Triput mjeri, jednom sijeci

Najpogodniji oblik širenja ovog posla kroz franšizu u inozemstvu je davanje master franšize. Za obe strane bi bilo neisplativo kada bismo davali pojedinačne franšize. Osim toga, asortiman robe je takav da zahtjeva određenu vještinu kako bi se plasirao kroz franšizni koncept u inozemstvu.
Nikola Lojanica
Ponedjeljak
20.05.2013
Srbijanska tvrtka Mega i ove godine aktivno traga za primateljima franšize. Započeli su i izvoz karniša u Njemačku i Austriju.
 

Nikola Lojanica, generalni direktor tvrtke za opremanje interijera Mega, kaže da postoji mnogo zainteresiranih, ali da oni žele izabrati pravi profil čovjeka koji će postati primatelj njihove franšize. - Ukoliko se izabere pogrešan primatelj, to može kasnije dovesti do problema. Zbog toga su za nas najprihvatljiviji obiteljski ljudi, supružnici koji bi se uključili u posao - kaže Lojanica.

On kaže da primatelji franšize Mega ne trebaju imati nerealna očekivanja. - Od franšize mogu ostvarivati prihode iznad prosječnih, ali ne trebaju očekivati ​​da će isplatiti investiciju za godinu dana. A očekivanja ljudi su često takva, jer ne poznaju dovoljno koncept franšiznog poslovanja. Zbog toga ne bismo po svaku cijenu da širimo franšiznu mrežu, već pažljivo biramo primatelje - naglašava Lojanica.

Iako ambicije za proširenjem u inozemstvo ne manjkaju, vrlo su oprezni. - Za sada smo uokvirili poslovanje u Crnoj Gori, imamo i franšizu u Prištini. Najpogodniji oblik širenja ovog posla kroz franšizu u inozemstvu je davanje master franšize. Za obje strane bi bilo neisplativo kada bismo davali pojedinačne franšize. Osim toga, asortiman robe je takav da zahtjeva određenu vještinu kako bi se plasirao kroz franšizni koncept u inozemstvu. Ovakvih franšiza sa ovakvim asortimanom robe, osim naše, u Srbiji zapravo i nema - kaže Lojanica.

Prije nekoliko dana Mega je krenula u izvoz svog proizvoda - karniši. - Pronašli smo distributera za njemačko govorno područje, Njemačku i Austriju, koji će izvoziti karniše koje mi proizvodimo - kaže Lojanica.

Mega u svojoj franšiznoj mreži ima 21 poslovnicu.