18.09.2017

Od ideje do parfumerije

Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta

Zrinka i Davor Bagić godinama su razvijali koncept L’Arome koji je pravu ekspanziju doživio kada su odlučili ponuditi franšizu. Od prošle godine do danas L’Arome je započeo poslovanje na sedam novih tržišta, a franšizna se mreža konstantno uvećava. Primatelji mogu birati između tri vrste formata – dućana, kioska (štanda) koji se najčešće postavlja u trgovački centar, i franšiznog kornera (shop-in-shop koncept). S Davorom Bagićem, vlasnikom franšiznog koncepta L’Arome, razgovarali smo na koji se sve način širi ova franšiza, koji su uvjeti suradnje, koliko se brzo može povratiti investicija te što uključuje potpora primateljima L’Arome franšize.

L'Arome parfumes Fot. L'Arome parfumes

Naša poslovna politika je da primateljima franšize pružamo podršku kroz kontinuiranu otvorenu komunikaciju, počev od same ideje o zajedničkoj suradnji.
Davor Bagić, tvorac koncepta L’Arome parfumes

U proteklom razdoblju L’Arome je širio mrežu kroz sva tri formata. Što su, po Vašem mišljenju, prednosti kada se otvara klasičan dućan, a što kada se primatelj odluči za franšizni korner?

Prednost otvaranja L’Arome dućana je u tome što dućan ima pravo nositi naš brand te time koristiti kompletan marketinški alat. Asortiman proizvoda u dućanu je znatno veći nego kod kornera, što povećava i samu zaradu. Stoga, možemo reći da je L’Arome dućan idealan za obiteljski biznis.

Kada govorimo o franšiznom korneru, postoje dvije opcije. Prva je opcija da se korner otvori na frekventnoj lokaciji unutar shopping centra, a druga je mogućnost da se L’Arome korner otvori unutar već postojećeg dućana koji prodaje robu srodnu parfemima.

O kakvim je, konkretno, dućanima riječ?

To su uglavnom dućani koji nude proizvode u vezi s ljepotom i zdravljem. Idealna kombinacija je dućan koji već prodaje kozmetiku, modni nakit, ukrase za kosu, ali postoje i slučajevi gdje korner otvaraju vlasnici biznisa koji već imaju frizerski salon, salon za sunčanje, kozmetički salon, ali i apoteke.

Koje uvjete trebaju ispuniti zainteresirani za L’Arome parfumeriju?

Naš prvi uvjet je da na određenom teritoriju za koju postoji interes nemamo primatelja franšize ili otvorenu parumeriju. Naime, svaki primatelj ima ekskluzivnost teritorija, bilo da je riječ o zemlji, ako je potpisan ugovor o master franšizi, ili mikro lokaciji. Sljedeći je korak da primatelj pronađe frekventnu lokaciju te nakon toga krećemo u izradu kalkulacija investicije, kao i povrata investicije. Za otvorenje L’Arome franšize potrebno je od dve do 10 hiljada eura ovisno o formatu. Dakle, investitor mora imati određena financijska sredstva.

Da bi primatelj franšize mogao ostvariti optimalan financijski promet, potreban mu je minimalni asortiman od 60 tipova parfema za kompletnu L’Arome parfumeriju, dok za korner asortiman može biti nešto manji, ovisno o tome otvarali se korner u shopping centru ili u već postojećem dućanu.

Po Vašem iskustvu, za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju?

Povrat investicije ovisi o konceptu za koji se primatelj franšize odluči. Prosječna investicija u L’Arome dućan, po principu „ključ u ruke“, iznosi oko 10.000 eura. To uključuje 6.000 eura za displeje i prvo punjenje robom, a do 4.000 eura treba izdvojiti za druge troškove – PC blagajnu, program maloprodaje, vanjsku reklamu, brandiranje dućana, lampe za rasvjetu, troškove certifikata električnih vodova, protupožarni aparat, prvu pomoć, troškove uređenja izloga... Očekivani prosječni povrat investicije u ovom je slučaju oko 12 mjeseci. Prosječna investicija za L’Arome korner je izuzetno mala, oko 2.000 evra te je očekivani prosječni povrat svega nekoliko mjeseci. U oba slučaja, povrat ovisi o lokaciji dućana i frenkventosti lokacije.

Da napomenem i to, mi smo jedina franšiza koja prodaje parfeme Made in France, a ne naplaćuje ulaznu naknadu niti postotak od prometa.

U kojim je mjestima moguće otvoriti L’Arome dućan – ima li pravila, u smislu ekonomske moći, veličine grada...?

Za L’Arome dućan minimalan broj stanovnika je oko 7.000, dok za korner nema ograničenja.

Na kakvu vrstu pomoći i potpore mogu računati primatelji L’Arome franšize?

Naša poslovna politika je da primateljima franšize pružamo podršku kroz kontinuiranu otvorenu komunikaciju, počev od same ideje o zajedničkoj suradnji. Kod odabira lokacije dućana dajemo im sugestije prema našem dugogodišnjem iskustvu u parfemskoj i maloprodajnoj industriji. Gotovo 20 godina smo u ovom i sličnim poslovima.

Primatelju besplatno izrađujemo kalkulaciju potrebnog financijskog prometa za ostvarivanje profita uzimajući u obzir realne troškove, te na osnovi ovih pokazatelja izrađujemo planirani povrat investicije u L’Arome franšizu.

Zajedno sa primateljem radimo odabir asortimana, kao i potrebne opreme za odabranu lokaciju. Obučavamo ih o L’Arome proizvodima, tehnikama prodaje, kao i o učinkovitim tehnikama marketinga.

Za ceremoniju otvorenja svake nove L’Arome lokacije primateljima franšize besplatno dajemo dio parfema, testere, vrećice i plakate. Tijekom poslovanja stalno smo im na usluzi, u vidu besplatih poslovnih konzultacija.

Primatelji nam, s druge strane, dostavljaju informacije o potrebama kupaca, a mi na osnovu tih informacija razvijamo nove proizvode. Tako kontinuirano lansiramo nove parfeme, nove proizvode. U Italiji smo, upravo na osnovi informacija naših kupaca, razvili kompletnu liniju mirisa za kuću, što se pokazalo jako dobro na tržištu.

Našom globalnom marketinškom kampanjom, svim našim primateljima – bilo da je riječ o master, single-unit ili korner franšizi – pomažemo u pronalaženju novih partnera i krajnjih kupaca.

Kako će se nadalje razvijati brand L’Arome?

Naši planovi unutar Europske unije su širenje mreže L’Arome prodajnih lokacija kroz partnerstvo s lokalnim primateljima, što znači da smo otvoreni za single-unit franšize, dok za tržišta izvan Europske unije želimo pronaći primatelje master franšize. U ovom trenutku vodimo intezivne pregovore za primatelja master franšize za tržište Rusije, Ujedinjenih Arapskih Emirata i Brazila.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank