03.01.2014

Coca-Cola se vraća na franšizing

Coca-Cola namjerava ponovo uspostaviti suradnju s neovisnim franšiznim punionicama bezalkoholnih pića u Sjedinjenim Državama.

Tvrtka Coca-Cola, najveći proizvođač bezalkoholnih pića na svijetu, najavila je da će od ove godine u Sjedinjenim Američkim Državama u poslovanje ponovno uvesti neovisne franšizne punionice. Ovo je, zapravo, posljednji korak u tekućoj fazi reorganizacije, koja bi, dugoročno, trebala povećati profit tvrtke - tako što bi dio logistike, troškova skladištenja i distribucije proizvoda preusmjerila na franšizne partnere.

Coca-Cola Fot. Coca-Cola Co.

Coca-Cola. je 2010. godine za 12,3 milijarde dolara kupila svoje najveće franšizno postrojenje za proizvodnju i punjenje pića, čime je uspostavila kontrolu nad proizvodnjom i distribucijom u SAD-u. Ove godine, vraća se na franšizing.

Franšizne punionice će, naime, ponovno dobiti pravo raditi pod proizvodnom licencom, što znači da će dobiti tehnologiju proizvodnje napitaka, ali i mogućnost opskrbe lokalnih trgovaca proizvodima tvrtke Coca-Cola. S druge strane, novi model franšizne suradnje daje tvrtki mogućnost i dalje zadržiti kontrolu nad većinskim dijelom distributivne mreže.

Kao model suradnje s neovisnim punionicama pića, franšizing je u Coca-Coli funkcionirao sve do 2010, kada je tvrtka odlučila kupiti svoje najveće franšizno postrojenje za proizvodnju i punjenje pića. U travnju prošle godine, međutim, Coca-Cola je ponovno počela razmišljati o davanju franšize i ubrzo pokrenula projekt "refranšizinga".

- Zahvaljujući fleksibilnosti ovog modela poslovanja, već se možemo vratiti na tradicionalan način proizvodnje i distribucije naših napitaka u Sjedinjenim Državama. Što će, zapravo, ojačati i ubrzati povratak na franšizing na našem najznačajnijem tržištu - izjavio je izvršni direktor tvrtke Muhtar Kent.

Kako je već istaknuto, franšizne punionice će biti odgovorne i za opskrbu lokalnih trgovaca. Preusmjeravanjem tog dijela poslovanja na franšizne partnere, Coca-Cola računa da će uspjeti prevladati pad profita, koji, u posljednjih osam godina, usporedo prati opći pad prodaje gaziranih pića u Americi.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank