularni su i koncepti koji se temelje na azijskoj, mediteransko, a ove godine posebno, na meksičkoj kuhinji. Azijska će imati nekoliko predstavnika – Pitaya, Santosha, My Wok i Sushi Wok, dok će mediteransku kuhinju približiti brendovi Artespañol, Canas y Tapas i Couscous Party. Brendovi poput Tacos Avenue i New School Tacos poznati su po omiljenom specijalitetu meksičke kuhinje, dok je Nachos Mexican Grill nominiran za nagradu "Otkrovenje godine", natjecanje posvećeno afirmaciji novih franšiznih koncepata koji su se na tržištu izdvojili po inovaciji i kvaliteti poslovanja. – Italija, pak, prednjači po broju i raznovrsnosti sustava u ovom sektoru, što potvrđuje i izbor izlagača na ovogodišnjem sajmu – od kafića, preko specijaliziranih prodavaonica kave do tradicionalnih restorana i pizzerija – primjećuje Sylvie Gaudy.

Na francuskom tržištu, s druge strane, u sektoru brze hrane ima čak 200 lanaca, s 5.166 primatelja franšize i ukupnim prometom od 4,54 milijarde eura. Tematski restorani ostvaruju promet od 1,58 milijardi eura i razvijaju se pod brendovima 97 franšiznih sustava. Hotelska industrija sudjeluje u franšiznom sektoru s 30 brendova.

Ljepota, zdravlje i fitness

S gotovo 50 izlagača na ovogodišnjem sajmu, što je za 160% više u odnosu na 2017, ovaj sektor bilježi snažan rast, a predstavljat će ga vodeći sustavi iz oblasti fitnessa i sporta – Fitness Park, L’Orange Bleue, Gigafit, Freeness i Keep Cool . Na sajam se ponovno vraća i inovativni koncept iz Italije iz oblasti akvabiciklizma 1° Eau Fitness Marima, a novi će izlagač biti spa i sauna centar Les Bains de Marrakech.

Modni i modni dodaci

S više od 40 predstavljenih brendova, ovaj je sektor među 10 najzastupljenijih na sajmu (8%). Brendovi koji se prvi put pojavljuju su Kaporal, Pataugas, Besson Chaussures, Jennyfer, NAF NAF, Grain de Malice, DDP, LPB Woman, Un Jour Ailleurs i O Bag. Najnovije trendove u modi za djecu predstavit će brendovi Bébé 9, Orchestra, Kickers, Z, Kidiliz, La Compagnie des Petits.
Moda je sektor s uvjerljivo najvećim brojem franšiznih brendova na tržištu Francuske – ima ih čak 358. U ovom sektoru radi i 7.083 primatelja franšize, a ukupni promet doseže vrijednost od 4,10 milijardi eura.

Nekretnine

Više od 20 franšiznih brendova iz ovog sektora potvrdilo je sudjelovanje na sajmu, što uključuje i neke od velikih igrača poput Orpi, Guy Hoquet l’Immobilier, Era Immobilier, L’Adresse i Stéphane Plaza Immobilier. Trend koji će obilježiti ovogodišnje izdanje je veliki broj tvrtki koje se bave savjetovanjem i edukacijom agenata za nekretnine. – Ovaj je sektor iznimno konkurentan – kaže Sylvie Gaudy – stoga, i nije čudo što se posljednjih godina teži profesionalizaciji usluge i poticanju dodatne prodaje. Samo na tržištu Francuske u sektoru nekretnina djeluje 56 franšiznih sustava, s 3.359 primatelja franšiza i prometom od 1,35 milijardi eura.

Prodaja i distribucija hrane

Ovaj će sektor imati 16% izlagača na sajmu, što uključuje klasične prehrambene lance, ali i razne specijalizirane trgovine poput vinoteka, prodavaonica čokolade ili pekare (koje su ove godine naročito brojne). Među vinotekama izdvajaju se Nicolas, Cavavin, Bibovino, Inter Caves, La Vignery, Vince sur 20, ali i baltički sustav Easy Wine. Između ostalih, pekare će predstavljati brendovi Feuillette, La Mie Calina, Les Fournils de France, Ange Boulangerie i Boulangerie Louise, a proizvođače i prodavače čokolade Jeff de Bruges, De Neuville, Réauté ChocolatDes Lis Chocolat i drugi.

Vodeći igrači su, svakako, veliki distributivni trgovački lanci Auchan, Carrefour, Casino, Système U ili Les Mousquetaires (Intermarche), a franšizing je, zapravo, dominantna strategija razvoja u ovom sektoru. U posljednjih je nekoliko godina došlo do povećanja broja trgovina organskim hranom te manje poznatih brendova supermarketa. U sektoru prodaje i distribucije hrane u Francuskoj djeluju 182 mreže s 14.980 primatelja franšize, koji ostvaruju promet od 19,10 milijardi eura.

Specijalizirani biznisi

Ovaj sektor, zapravo, uključuje biznise posvećene svim vrstama zabave. – Ljudi će uvijek rado dati novac za nešto što ih opušta i razonodi, čak i za vrijeme teških godina – napominje Sylvie Gaudy i dodaje da su u ovom sektoru osobito popularni escape rooms, igraonice i karaoke barovi. Područja kao što su "uradi sam" (DIY) i kreativne radionice bit će predstavljene brendovima Mondial Tissus, Singer, Self Tissus... U Francuskoj, ovom sektoru pripada 170 franšiznih sustava, s 8.092 primatelja franšiza i prometom od 5,88 milijardi eura.

Uređenje doma, namještaj i dekoracija

Ove će se godine na sajmu u Parizu predstaviti 35 franšiznih sustava iz ovog sektora, a među njima bit će La Compagnie du Lit, Natuzzi Italia, Interior’s i Carré d’Artistes. Sustavi specijalizirani za kuhinje predvodit će neki od najboljih francuskih brendova poput Mobalpa, Socoo’c, Schmidt, Ixina, Cuisines Plus, Aviva Cuisines i Cuisinella. – Procvat "do-it-yourself" brendova, kao i brendova kućne dekoracije i namještaja, rezultat su općeg, snažnog interesa za uređenje doma koji već godinama vlada u Francuskoj. Tržište cvjeta, a sustavi iz ovog sektora, suočene s domaćim i inozemnim konkurentima, neprekidno rade na novim idejama i rješenjima –objašnjava direktorica sajma u Parizu. U ovom sektoru u Francuskoj postoji 118 franšiznih sustava s 3.836 primatelja franšize i prometom od 7,08 milijardi eura.

Usluge za individualne i poslovne klijente

Ovaj je sektor, s gotovo 70 izlagača, drugi najveći sektor na ovogodišnjem sajmu (14%), koji je, osim toga, dao i najveći broj novih sustava. Što se tiče usluga za individualne klijente, sektor brige o djeci doživljava pravi procvat. Što se tiče usluga za poslovne korisnike, HR i couching, sektor će predstavljati Action Coach, ISNP, Engage & Grow– Tržište usluga za individualne i poslovne klijente ima dugoročan i stalan rast – napominje Gaudy. – Sve više je sustava specijaliziranih za jednu vrstu usluge – od financija i osiguranja, preko brige o starijim osobama i djeci do dodatne edukacije  zaključuje Sylvie Gaudy.


Sajam franšiza u Parizu / Detalj sa štanda na sajmu franšiza u Parizu

Popularno na forumu

In memoriam

Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...

9 komentara
zadnji 18.04.2024
Modeli širenja na inozemnim tržištima

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

7 komentara
zadnji 17.04.2024
In memoriam

Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...

9 komentara
zadnji 23.03.2024
In memoriam

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

9 komentara
zadnji 04.03.2024
Top 100 franšiza na svijetu

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

2 komentara
zadnji 04.03.2024
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

2 komentara
zadnji 04.03.2024
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

2 komentara
zadnji 04.03.2024
Modeli širenja na inozemnim tržištima

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

7 komentara
zadnji 04.03.2024