21.08.2015

Put do čistog biznisa

U Hrvatsku je početkom ove godine stigao novi franšizni koncept – samoposlužna praonica rublja LG Laundry Lounge. Za kratko vreme otvorene su dvije jedinice.

Čišćenje – klasične usluge čišćenja doma, hemijsko čišćenje, samoposlužne praonice rublja – spada u jedan od najbrže rastućih franšiznih sektora. U poslednjih nekoliko godina i u zemlje regije počele su pristizati franšize iz ovog područja (francuski 5asec, američki ChemDry), a prvi su se put pojavile i franšizne samoposlužne praonice rublja poznatog branda LG. Prva je perionica otvorena u Zagrebu, a druga nedavno i u Zadru. 

Primatelj master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije je tvrtka „Bijeli svijet“, no, ta tvrtka nema obvezu otvarati praonice, već pronalaziti poduzetnike, primatelje franšize, koji će raditi i voditi posao kao samostalan biznis. – Tvrtka „Bijeli svijet“ će, pak, osigurati sve neophodne strojeve, a pružit će pomoć i pri planiranju poslovanja, odabiru lokacije, opremanju interijera, održavanju strojeva. Primatelj može računati i na marketinšku i prodajnu potporu – kaže Mario Martinek, vlasnik tvrtke.

Foto: Bijeli svijet

Čist biznis

Samoposlužne praonice rublja odavno su zaživjele na razvijenim tržištima i to je, zapravo, jedan od poslova koji se preporučuje poduzetnicima koji nemaju veliki početni kapital. Pored toga što ne zahtijeva velike investicije i zapošljavanje velikog broja ljudi, prednost ovog posla je i to što je riječ o tzv. keš biznisu. Naime, novčani je priljev svakodnevan, budući da potrošači same strojeve za pranje i sušenje rublja pokreću ubacivanjem novca. Franšizing je u ovom području vrlo razvijen, a davatelji frašize ističu da vođenje praonice rublja može biti idealan dodatni posao.

Jedan od razloga popularnosti praonica svakako je odraz promijenjenog načina života – nedostatka vremena, ali i prostora u stanovima. Iako se tržište Sjedinjenih Država teško može usporediti sa zemljama ove regije, zanimljiv je podatak američkog udruženja Coin Laundry Association da u Americi postoji oko 30.000 samoposlužnih praonica koje godišnje generiraju bruto prihod od pet milijardi dolara. Način života, međutim, nije se promijenio samo u Sjedinjenim Državama...

Praonice, prema riječima iskusnih poduzetnika iz branše, naročito koriste ljudi koji iznajmljuju stanove, a ovaj posao bilježi dobre rezultate i u turističkim mjestima ili gradovima gdje postoji dosta studentskih kampusa. Mnoge praonice, inače, nude i uslugu preuzimanja i dostavljanja čistog rublja, što naročito znači ljudima koji nemaju dovoljno vremena. Međutim, samoposlužne praonice, poput LG Laundry Loungea, mogu postati mjesto druženja, budući da u njima postoji internet, televizor, aparati za kavu, kutak za djecu – odnosno, prava kućna atmosfera te se odlazak u praonicu ne smatra opterećenjem, već mjestom gdje se može ugodno provesti slobodno vrijeme.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank