18.11.2013

Novi brand među franšizama

Turistička agencija S.A.B. International počela je ove godine razvijati franšiznu mrežu. Primatelje traže u Srbiji i drugim zemljama regije.

- Prvi dan po objavi oglasa da dajemo franšizu, javilo nam se pet potencijalnih primatelja franšize - kaže Zorica Tešić, zadužena za izgradnju i širenje franšiznog sustava u turističkoj agenciji S.A.B. International. Prelazak na novi način poslovanja potaknut je, zapravo, stalnim upitima zainteresiranih koji su željeli raditi pod franšizom ove agencije.

S.A.B. International Fot. S.A.B. International

Pored toga što omogućava širenje i rast poslovanja, franšiza je i dobar marketinški alat. Mi smatramo da imamo dobar brand i izgrađen poslovni sustav koji možemo ponuditi potencijalnim primateljima franšize.
Zorica Tešić, menadžer franšiznog razvoja u turističkoj agenciji S.A.B. International

Osim toga, u tvrtki su smatrali da bi na taj način povećali vidljivost branda na tržištu i približili se klijentima u većem broju gradova u Srbiji i inozemstvu. - Pored toga što omogućava širenje i rast poslovanja, franšiza je i dobar marketinški alat. U turističkoj industriji franšizing nije novost i nekoliko naših kolega već uspješno razvija franšizni sustav u Srbiji. Smatramo da imamo dobar brand i izgrađen poslovni sustav koji možemo ponuditi potencijalnim primateljima franšize - naglašava Tešić.

Potencijalni primatelj franšize ne mora imati iskustvo u turizmu jer će svu potrebnu obuku dobiti u tvrtki S.A.B. International. Tvrtka je napravila i 3D vizualni prikaz izgleda franšizne agencije. - Trenutno radimo na unificiranju izgleda i naše tri poslovnice, koje se nalaze u Beogradu, Novom Sadu i Staroj Pazovi. Po tom modelu će kasnije biti opremljene i franšizne poslovnice. Imaće prepoznatljiv logo, boje, interijer. Naravno, nećemo zahtijevati da primatelj franšize investira u određenu vrstu namještaja, ali vizualni identitet svakako mora postojati - ističe Tešić.

Primatelji franšize bi trebali obezbjediti prostor od oko 20 četvornih metara. Tešić kaže da će primateljima biti osigurane daleko veće provizije nego subagentima, ali da će, zauzvrat, morati prodavati samo njihov program. Ulazna naknada će postojati, ali će ovisiti o uvjetima tržišta na kojem se otvara franšiza.

Tešić objašnjava da će svi klijenti iz regije u kome djeluje primatelj franšize biti usmjereni upravo na tu franšiznu jedinicu. Iskusni agenti prodaje će konstantno biti na usluzi primateljima franšize, a davalac se obvezuje pružati marketinšku podršku. - Mi smo već prisutni na svim domaćim sajmovima turizma. Pored toga, provodimo stalne marketinške kampanje u elektroničkim i tiskanim medijima, što će, svakako, biti od pomoći i primateljima franšize - kaže Tešić.

Agencija S.A.B., čiji je osnivač i vlasnik Stevan Buđić, osnovana je 1992. i od svog osnutka radi kao turoperator. Preko mreže suradnika, tvrtka je prisutna i u zemljama regiona - Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Makedoniji. U bogatoj lepezi destinacija S.A.B. Internationala nalaze se sva popularna odredišta za ljetovanje i zimovanje. Osim toga, među aranžmanima se mogu pronaći europske metropole, daleke destinacije, wellness i spa programi, krstarenja. Agencija organizira individualna i grupna putovanja, đačka i omladinska putovanja, kongrese i sajmove i odlazak na međunarodne sportske događaje.

Zorica Tešić s ponosom ističe da su se u posljednje vrijeme posvetili receptivnom turizmu. - Zauzeli smo se jako za promociju Srbije i Beograda. Kao podršku receptivnom turizmu pokrenuli smo i sajt serbia.sab.travel.com - kaže ona.

Razvili su i poseban segment poslovanja - S.A.B. Air Ticket Servis, koji je zadužen za prodaju zrakoplovnih karata ka svim svjetskim destinacijama.

S.A.B. International je članica organizacije YUTA koja okuplja srbijanske turističke agencije i organizacije IATA-e. S.A.B. International danas je član S.A.B. Grupe, koju čine i tvrtke S.A.B. Estetik, specijalizirana za pružanje usluga iz područja projektiranja, investiranja, izgradnje i prodaje poslovnog i stambenog prostora po sistemu "ključ u ruke" i S.A.B. Enterijeri, tvrtke za uvoz i prodaju svih vrsta opreme i materijala za uređenje interijera.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank