17.10.2016

Iskustvom do boljih rezultata

Švedska tvrtka Husse, proizvođač te dobavljač hrane za kućne ljubimce, održala je nedavno godišnji skup svojih primatelja master franšize. Partner iz Srbije vratio se s posebnim priznanjem.

Svoje je franšizne partnere iz svih krajeva svijeta Husse okupio u Madridu, a sastanku je nazočio i Saša Milutinović, primatelj master franšize iz Srbije. Bila je to dobra prilika za razmjeniti iskustva, a pojedina su mu, kako kaže, vrlo koristila. – Seminar je trajao dva dana, okupilo se oko 30 ljudi. Razgovarali smo o novim proizvodima, kretanjima u samoj tvrtkiHusse, razvoju franšize te poslovanja, a najbolji "masteri", iz Poljske i Portugala, imali su glavnu riječ i prenosili svoja iskustva – kaže Milutinović.

Husse, primalac franšize Fot. Husse Srbija

Godišnji sastanak primatelja master franšize branda Husse u Madridu:
Saša Milutinović prima priznanje za odličnu prezentaciju branda izravnim marketingom

Pričajući o svojoj poslovnoj filozofiji, pak, Milutinović je objasnio da je tijekom prethodnih godina nastojao posjetiti što više izložbi pasa i tako prezentirati brand, te je na godišnjem sastanku u Madridu dobio značajno priznanje – Excellent person to person marketing – priznanje za odličnu prezentaciju branda izravnim marketingom. – To mi je priznanje vrlo značajno, a na koji su način moje kolege iz drugih zemalja gledale na to pokazuje i postupak primatelja master franšize za teritorij Njemačke koji mi je prišao i pitao može li poslati jednog svog primatelja franšize na obuku kod mene. Mislim da je ovo jedna od rijetkih situacija kada stranci žele poslati nekog svog na obuku u Srbiju, čime sam zaista počašćen – kaže Milutinović.

Razmjena iskustava

Iako globalni sastanci služe da se, između ostalog, razmjene iskustva, Milutinović napominje da je nemoguće sva primijeniti na svakom teritoriju, te je na sastanku došlo i ozbiljnih diskusija. – Primjerice, kod nas su uzgajivači na mnogo višem stupnju razvijenosti nego, recimo, u Češkoj ili Poljskoj, pa kolege iz tih zemalja nisu mogle do kraja razumjeti zašto su mi oni toliko važni u prezentaciji branda te zašto im posvećujem pažnju – dodaje Milutinović.

Međutim, dragocjeno mu je bilo iskustvo kolege iz Portugala, izneseno na jednom od webinara, koji se, kao vid potpore, redovito organiziraju za primatelje Husse franšize. Primatelj iz Portugala objasnio je, naime, da kao osnovni marketinški alat koristi prezentaciju branda "od vrata do vrata". Danas, ostvaruje prosječan mjesečni obrt od oko 20.000 eura. – Njegova je filozofija da svaki dan targetira jednu regiju i traži kupce doslovno "od vrata do vrata". To je teško, ali isplativo. On kaže da, naravno, ima mnogo onih koji ga odbiju, ali uvijek bude i onih koji kažu "da" te postanu kupci. Tako se stečeni kupac ne gubi, a i svijest o brandu u tom je kraju mnogo veća – objašnjava Milutinović.

Tvrtka Husse prošle je godine zabilježila rast prihoda od 12 posto u odnosu na 2013. godinu, a sustavu su se pridružili i primatelji iz novih zemalja. – Globalno širenje branda donosi korist svima nama – svim primateljima master te pojedinačnih Husse franšiza. To je prilika za daljnju prezentaciju i promociju branda, jer je jedan od pokazatelja kako ova franšiza zaista funkcionira. Husse je, na primjer, stigao i na afrički kontinent te sada ima primatelja i u Nigeriji – kaže Milutinović.

Sastanak u Beogradu

Nakon globalnog sastanka u Madridu, održan je i godišnji sastanak pojedinačnih primatelja franšize u Srbiji, na kojem je nazočila i predstavnica tvrtke iz Švedske. – Mi, inače, održavamo sastanke jednom mjesečno, ali je ovo službeni godišnji sastanak na kojem smo ugostili i predstavnicu našeg matičnog davatelja franšize – objašnjava Milutinović.

Foto: Godišnji sastanak primatelja Husse franšize u Srbiji

Razgovaralo se o mnogim temama – novim proizvodima, iskustvima, problemima – između ostalog i o promjeni imena pojedinih proizvoda budući da europska regulativa zabranjuje stvljati u naziv ime sastojka hrane...

Na skupu u Beogradu službeno je izabran i trenutno najbolji primatelj Husse franšize u Srbiji – Dejan Jakovljev, koji je postao dio Husse obitelji prije oko devet mjeseci. Kada je počeo raditi na beogradskim općinama Novi Beograd te Čukarica, imao je svega desetak stalnih kupaca, a za kratko je vrijeme privukao oko 260 kupaca. – Ljubav prema životinjama, upornost te znanje koje sam ranije stekao, budući da sam poduzetnik devet godina, privuklo me je uzeti Husse franšizu. Sastanak koji smo imali s predstavnicom centrale svakako je bio značajan, ali mi konstantno pratimo i webinare. Uz to, svi se primatelji u Srbiji međusobno druže, a sa "masterom" Sašom Milutinovićem razvili smo prijateljski odnos, tako da gotovo svakodnevno razmjenjujemo iskustva, pričamo o dešavanjima na terenu, konzultiramo se oko različitih stvari ili specifičnih slučajeva – kaže Jakovljev.

Među primateljima Husse franšize nalazi se i jedna žena – Gordana Mandić, koja je zadužena za dostavu hrane na općinama Surčin i Zemun. Ona je postala primatelj franšize prije tri mjeseca, pa joj sastanci s drugim kolegama mnogo znače. – Meni je ovo prvi privatni posao, a prethodni poslovi nisu imali mnogo veze s ovim što danas radim. Zato su mi sastanci s kolegama dragocjeni. Razmjenjujemo iskustva, a predstavnica iz centrale nam je, na nedavnom sastanku, slikama i riječima dočarala mnogo toga što je značajno u poslu. Moram istaknuti i da su primatelji Husse franšize u Srbiji dobre i korektne kolege, pa svako druženje s njima prija – kaže Mandić koja je uspjela spojiti posao i zadovoljstvo jer voli životinje, posebno pse. – Dugo nisam radila, a kako sam uvijek hranila psiće u svom susjedstvu, suprug je počeo istraživati ​​što bih to mogla raditi, a da nije uredski posao. Husse franšiza je bila odlična poslovna prilika – dodaje ona.

Saša Milutinović kaže da interes za ovom franšizom ne jenjava, te da je potpisao i predugovor za južni Banat, a izvjesno je da će uskoro biti još novih primatelja. – Stalno nam se javljaju ljudi. U praksi se pokazuje da je ovo franšiza s malim ulaganjima, a velikom šansom za zaradu – ukoliko, naravno, primatelj hoće raditi –napominje Milutinović.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank