29.02.2016

Rekordi u Britaniji

Franšizni sektor u Velikoj Britaniji odlično je poslovao u prošloj godini, ostvarivši rekordne prihode, zaposlenost i broj franšiza, pokazuje izvješće Britanske franšizne asocijacije.

Mada su u zemljama ove regije franšizni biznisi tek u povoju, na nekim ne tako dalekim meridijanima –točnije, u Velikoj Britaniji, upravo je taj segment gospodarstva generator rasta. U toj je zemlji, na primjer, u prošloj godini doprinos franšiznog sektora gospodarstvu iznosio 15,1 milijardi funti i porastao je 46 posto u posljednjih deset godina, a 10 posto od posljednjeg istraživanja iz 2013. Uz to, franšize su ostvarile rekordne poslovne rezultate u mnogim drugim kategorijama. Danas, diljem Britanskog otoka posluje 44.200 franšiznih jedinica (što je rast od 14 posto u odnosu na 2013.) u kojima je zaposleno 621.000 ljudi, navodi se u istraživanju Britanske franšizne asocijacije.

Ilustracija Fot. PROFIT system

Prema izvješću Britanske franšizne asocijacije, u Velikoj Britaniji danas posluje 44.200 franšiznih jedinica u kojima je zaposleno 621.000 ljudi. Uz to, 97 posto anketiranih franšiza prijavilo je profitabilno poslovanje, dok polovica franšiza u Britaniji ima obrt veći od 250.000 funti.

Izvješće osim toga pokazuje da je 97 posto franšiza koje su sudjelovale u istraživanju prijavilo profitabilno poslovanje, dok polovica franšiza u Britaniji ima obrt veći od 250.000 funti. Gotovo svaka treća franšizna jedinica zapošljava deset ili više radnika.

Broj mladih poduzetnika koji se odlučuju postati dio franšiznog biznisa raste – jedna petina onih koji su u posljednje dvije godine počeli poslovati u franšiznom sektoru ima manje od 30 godina. Zanimljivo je i da zadovoljstvo primatelja franšize nikada nije bilo veće, pa se 91 posto njih izjasnilo da su "uglavnom" ili "zaista" zadovoljni.

U izvješću se također navodi da je broj onih koji su prošle godine stavili "ključ u bravu" bio iznimno nizak – manje od jedan posto franšiza je zatvoreno.

Iznimno dobri rezultati koje postiže franšizni sektor, u dobrim i lošim vremenima, pokazuju moć franšiznog modela poslovanja, a njegov utjecaj na britansku ekonomiju povećava se iz godine u godinu – kaže Brian Smart, direktor Britanske franšizne asocijacije.

Britanskim franšiznim sektorom dominiraju domaće franšize – čak četiri od pet franšiznih brandova u Velikoj Britaniji podrijetlom je iz te zemlje, a 38 posto kompanija svoj poslovni model već širi u inozemstvu, dok 11 posto namjerava to učiniti u narednom razdoblju.

Potrošači vole franšize

Nedavno je objavljeno i jedno zanimljivo istraživanje tamošnje konzultantske kuće Reed Commercial koje govori da jedan od pet Britanaca (21,4%) priznaje da radije koristi usluge ili kupuje proizvode u franšiznim lancima. Studija je rađena na uzorku od 1.000 potrošača, a više od polovice (53,1%) posvjedočio je da u prosjeku posjećuje franšize od jednog do pet puta mjesečno. Najvažniji razlog zbog kojeg radije biraju franšizne trgovine jeste kvaliteta usluge. Na pitanje zašto bi se ponovno vratili u franšiznu trgovinu, nešto više od polovice ispitanika reklo je da bi to bilo zbog bolje ponude, 43 posto zbog dobre usluge, a oko 40 posto zbog programa lojalnosti.

Ben Sole, generalni menadžer kuće Reed Commercial, kaže da nije iznenađen što britanski potrošači više vole franšize. – Franšizni model donosi visoke standarde usluge i posvećen je potrošačima. Primatelji franšize imaju značajne treninge i potporu davatelja kako bi bili sugurni da će njihovi potrošači biti zadovoljni njihovim proizvodima i uslugama – istakao je on.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank