20.04.2017

Husse širi mrežu u Hrvatskoj

Franšiznoj mreži koncepta Husse upravo su se pridružila dva nova franšizera – iz Splita i Zagreba. Širenje mreže nastavlja se diljem Hrvatske.

Zlatko Mihovilović je godinama radio „daleko od kuće“. Bavio se strojarstvom na brodovima, platformama i brodogradilištima diljem svijeta, ali kada je, kako kaže, umoran od putovanja i izbivanja, odlučio potražiti posao koji će ga zadržati na kopnu i blizu doma – počeo je razmišljati o kupnji franšize. – Kao početniku u poduzetništvu, franšiza mi je postala primarna mogućnost – kaže Mihovilović. Prve informacije o švedskom konceptu za prodaju i kućnu dostavu hrane za pse i mačke, i mogućnosti uzimanja franšize u Hrvatskoj, Mihovilović je pronašao upravo na stranicama ovog portala. Kontaktirao je primatelja master franšize za Hrvatsku, te nakon sastanka i pregovora – uzeo single-unit franšizu, preuzevši obvezu prodaje i dostave Husse proizvoda na teritoriji grada Splita.

Husse, Hrvatska

Foto: Husse franšizer za grad Split, Zlatko Mihovilović

Prepreka nije što potječe iz sasvim druge branše. Ljubav prema životinjama svakako bila je prednost, ali je, kao i svi primatelji Husse franšize, prošao edukaciju. – Know-how koji se dobiva pristupanjem sistemu Husse, iz moje perspektive, zaista je obećavao. Mene i moju obitelj privuklo je, međutim, i to što smo, kao dugogodišnji vlasnici i ljubitelji kućnih ljubimaca, u ovom poslu pronašli idealan spoj ugodnog i korisnog –kaže Mihovilović i dodaje da mu je sigurnost ulijevalo i to što se radi o švedskom brendu. – Kao i većini ljudi, švedska marka je garancija kvalitete – kaže Mihovilović.

Ovo mišljenje dijeli i Bojan Zrnić, koji je nedavno postao primatelj Husse franšize za dvije teritorije grada Zagreba (zapadno i južno područje). No, za razliku od kolege iz Splita, Zrnić je i prije pokretanja ovog posla, takoreći, bio u branši. – Kinologijom se bavim već dugi niz godina, a uzgoj pasa se za mene temelji na zdravom psu. Kako sam kroz kinološki svijet stekao puno poznanstava, tako sam imao prilike i puno toga saznati o prehrani pasa pojedinih uzgajivača. Kroz cijeli svoj uzgajivački put bavio sam se i prodajom ostalih brendova za kućne ljubimce te sam i kroz to stekao golemo znanje o prehrani i zdravlju životinja – priča Bojan Zrnić.

Husse, Hrvatska

Foto: Husse franšizer za Zagreb (zapad i jug), Bojan Zrnić

Kao „čovjek iz struke“ s dugogodišnjim iskustvom, Zrnić je i o brendu Husse slušao od mnogih uzgajivača i prijatelja. – Mogao sam čuti samo riječi hvale. Od kvalitete do savršeno izbalansiranog proizvoda – prisjeća se Zrnić. – Tada sam se počeo više interesirati o brendu, te sam odlučio istražiti proizvode i na svojim psima na kojima sam mogao vidjeti savršene rezultate. Tako je krenula moja priča sa Husse proizvodima – objašnjava on.

Želja da se ovo saznanje podejeli i s drugima, bila je i glavna pokretačka snaga i motivacija za kupnju Husse franšize. – Želio sam da i drugim ljubiteljima životinja dokažem kako se radi o vrhunskom proizvodu. Tako smo se i odlučili odazvati ovoj poslovnoj prilici koja bi kroz naše znanje i kontakte mogla rezultirati odličnim poslovnim uspjehom – s puno optimizma priča Zrnić.

Otvoreni i za nove partnere

Hrvatska ima 21 županiju i prema planu razvoja, Husse bi trebao u svakoj od županija imati partnera (franšizera) koji bi dobio ekskluzivu za cijelu ili dio županije. Zorislav Zlatar, primatelj master franšize za Hrvatsku, kaže da im se do sada javio veliki broj zainteresiranih, a upite iz svih dijelova Hrvatske dobivaju svakodnevno. – Grad Split jeste dobio svog Husse franšizera, ali je ostali dio Splitsko-Dalmatinske županije još uvijek slobodan. Također, u Zagrebu su prodane dvije teritorijalne franšize, a dvije su još uvijek slobodne –za centar i istok. Za ostale županije se još uvijek vode svakodnevni pregovori, a treba spomenuti da za svaku županiju tražimo i distributere – ističe Zorislav Zlatar.

Pokretanje posla, kako kaže, teče relativno brzo. Koliko će, međutim, vremena proteći od prvog kontakta do prvog radnog dana ovisi prije svega o dva faktora. – Prvo je spremnost kandidata za franšizu, to jest da li kandidat već ima osnovanu firmu ili ne. Potom, ovisi i o tome da li već ima potrebna inicijalna financijska sredstva ili tek treba podići kredit za početak posla – objašnjava Zorislav Zlatar i kaže da je za čitav proces, u prosjeku, potrebno između tri i četiri tjedna.

Odabiru se kandidata pristupa temeljito i postupno. – Posle telefonskog razgovora, tokom kojeg kandidat dobije osnovne informacije o Husse konceptu, ugovaramo neobavezujući sastanak u našem prostoru u Zagrebu. Na tom sastanku upoznajemo stranku sa svim potrebnim detaljima koji su potrebni za donošenje odluke o partnerstvu, a istovremeno stranka dobija uvid u konkretan izgled proizvoda i upoznaje se direktno sa brendom i timom Husse - objašnjava Zlatar proces „upoznavanja“ kroz koji prolaze svi ozbiljni kandidati za franšizu.

Husse, Hrvatska

Foto: Primatelj master franšize za Hrvatsku, Zorislav Zlatar

Ako se dogovor postigne, potpisuje se ugovor. U tom trenutku, kandidat i formalno postaje primatelj Husse franšize. Ono što, pak, dalje čini srž franšizne suradnje jeste „transfer znanja“ te franšizeri prolaze obuku u trajanju od dva dana, kako bi se upoznali sa svim aspektima Husse koncepta. – Paralelno sa tim, oslikava se, to jest, brendira dostavno vozilo franšizera, i to o našem trošku. Primatelj potom dobija robu na odgođeno plaćanje od 30 dana – opisuje Zlatar posljednje korake prije no što primatelj Husse franšize počne raditi samostalno.

Vrlo mala početna ulaganja (od 4.000 do 7.000 eura), kao i kompletna i stalna podrška hrvatskog Husse tima, jesu razlozi zbog kojih bi ljudi zainteresirani za pokretanje vlastitog posla trebali razmisliti o Husse franšizi, napominje Zlatar. – Husse ima više od 1.100 franšiza u cijelom svijetu i to već govori o stabilnosti i profitabilnosti koncepta. Kvaliteta proizvoda u kombinaciji sa pristupačnim cijenama, uhodan sistem, prepoznatljiv brend i do u detalj osmišljen način vođenja posla, glavni su aduti ove franšize – kaže Zlatar.

Ove godine, Husse slavi trideset godina postojanja. Tvrtka osnovana 1987. u Švedskoj, danas ima prodajnu mrežu na četiri kontinenta. Poznati su po prodaji i besplatnoj kućnoj dostavi visokokvalitetne hrane za pse, mačke i konje, ali i kozmetike i ostalih preparata za njegu ljubimaca. Husse je najveći franšizni sistem u svojoj branši i jedna od najuspješnijih europskih franšiza. Osim Hrvatske, u ovom regionu franšiznu mrežu razvija i u Srbiji, Makedoniji, Sloveniji.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank