22.03.2016

Svi putevi vode u Pariz

Pariz je četiri dana bio europska prijestolnica franšizinga. Na najvećem sajmu franšiza u Europi predstavilo se gotovo 560 izlagača.

Istina je da je sajam u Parizu prije svega namijenjen franšiznim sustavima koji žele proširiti svoje poslovanje na tržištu Francuske, što potvrđuje i tradicionalno veliki broj sudionika sa ovog tržišta (444). Sajam ovakvog potencijala i prestiža, međutim, odavno je prevazišao granice Francuske i svake godine privlači sve veći broj sustava i posjetitelja koji dolaze iz svih krajeva svijeta. Ove godine, sudjeluje 112 sustava iz inozemstva, a brandovi koji se predstavljaju, potencijalne primatelje franšize ne traže samo na teritoriju Francuske, već iz drugih zemalja Europe, sjeverne Afrike, Bliskog istoka...
Poseban kuriozitet je to što se na ovogodišnjem sajmu predstavilo i pet sustava iz Hrvatske – Hrvatska udruga za franšizno poslovanje, Hrvatska gospodarska komora, modne kompanije Di Caprio by Varteks i Diadema, te turistički časopis "Putovanja za dvoje" -- koji odnedavno nastupa pod novim imenom Place2Go.

Sajam u Parizu ima jak internacionalni karakter i privlači izlagače iz svih dijelova svijeta – ove godine, na sajmu sudjeluju i sustavi iz Hrvatske

Osim iz Francuske, najveći broj izlagača došao je iz Italije (18), Sjedinjenih Američkih Država (15), Španjolske (12) te Velike Britanije (6). Treba napomenuti da je za većinu tvrtki iz zemalja ove regije sajam u Parizu i dalje nedostižan – očekuje se da sustavi koji nastupaju imaju visok stupanj razvijenosti franšiznog poslovanja, jaku mrežu poslovnica na matičnom tržištu i jasnu strategiju razvoja.
Međutim, to vrijedi i za većinu zemalja iz Središnje i Istočne Europe, te se godinama unazad u Parizu pojavljuje tek po jedan ili dva sustava iz Bugarske, Rumunjske, Grčke ili Poljske. Jedini sustav koji na sajmu sudjeluje duže od deset godina je poljska tvrtka PROFIT system, vodeća konzultantska kuća za franšizing u Središnjoj i Istočnoj Europi. I to nije slučajno. Medijska izdanja ove tvrtke – portal Franchising.pl i Vlasny Biznes Franchising – medijski su partneri sajma u Parizu, a PROFIT system, kao organizator sajma franšiza u Varšavi, Katowicama i Pragu – koristi priliku učiti od najboljih. – Ovako veliki sajam, poput Franchise Expo Paris – teško se može nadmašiti. Međutim, uvijek je korisno učiti od nekoga tko taj posao tako dobro radi već 35 godina. Posebno su nam bile zanimljive ideje za popratni program sajma – kaže Gabrijela Petrova, menadžerica za ključne klijente tvrtke PROFIT system.
Kao dio ove grupacije, u Parizu sudjeluje i Profit franchise services, izdavač portala Franchising.rs, Franchising.hr i Franchising.si.

Štand poljske grupacije PROFIT system

Što je obilježilo Franchise Expo Paris 2016?

Ove godine, iz 32 zemlje predstavila su se 442 branda, koji pokrivaju čak 88 branši. Kao i svake godine, na sajmu se predstavljaju i franšizne udruge, a svoje usluge nude franšizni konzultanti, odvjetničke kuće i banke, te je ukupan broj sudionika 558.
Sajam u Parizu, treba naglasiti, nije samo impozantna, već i spektakularna manifestacija. Brandovi koji žele privući nove partnere, spremni su i investirati u promociju, a budućim primateljima franšize, pored obilja poslovnih ideja, sigurno znači i to što određene koncepte mogu vidjeti i doživjeti "u pravom svjetlu". Skoro po pravilu, ako se radi o kafiću, restoranu, kafeteriji ili pekari – štand izgleda kao vjerna replika poslovnice. Nije neobično što iz ovih branši ima i najviše izlagača – ove ih je godine bilo 122. No, i pored toga što veliku pozornost posjetitelja privlače poznati lanci brze usluge, poput KFC-a ili Subwaya, posebnu draž sajmu daju upravo domaći koncepti.

Brandovi iz područja gastronomije i ugostiteljstva jesu najzastupljeniji, no, sustavi koji pokrivaju usluge za individualne i poslovne korisnike ne zaostaju niti po broju niti po raznovrsnosti – ove su godine predstavljena 83 branda. Ovo su, zapravo, sektori u kojima se možda i najbolje vidi da skoro nema biznisa koji se ne može širiti kroz franšizu – a to, između ostalog, uključuje i edukaciju, financije, turizam, marketing, čišćenje, transport, brigu o starijim i bolesnim osobama... Među poznatim brandovima iz ovog sektora koji posluju i u zemljama ove regije, našli su se 5àSec, Brick4Kidz, Cartridge World, Sign-A-Rama.
Zavidno veliki broj izlagača, po običaju, predstavljao je svijet mode, nakita, obuće i modnog asesoara (49 brandova), te sektor ljepote, zdravlja i fitnesa (37 brandova).

Tradicionalno, na sajmu se proglašava i najbolji franšizni sustav – ove je godine titulu ponio lanac tajlandskih restorana Pitaya, koji na tržištu Francuske djeluje od 2010. godine. Prvi restoran pod ovim brandom otvoren je u Bordeauxu, a danas se, osim u Francuskoj, može naći i izvan granica matičnog tržišta – čak i u Bangkoku.
Sajam franšiza u Parizu ove je godine počeo u nedjelju, 20. ožujka i trajao do srijede, 23. ožujka. Prema dosadašnjim podacima, kroz kompleks Porte de Versailles prošlo je više od 35.000 posjetitelja – što dovoljno govori o važnosti i prestižnosti najvećeg europskog sajma franšiza.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank