Dobri primjeri iz Poljske:Tržište franšiza raste
Stručnjaci predviđaju da će se trend rasta na tržištu franšiza održati. Do kraja 2016. broj bi se sustava mogao povećati na 1.170, a broj franšiznih jedinica na 71.000
Izvještaj „Tržište franšiza 2016“ pokazuje da je franšizing i dalje jedan od osnovnih načina razvoja malih poduzeća u Poljskoj, kojim su do sada osigurana radna mjesta za 460.000 ljudi.
Tijekom 2015. među „novim igračima“ našao se 121 brend, dok se 69 franšiznih sustava povuklo s tržišta – što znači da je poljsko tržište franšiza postalo bogatije za 52 franšizna brenda. Trenutačno, u Poljskoj radi 1.114 sustava. Velika većina njih (gotovo 80%) domaći su brendovi, u čijim se mrežama nalazi 86% svih franšiznih poslovnica. Prošle se godine povećao i njihov broj – kako je pridodano 2.500 trgovinskih i uslužnih jedinica, tako u ovom trenutku u Poljskoj ima više od 68.400 franšiznih poslovnica. Većina franšiznih sustava dolazi iz područja ugostiteljstva – 176. Najveći broj primatelja franšize također imaju sustavi iz područja ugostiteljstva, te trgovinski lanci – među njima nalazi se 156 brendova koji grade mrežu od 36.000 franšiznih poslovnica.
– Franšizing je posljednjih godina postao jedan od najčešćih modela za širenje opsega poslovanja u Poljskoj – potvrđuje Anna Smolińska, glavni urednik portala Franchsing.pl. – S druge strane, privlačan je i za potencijalne primatelje franšize, jer u Poljskoj mnogi ljudi sanjaju o vlastitoj tvrtki, ali većina oklijeva samostalno ući u poduzetništvo, jer smatraju da je rizik prevelik. Uzimanje franšize – koje podrazumijeva osnivanje i vođenje tvrtke, ali pod okriljem uhodanog i dokazanog sustava – značajno smanjuje spomenuti rizik – objašnjava ona.
Na tržištu franšiza u Poljskoj primjetni su i novi trendovi. Do sada je franšiza bila povezana s klasičnim trgovinama i uslužnim punktovima „u stvarnom vremenu i prostoru“. Sada, međutim, sve više franšiznih lanaca nudi mogućnost kupnje on-line. Davatelji franšize kreiraju jedinstvenu, centralnu platformu za on-line kupnju, a realizaciju narudžbe i dostavu, ostavljaju primateljima franšize zaduženim za područje iz kojeg se klijent javio. Ovo rješenje uspješno primjenjuje lanac picerija Telepizza, te trgovački lanac Intermarché, gdje kupac, robu naručenu preko interneta, može podići ili u odabranoj "drive-thru" trgovini ili u bilo kojem lokalnom Intermarché supermarketu.
Koliko košta franšiza?
Inicijalni troškovi za pristupanje franšiznom sustavu kreću se od nekoliko stotina do nekoliko stotina tisuća eura. Prema riječima stručnjaka tvrtke PROFIT system, prosječna investicija za pokretanje franšizne poslovnice (osim hotela) iznosi nešto više od 35.000 eura, to jest oko 160.000 zlota. Međutim, davatelji franšize posljednjih godina sve više rade na optimizaciji sustava kako bi iznos početnih investicija bio manji. Pojedini primjeri pokazuju da se može uštedjeti i primjenom novih rješenja za skladištenje robe (lanac za uređenje doma Komfort), sufinanciranjem pri kupnji opreme (Alior banka), optimizacijom prodajnog prostora (lanac za uređenje doma DDD) ili pronalaženjem alternativnih izvora financiranja (Setka bar) . Pojedini su davatelji franšize spremni biti jamci za otplatu kredita primatelja franšize (Les Mousquetaires).
Ukupan broj ljudi koji rade u franšiznim sustavima u Poljskoj iznosi 460.000. Tvrtke koje posluju po principu franšize najčešće su male obiteljske tvrtke, koje u prosjeku zapošljavaju 5-6 ljudi. Franšizing je, pokazuje izvještaj, jedan od osnovnih pokretača razvoja malih i srednjih poduzeća.
Što se predviđa?
Stručnjaci tvrtke PROFIT system i urednici portala Franchising.pl očekuju da će se trend rasta na tržištu franšiza održati. Do kraja 2016. broj bi se sustava mogao povećati na 1.170, a broj franšiznih jedinica na 71.000. Treba imati na umu da u ovome trenutku na poljskom tržištu posluje i više od 100 domaćih i stranih sustava koji tek traže svoje prve primatelje franšize.
pročitajte članke
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Popularno na forumu
In memoriam
Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
In memoriam
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...