03.02.2017

Krupnim koracima naprijed

Što se promijenilo u franšiznom sustavu, što očekuju od nastupa na Sajmu franšiza u Parizu te s kakvim ciljevima ulaze u ovu godinu, govori Bojana Vuković iz Fly Fly Travela

Prethodna je godina za Fly Fly Travel, turističku agenciju koja mrežu svojih poslovnica širi kroz franšizu, bila vrlo zahtjevna, kaže Bojana Vuković, menadžerica franšiznog sektora. Uvidjevši da je u dobroj potpori i ključ uspjeha, u tvrtki Fly Fly Travel odlučili su napraviti ekipu od tri osobe, koja će biti zadužena za potporu franšiznoj mreži. Osim Bojane Vuković, ekipu čine i Jelena Ristić, koordinatorica, te Milena Cvetković, savjetnica za marketing. Usto, napravili su i niz drugih promjena. Vremenom se naše iskustvo povećavalo, te je došlo vrijeme stečeno znanje primjeniti u praksi. Shvatili smo što je potrebno detaljnije precizirati i objasniti, a što poboljšati kaže Vuković na početku razgovora.

Fot. Fly Fly Travel

Kako je početak poslovanja stresan te prilično emotivan period, trudimo se biti na raspolaganju našim primateljima franšiza u svakom trenutku. Taj je početak i najintenzivniji dio našeg "druženja", jer se u tom razdoblju zapravo i upoznajemo.

Što ste konkretno promijenili u samom franšiznom sustavu?

Mogla bih reći da je u velikom dijelu čitav koncept Fly Fly Travel franšize promijenjen, počevši od preciznije selekcije kandidata, ažuriranog franšiznog ugovora, organizacije obuke, organizacije kontrole te podrške franšiznih poslovnica u daljnjem radu. Želimo napredovati kao sustav, što mislim da pokazuju i rezultati. U 2016. otvorili smo s našim primateljima dvije nove franšizne poslovnice u Subotici i Kosovskoj Mitrovici, a u naredna dva mjeseca očekujemo i otvorenje tri nove u Vršcu, Šapcu i Sarajevu.

Oformili ste i grupu zaduženu za franšiznu mrežu. Kako ste sada podijelili poslove, odnosno, kakvu potporu primatelji mogu očekivati?

Povećanje broja franšiza nosi više posla, pa je dobra organizacija ključ za kvalitetnu uslugu. Pored menadžera koji rukovodi sektorom, tu je i koordinator kome se franšize obraćaju za sva pitanja i nedoumice u poslovanju. Bitna pozicija u sektoru je i suradnik za marketing koji je spona između sektora za marketing i franšiza. Poznato je koliko je važno svaku kampanju ili reklamnu aktivnost prilagoditi lokalnim prilikama kako bismo dobili željene rezultate, a upravo to je posao suradnika za marketing. Ove tri pozicije su srž franšizne grupe za potporu, ali nisu jedine. Za svaki od segmenata u sklopu grupacije Fly Fly Travel avio, turizam, Fly Fly Shop, Fly Fly Academija izdvojen je jedan broj iskusnih profesionalaca koji savjetuju, educiraju i provjeravaju rad franšiza.

Za svoje primatelje organizirate i team buildinge. Hoće li ta zajednička okupljanja i dalje biti praksa ili možda i tu ima nekih novosti?

Kako je početak poslovanja stresan te prilično emotivan period, trudimo se biti na raspolaganju našim primateljima franšiza u svakom trenutku. Taj je početak i najintenzivniji dio našeg "druženja", jer se u tom razdoblju zapravo i upoznajemo. Sa starim franšizama situacija je nešto drukčija. Oni su samostalni i umiju novonastale situacije sami rješavati, a isto tako, imaju povjerenja u nas da će sve biti kako treba te da ne postoji nerješiv problem. Kako je naša djelatnost nešto što se brzo razvija i mijenja, često organiziramo dodatne edukacije za sve franšize.

Svakodnevno smo u kontaktu, a posjećujemo ih jednom mjesečno. Dva puta godišnje organiziramo velika okupljanja gdje dolaze svi zaposleni u Fly Fly Travelu, uključujući, naravno, i franšize.

Foto: Jelena Ristić, Bojana Vuković i Milena Cvetković – ekipa za potporu primateljima franšize

Kako teče suradnja s primateljima, ima li prepreka, gdje im je potrebno najviše pomoći?

Svaki je početak težak, što ni u ovom sustavu nije iznimka. Bez obzira što posluju pod poznatim brandom te što za putnike nema nikakve razlike između matičnih poslovnica i franšiznih, potrebno je neko vrijeme da se lokalna sredina upozna i navikne na poslovnicu Fly Fly Travela u svom gradu. To je trenutak kada se sudare očekivanja i realnost i gdje se neki od primatelja franšiza demotiviraju. Naša konstantna potpora jest ono što ih održava, podiže moral i pomaže da preguraju taj početak. Nije rijetkost da se s primateljima franšize sprijateljimo i dijelimo raznorazna iskustva i mimo posla.

Sudjelovat ćete na Sajmu franšiza u Parizu – to je, čini se, krupan korak. Kako ste se i zašto odlučili za nastup u Parizu?

Sajam u Parizu je prilika da svijetu predstavimo Fly Fly Travel iz kuta davatelja franšize. Mi smo naporno radili na tome da naš koncept bude "lako prenosiv", da se može primijeniti bilo gdje u svijetu, i spremni smo ga predstaviti na velikom sajmu poput ovog u Parizu. To je prilika da se upoznamo i s drugim davateljima franšize i razmijenimo znanje i iskustvo.

Što ste postavili kao ciljeve u ovoj godini?

U 2017. planirano je otvorenje franšiznih poslovnica u zapadnoj Srbiji, Makedoniji i Republici Srpskoj. Iskoristit ću ovu priliku da pozovem sve zainteresirane za suradnju da nas kontaktiraju, posjete na Beogradskom sajmu turizma, ali i na sajmu u Parizu.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank