Otvorena vrata za partnere

Sunce Marinković / Prije desetak godina odlučili su razviti i ponuditi partnerski sustav Pick&Go, ali i franšizu
Ponedjeljak
23.09.2019
Tvrtka za proizvodnju vanjske stolarije „Sunce Marinković“ iz Kragujevca već desetljeće razvija partnersku mrežu, ali se zainterisiranima za suradnju nudi i klasična franšiza.
 

Tvrtka „Sunce Marinković“ osnovana je 2005, ali njezini korijeni sežu do 1929. Tada je Aleksandar Marinković osnovao malu obiteljsku radionicu za izradu bravarije. Osnivač je bio poznati bravar – majstor svog zanata, kako svjedoče njegovi potomci, čije ograde i danas krase grad na Lepenici i svjedoče o dugoj tradiciji. Prema simbolu sunca koji je postavljen na „kamenom mostu“ u centru Kragujevca, a koji je iskovan u radionici „Marinković“, tvrtka je dobila ime po kojem je danas poznata i izvan granica Srbije.

Zanat se prenosio s generacije na generaciju, kao svojevrsno obiteljsko blago, i danas tvrtkom upravljaju nasljednici Aleksandra Marinkovića, sin Ljubiša i unuci Dušan i Vladimir. Mala radionica, koja je ovisila o vještini ruku Aleksandra Marinkovića, prerasla je u tvrtku koja zapošljava stotinjak radnika. Danas, „Sunce Marinković“ proizvodi vanjsku stolariju od PVC profila, aluminija te kombinacije aluminija i drveta.

Prije desetak godina odlučili su iskoračiti i na tržištu ponuditi partnerski sustav Pick&Go. U isto su vrijeme ponudili i klasičnu franšizu.

Miloš Janjić, zadužen za širenje mreže, kaže da se broj partnera povećava iz godine u godinu. Partnerski sustav podrazumijeva da iskusni montažeri naručuju proizvode od njih te ih ugrađuju kod svojih kupaca. – Naši partneri su uglavnom ljudi koji su dugo u poslu, nekada su imali i vlastitu proizvodnju, ali su, zbog velike konkurencije, shvatili da im je ovakav način suradnje isplativiji. Dakle, oni nalaze kupce, a od nas, po upitu, dobivaju proizvode po nešto povoljnijim cijenama da bi sami kreirali krajnju ponudu za kupce. Mi sugeriramo koja bi to cijena mogl abiti, no, krajnja je odluka na njima. Kako raste njihov promet, tako raste i marža koji im odobravamo. U tom odnosu oni jamče za funkcionalnost, odnosno, ugradnju proizvoda, a „Sunce Marinković“ jamči za svoj proizvod, u smislu da prozor neće kondezirati, da je boja postojana, da ručice funkcioniraju i slično – objašnjava Janjić partnerski odnos.

Za ovaj su se korak odlučili jer većina kupaca traži objedinjenu uslugu – i proizvod i montažu, a proizvodni kapaciteti ove kragujevačke tvornice premašuju mogućnosti montaže. Stoga je ova suradnja dobitna kombinacija za sve u sustavu. Partnere imaju u mnogim gradovima u Srbiji: Beogradu, Lazarevcu, Mladenovcu, Svilajncu, Sevojnu, Zrenjaninu, Beški, Prijepolju... – Partnerima, na prvom mjestu, dajemo kompletnu tehničku podršku, uzorke za promidžbu profila te uzorke prozora i vrata, ako im trebaju za izložbene salone. Ovisno o prometu partnera, organiziraju se i dodatne obuke u firmi. Uvjeti koje partneri moraju ispuniti su određeni godišnji prometi te bar osnovno tehničko znanje o stolariji – objašnjava Janjić i dodaje da oni koji ostvare promet veći od 50.000 eura imaju teritorijalnu ekskluzivnost do 10 kilometara.

No, ovo je najosnovniji oblik suradnje, a „Sunce Marinković“ zainterisiranima nudi i klasičnu franšiznu suradnju. To znači da primatelj franšize, praktički, ima lokal koji posluje pod brandom Sunce, dobiva ekskluzivnost teritorija do 25 kilometara, kompletnu tehničku podršku, obuke i poslovno savjetovanje, reklamni materijal i refundiranje marketinških troškova na lokalnoj razini. Primatelj franšize dobiva i poseban softver te njegova narudžbenica izvarno stiže u proizvodnju.

S druge strane, od primatelja se očekuje da osigura lokal veličine oko 50 m2.  – Trenutačno nemamo klasične franšizne partnere. Zapravo, najveći je problem što mi zahtijevamo da partneri prodaju samo našu robu. Radili smo isključivo s njemačkim profilima, a onda smo uvrstili i poljske koji su cjenovno slični profilima iz Turske, ali su kvalitetniji. Uglavnom, partneri idu i traže tamo gdje je najjeftinije bez obzira na kvalitetu. Zato žele raditi s više dobavljača, a ne shvaćaju da bi kao primatelji franšize dobili mnogo više – svu podršku o kojoj smo govorili. Zaista smo im stalno na raspolaganju  kaže Janjić, dodajući da se mnogi njihovi proizvodi izvoze u inozemstvo te da je franšizni model posebno pogodan za širenje na inozemna tržišta.

„Sunce Marinković“ za sada ima dva vlastita salona u Beogradu, i po jedan u Aranđelovcu, Požarevcu, Jagodini i Kragujevcu.


Što dobiva primatelj franšize? / Ekskluzivnost teritorija do 25 kilometara, kompletnu tehničku podršku, obuke i poslovno savjetovanje, poseban softver, promotivni materijal i refundiranje marketinških troškova na lokalnoj razini