Bankar po vlastitoj želji

Magdalena Soska zna da pokretanje vlastitog posla oduzima mnogo energije i vremena. Ipak, kaže da je dobro organizirana te da uživa u rješavanju "nemogućih zadataka".
Utorak
10.05.2016
Raditi u financijskom sektoru te voditi banku – nije posao za svakoga. To potvrđuje i Magdalena Soska iz Poljske, primatelj franšize Getin Noble banke.
 

Magdalena Soska ima 33 godine. Od 2004. radi u bankarskom sektoru. Karijeru je započela u jednoj poljskoj banci, kao službenik u lokalnoj podružnici. Kasnije je postala menadžerica, zadužena ujedno i za prodaju, da bi konačno napredovala i do regionalne direktorice banke. Sve se, međutim, promijenilo kada je 2012. postala mama.

– Znala sam da neću moći tako lako uskladiti obveze oko djeteta sa zahtjevnim poslom u korporaciji – prisjeća se ona. – Najveći mi je problem bilo puno radno vrijeme i veliki broj prekovremenih sati koje sam provodila i na poslu i na putovanjima. No, nisam htjela mijenjati branšu niti prijeći na skraćeno radno vrijeme. Stoga se pokretanje vlastitog posla i kupovina franšize nametnulo kao prirodno rješenje – priča Magdalena Soska.

Magdalena je, međutim, bila svjesna i rizika koje nosi samozapošljavanje, jer pokretanje vlastitog posla može oduzeti mnogo energije i neusporedivo više vremena. S druge strane, za sebe kaže da je dobro organizirana te da uživa u rješavanju "nemogućih zadataka". – Osjećala sam da to mogu napraviti. Umjesto da sve vrijeme sjedim u uredu, dio sam posla radila od doma, dio u samoj banci. Ako čovjek ima jasan cilj i posveti se tome, ništa ga ne može zaustaviti.

Kako je sve počelo?

Kada je riješila uzeti franšizu te otvoriti vlastitu bankarsku podružnicu, trebala je samo odlučiti kojem će se sustavu prikloniti. Analizirala je i usporedila sustave banaka koje nude franšize u Poljskoj, da bi je u konačnici najviše privukla Getin Noble banka. Prvu je poslovnicu otvorila 2012. u Wadowicama. Iako je sada bila poduzetnica i primatelj franšize, kaže da je ništa nije iznenadilo u vođenju privatnog biznisa. Poslovanje unutar većeg franšiznog sustava također joj nije donijelo mnogo iznenađenja.

– Bez ikakvih sam se problema prilagodila sustavu – potvrđuje ona. Odmah je, međutim, znala da se neće zadovoljiti samo jednom poslovnicom. U početku je i sama radila u banci, kao savjetnik i menadžerica, danas jedino upravlja poslovnicama, a najviše je posvjećena daljnjem razvoju. – Postoje primatelji franšize koji godinama rade u svojim poslovnicama kao menadžeri, čak i kao obični službenici – kaže ona. – Ja sam se, pak, odlučila baviti time samo do točke kada bih mogla prepustiti vođenje poslovnice nekom od svojih menadžera, kako bih se mogla fokusirati na razvoj poslovanja.

U veljači 2014. Magdalena Soska je kupila još jednu franšizu i otvorila poslovnicu u Bochni, a dva mjeseca nakon toga, u Limanowi pokrenula i treću franšizu Getin banke. Ima devet zaposlenika. Do svake od poslovnica, pak, treba prijeći između 50 i 70 km.

– Trudim se da sve poslovnice i sve aktivnosti nadgledam osobno – kaže Soska. – No, upravljam i "na daljinu", putem e-maila ili telefona, jer se zaista mogu osloniti na svoje menadžere. Sreća je što u ovoj fazi poslovanja ne moram svakog dana biti  u banci, te se mogu posvjetiti razvoju. Što podrazumijeva i otvorenje nove poslovnice – objašnjava ona.

Samo za najbolje?

Kao i svuda u svijetu, tržište financijskih usluga u Poljskoj odlikuje oštra konkurencija. Magdalena kaže da nije lako poslovati na tako zahtjevnom tržištu, te smatra da je osobito teško ljudima koji nemaju iskustva u prodaji. Upravljati bankom znači biti i na stalnom oprezu i neprekidnom usavršavanju, naročito po pitanju procedura, pravnih rješenja i novih bankarskih proizvoda. Kao primatelj franšize, može reći da su aduti Getin banke visoki standardi poslovanja i kvaliteta usluge. – Činjenica je da se svi igrači na tržištu trude privući nove klijente, na različite načine. Mi znamo da je ključ u visokim standardima, kvaliteti usluge, proizvodima za svakog klijenta, uspostavljanju odnosa povjerenja i lojalnosti na duže staze – napominje ona.

Magdalena Soska očito voli svoj posao. Kune se da nema tog novca koji bi je primorao vratiti se u korporaciju na puno radno vrijeme. – Ovaj me posao doista ispunjava. Volim raditi s ljudima, voditi i razvijati poslovanje. Kada bih ponovno morala birati, mislim da bih učinila sve isto – sigurna je u svoj izbor Magdalena.

Što je potrebno za početak?

Investicija za otvorenje poslovnice Getin banke iznosi oko 39.000 zlota, što je nešto manje od 9.000 eura. Banka bi trebala biti smještena u prostor veličine od 20 do 70 m2. Jedan od uvjeta je da lokal bude okrenut ka ulici, a dodatno, da ima i parking za klijente. Primatelji franšize dobivaju pristup informacijskom sustavu za prodaju proizvoda i usluga klijentima. U franšizni paket ulazi i obuka koja pokriva sve aspekte poslovanja – odnos s klijentima, tehnike prodaje, poznavanje proizvoda i usluga, razvoj menadžerskih vještina.

Izvor: Franchising.pl


Popularno na forumu

Predanošću do franšize

Pre svega želimo dobrodošlicu agenciji BURIČIĆ TEAM u UNIQA osiguranje. Iskreno se nadam da ćemo zajedno ispuniti očekivanja davaoca franšize i uticati na povećanje...

1 komentara
zadnji 15.07.2013
Osigurani porodični biznis

Hvala Mihajlovićima na podršci da zaživi još jedna eksluzivna agencija,ovog puta prva u Beogradu -Putnik tim!!! Da nije bilo putovanja u Nicu i lepog druženja ko zna da li...

3 komentara
zadnji 25.04.2013
Rad, rad, ali i ljubav

obzirom da se radi o pravom timu, samo je pitanje za koliko će biti premašena očekivanja, a to nam svima puno znači.

3 komentara
zadnji 30.03.2013
Rad, rad, ali i ljubav

Znači ipak se može. Posao, uspeh a nadasve ljubav i porodica. Možda nam je ovo najava dolazećih svetlijih dana budućnosti. Lep primer mlađoj generaciji da uzme stvar u...

3 komentara
zadnji 29.03.2013
Rad, rad, ali i ljubav

Pravo je zadovoljstvo biti podrška 23 godine u poslu i 27 godine u privatnom životu Savi. Sigurna sam da postoje ljudi koji su vredni, pozitivni i vlasnici licence NBS za...

3 komentara
zadnji 29.03.2013
Rad, rad i samo rad

Experti u svom poslu,sjajni i razumni ljudi,zadovoljstvo je saradjivati sa njima.Steta sto je takvih ljudi malo u Srbiji.

6 komentara
zadnji 27.02.2013
Rad, rad i samo rad

Svaka cast dragi moji Mihajlovići, trud, predan i pošten rad, iskren pristup prema klijentima je vaš zaštitni znak i garancija za uspeh. Izuzetno mi je zadovoljstvo što sam...

6 komentara
zadnji 31.12.2012
Rad, rad i samo rad

manje od postignutog nisam ni ocekivao posto dobro poznajem glavne nosioce posla.

6 komentara
zadnji 27.12.2012