Praonica rublja LG Laundry Lounge trebala bi uskoro biti otvorena u Zagrebu. Primatelj master franšize hrvatska je tvrtka "Bijeli svijet".
Petak
23.01.2015
Mada na ovim prostorima pranje rublja u samoposlužnim praonicama nije uobičajeno, ovaj trend stiže i na Balkan. U ponudi je i franšiza praonice rublja – LG Laundry Lounge.
 

U razvijenim zemljama, naročito u SAD, pranje rublja u samoposlužnim, javnim praonicama uobičajena je pojava. Vrlo često, stambene zgrade imaju posebne zajedničke prostorije – vešeraje, zbog čega se u mnogim stanovima perilica ne može ni vidjeti.
Moderna praonica rublja uskoro bi trebala biti otvorena i u Zagrebu. Riječ je o franšiznom konceptu LG Laundry Lounge koji je osmislila i razvila tvrtka LG Electronics. Hrvatska tvrtka "Bijeli svijet" primatelj je master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije.

Mario Martinek, vlasnik tvrtke "Bijeli svijet", kaže da će prva, testna jedinica samoposlužne praonice rublja biti otvorena za nekoliko mjeseci u Zagrebu. – LG Electronics predstavio je novi pristup tradicionalnom konceptu samoposlužne praonice rublja. Osim ugodnog interijera, u praonicama je dostupan besplatan internet i televizija, aparati za kavu i sokove, odnosno, stvorena je kućna atmosfera – objašnjava Martinek što sve može privući potrošače.

On kaže da posao ne zahtijeva veliko angažiranje te može biti i savršen dodatni posao onima koji se već bave nekim drugim biznisom.

Oni koji bi željeli kupiti ovu franšizu ne moraju plaćati ulaznu niti redovitu naknadu jer su one već uračunate pri kupnji neophodnih strojeva. Primatelj franšize, pak, treba pronaći prostor od najmanje 30 četvornih metara, na lokaciji sa dosta okolnog stanovništva. Tvrtka "Bijeli svijet" osigurava sve neophodne strojeve, a pružit će pomoć i pri planiranju poslovanja, odabiru lokacije, opremanju interijera, održavanju strojeva. Primatelj može računati na marketinšku i prodajnu potporu. Martinek ističe da je vizualni identitet Laundry Loungea strogo definiran te da se uređenje lokala radi po upustvu davatelja franšize.

– Jedan od uspješnih primjera je, recimo, samoposlužna praonica u Dubrovniku čiji su klijenti brojni "backpackeri" koji posjećuju taj grad – ukazuje Martinek da na pravom mjestu ovaj koncept postiže uspjehe.

On ističe da su troškovi poslovanja izuzetno niski. U prvih pet godina kvarovi su pokriveni osiguranjem ili jamstvom, a najveća su davanja najam prostora, struja i voda, osiguranje i deterdženti. Pored toga, praonice rade 24 sata. Nije potrebno zaposliti stalnog zaposlenika, već se angažira po potrebi za održavanje higijene. Poduzetnik radi s gotovinom, što eliminira mogućnost čekanja na novac, objašnjava Martinek.

Računica davatelja franšize pokazuje da se investicija može isplatiti već u prvih šest mjeseci poslovanja ukoliko bi se u posao krenulo s četiri perilice i četiri sušilice rublja.

Osnovna prednost praonica je, kako kaže i sam Martinek, što se u profesionalnim strojevima može prati daleko više rublja, pa i veći komadi, poput deka, perjanih jakni, koji često u obične strojevi ne stanu. Taj trend stiže i u Europu, pa su i proizvođači strojeva za pranje i sušenje rublja počeli osmišljavati franšize samouslužnih praonica.

A tko su uobičajeni klijenti samouslužnih praonica? Ova mjesta namijenjena su, prije svega, studentima, turistima, podstanarima koji nemaju svoju perilicu rublja, a franšiza je pogodna za otvaranje u hostelima, marinama, kampovima, studentskim domovima.

Prva LG Laundry Lounge praonica otvorena je u New Yorku. Koncept se sada širi i kroz franšizu.