12.12.2013

Poklon kartice u franšizi

Inovativni koncepti ponekad nastaju na talasu propuštenih šansi. Američka tvrtka Gift Card Monkey izgradila je čitav franšizni biznis na - neiskorištenim poklon karticama.

Bliži se vrijeme blagdana, a među darovima se i na ovim prostorima sve češće nalaze takozvane "poklon kartice". Tvrtke iz mnogih branši imaju svoje poklon kartice različitih vrijednosti ili s mogućnošću uplate željenog iznosa. Izdaju ih maloprodavci, financijske institucije, restorani, modni brandovi ili pak sami trgovinski centri...

Gift Card Monkey, štand Fot. Gift Card Monkey

Američka tvrtka Gift Card Monkey je pokrenula svojevrsnu burzu poklon kartica koja omogućava potrošačima da prodaju neiskorištene ili neželjene poklon kartice, a da zauzvrat dobiju i do 95 posto njihove vrijednosti - u gotovini.

Prve poklon kartice su, međutim, nastale sredinom devedesetih u SAD-u. U toj zemlji je samo tijekom 2012. prodano poklon kartica u vrijednosti od 110 milijardi dolara, kako se navodi u istraživanju konzultantske agencije CEB TowerGroup. Zato ne čudi što veliki broj kartica, oko deset posto, ostane neiskorišteno. Ovu činjenicu iskoristili su upravo domišljati i poduzetni ljudi da bi izgradili vlastiti posao, a pojedini su uspjeli razviti i čitav franšizni sustav.

Jedna od takvih tvrtki je Gift Card Monkey iz Miamija. Tvrtka je, zapravo, izgradila svojevrsnu burzu poklon kartica koja omogućava potrošačima da prodaju neiskorištene ili neželjene poklon kartice, a zauzvrat dobiju i do 95 posto njihove vrijednosti u gotovini. Zatim, sve te kartice poslije mogu kupiti drugi zainteresirani potrošači i uz popuste do 30 posto.

Kupnja i prodaja kartica se u najvećem broju slučajeva obavi preko internetske stranice tvrtke.

Vlasnik ovog koncepta je Hosein Kasmai, inženjer elektrotehnike i iskusni davatelj franšize, budući da je osnivač još jednog franšiznog sustava Guard-A-Kid. Prvi sustav osnovao je 2005, dok je Gift Card Monkey pokrenuo 2010, a franšiznu mrežu počeo širiti 2011. godine.

Onaj tko želi postati primatelj Gift Card Monkey franšize može nabaviti zalihu kartica i otvoriti mali kiok unutar trgovinskog centra ili u trgovinama široke robe. Međutim, ono što ovaj sustav čini jedinstvenim jesu softver i poseban uređaj sličan čitaču kartica, koji maloprodavcu omogućuje prihvatiti svaku poklon karticu kao gotovinu. Potrošači, s druge strane, mogu uzeti "keš" u iznosu do 30 posto nominalne vrijednosti iznosa na kartici, ili koristiti karticu za plaćanje robe. Primatelji franšize na ovom konceptu mogu izgraditi čitav biznis, pošto bi maloprodavce opskrbljivali softverskim paketom i uređajem i zarađivali na prometu koji se ostvari na karticama. Određen postotak zarade ostao bi i samom maloprodavcu.

- Gift Card Monkey je inovativan koliko i bilo koji koncept na tržištu. No, vjerujem da je najzanimljiviji u franšiznom svijetu - izjavio je nedavno Kasmai za magazin Entrepreneur.

On kaže da je i samo ime tvrtke osmišljeno tako da ukazuje na inovativnost i zabavu. - Svi koji su već počeli koristiti naš softver vrlo su ga zavoljeli. Kada smo osmišljavali koncept, znali smo da će ga koristiti ljudi bez velikog znanja o tehnologiji. Prihvaćanje kartice zahtijeva tri klika, dok stavljanje kreditne kartice u promet je neuporedivo kompliciranije - kaže Kasmai.

Franšizoprimac Gift Card Money dobiva sva neophodna znanja, operatvini priručnik, obuku, podršku u marketingu, neophodnu tehnologiju i, naravno, pravo koristiti brand. Franšiznu mrežu, za sada, šire u Sjedinjenim Državama, ali su zainteresirani pronaći primatelje diljem svijeta.

Na ovim prostorima su poklon kartice počele prvo izdavati banke, ali su sve više zastupljene u drugim sektorima, posebno modnoj industriji i maloprodaji. U Hrvatskoj i pojedini trgovinski centri, poput Westgate, takođe izdaju ovakvu vrstu karticu.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0
Poklon kartice u franšizi

Dosad nije bilo komentara na članak. Nek Tvoj bude prvi.

Forum 41 teme, 71 komentara

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank