14.01.2014

Fit uz Les Mills

Tvrtka iFit je početkom prošle godine preuzela franšizu fitness koncepta Les Mills za teritorij Srbije i BiH-a, nakon čega je uslijedila ekspanzija na tim tržištima.

Les Mills International, fitness program s Novog Zelanda, prisutan je u Srbiji još od 2008. godine, ali bez zapaženijih rezultata, sve dok franšiza nije stigla u ruke Milana Ivetića, generalnog menadžera i vlasnika tvrtke iFit. Naime, za širenje ovog franšiznog koncepta po fitness centrima u Srbiji bila je prvo zadužena jedna njemačka agencija, koja je ujedno bila i najveći Les Mills franšizni zastupnik u to vrijeme, s 1.600 klubova pod svojim okriljem, kaže Ivetić.

Les Mills, fitness program Fot. Quarterly Workshop 3/2013 - BODYCOMBAT™ 57 Choreography presentation

Les Mills fitness koncept mogu implementirati svi zainteresirani postojeći fitness centri, te svi poduzetni ljudi koji žele pokrenuti posao u ovoj oblasti. - Činjenica da smo za godinu dana dostigli broj od 17 klubova, očigledan je pokazatelj uspjeha. Istovremeno, to je pokazatelj da tržište Srbije i BiH-a ima dobar potencijal.
Milan Ivetić

- Međutim, zbog nemogućnosti kontrole i loše platežne politike, povukli su se nakog godinu dana. Zatim je 2009. godine nadležnost dobila grčka agencija koja, iz istih razloga kao i njemačka, nije nastavila svoje poslovanje. U to vrijeme, sam sam radio kao generalni menadžer u jednom fitness klubu koji je koristio Les Mills program. Video sam kakav potencijal ovaj program ima, a bio sam svjestan i pogrešaka koje su grčka i njemačka agencija pravile, tako da sam 2012. godine odlučio stupiti u kontakt s nadležnima u Les Mills-u - priča Ivetić kako je razvoj Les Mills franšizne mreže postao njegov posao.

Nakon šest mjeseci pregovora, Ivetić je uspio postati primatelj master franšize za teritoriju Srbije i Bosne i Hercegovine. Agencija nadležna za Srbiju i Bosnu i Hercegovinu samostalno je počela raditi siječnja 2013. godine. U tom trenutku, u franšiznom sustavu su poslovala svega dva kluba - Flex fitness centar iz Novog Sada i Ethnogym iz Beograda. Danas, godinu dana nakon što je posao preuzeo Ivetić, broj klubova je porastao na 17 - od čega se 15 nalazi u Srbiji , a dva u Bosni i Hercegovini.

- U ovom trenutku, tvrtka iFit isključivo zastupa i distribuira Les Mills program, odnosno, nema vlastite fitness centre. U planu je širenje i otvaranje edukativno-rekreativnog centra, u kojem bi se obučavali instruktori, kao i menadžeri. Oni bi potom nastavili dalje da implementiraju i šire ovaj program grupnog fitnesa - objašnjava on.

Primatelj master franšize bi trebao u prvoj godini poslovanja pronaći deset klubova koji bi preuzeli pojedinačnu franšizu i, ako se taj cilj ispuni, centrala smatra da je poslovanje bilo uspješno. - Činjenica da smo za godinu dana dostigli broj od 17 klubova, očigledan je pokazatelj uspjeha. Istovremeno, to je pokazatelj da tržište Srbije i BiH-a ima dobar potencijal, što je bilo dovedeno u pitanje poslije neuspjeha ranijih primatelja franšize - kaže Ivetić.

Ugovor s davateljem franšize se potpisuje na dvije godine, nakon čega slijedi revizija poslovanja. Ukoliko se ispune ciljevi, ugovor se potpisuje na neodređeni vremenski period. Les Mills International, međutim, zadržava pravo da u roku od 24 sata raskine ugovor ukoliko smatra da se tržište ne razvija po planu ili ukoliko postoje određene neregularnosti. Les Mills sustav je, prema riječima Ivetića, dostupan svakom postojećem fitness centru, kao i onima koji tek žele pokrenuti ​​posao.

Les Mills, fitness program

Les Mills Srbija

Početna investicija pokriva edukaciju instruktora i ona iznosi 200 eura po instruktoru za jedan program. - Zatim, tu su programi koji ovisno o "formuli", to jest o "paketu" za koji se klub odluči, mogu koštati od 110 do 200 eura. Naknada za korištenje programa plaća se mjesečno i počinje od trenutka korištenja programa. Edukativne i promotivne resurse klub može imati na raspolaganju od trenutka potpisivanja ugovora, pa i tri mjeseca ranije, kako bi se adekvatno pripremio i od prvog dana na pravi način upravljao Les Mills-om. Za pokretanje Les Mills sustava u svom klubu, potrebno je educirati instruktore, dok naknadu za korištenje programa plaćate od trenutka kad od toga počneti i zarađivati​​ - kaže Ivetić.

Slikovito je prikazao i za koliko se može očekivati ​​povrat investicije. - Na jednom času grupnog fitnessa, ovisno o veličini studija, možemo imati 30-40 vježbača. S druge strane, investiranje u jednu traku za trčanje u prosjeku iznosi 10.000 eura. Prema statistikama IHRSA*, u toku jednog dana, jednu traku za trčanje u prosjeku koristi osam vježbača. Više je nego očito u kom smjeru treba razmišljati i investirati i koliko brzo možemo očekivati ​​povrat investicije. Upravo zbog ove činjenice, fitness studio, grupni programi i funkcionalni trening predstavljaju budućnost ove mlade industrije - naglašava Ivetić.

Budući da su u zemlji i regiji prisutni mnogi programi za njegu i oblikovanje tijela pitali smo Ivetića zbog čega bi zainteresirani trebali uzeti uprav ovu franšizu. - Najbolji odgovor dobit će u nekom od Les Mills klubova, nakon što vidi kako se provode neki od naših programa. Tajna je u atmosferi, glazbi i energiji koja ostaje u vježbačima nakon što završe čas. Iza fantastične Les Mills ideje i kulture stoje ljudi sa identičnim ciljem - da svijet učine zdravijim i ljepšim - fit mjestom. Ti ljudi su hrabri, motivirani i vrlo entuzijastični po pitanju budućnosti fitnessa. I gdje god da rade - svaki čas je isti, svugdje, u cijelom svijetu, i uvijek je to neumorna i odlučna borba protiv pretilosti, učmalosti i tromog načina života - ističe Ivetić.

Za razliku od konkurenata, kako kaže, ovo je jedina franšiza iz oblasti fitnessa koja nudi cijeli sustav - proizvod, edukaciju, podršku. Većina sustava, prema njegovim riječima, prodaje ili edukaciju ili programe. - Snaga Les Mills sustava je u konstantnom razvoju, kontinuiranoj edukaciji i potpori koju pružamo našim klubovima - kaže Ivetić.

Osim osnovne edukacije koja je obavezna za instruktore, svaka tri mjeseca se održavaju radionice na kojima instruktori dobivaju nova izdanja programa, kao i novosti iz područja treninga i grupnog fitnessa. - Osigurana je čak i inicijalna edukacija za menadžere fitness centara. Svaki od njih prolazi kroz osam elemenata menadžmenta grupnog fitnessa, što podrazumijeva i kontinuiranu edukaciju i razmjenu iskustava u poslovanju. Les Mills svojim klubovima od dana potpisivanja ugovora otvara pristup najvećoj bazi marketinškog materijala za grupni fitness, koja se konstantno nadopunjuje. Na svaka tri mjeseca, zajedno s programima, objavljuju se kompletno novi vizuali koji se mogu koristiti za komunikaciju s korisnicima - objašnjava on.

Les Mills International posluje od 1990. godine. Globalna statistika kaže da vježbači koji pohađaju ovaj program posjećuju fitness centre 3,4 puta tjedno, dok je kod ostalih prosjek 1,9 - navodi Ivetić. Anketa pokazuje da je 71,8 posto vježbača ovog programa izjavilo da će ga posjećivati ​​tijekom cijele godine.

- I uvijek treba imati na umu da zadovoljni članovi grupnog fitnessa tri puta više preporučuju program u odnosu na druge članove. Preporuka članka je besplatan marketing, dok, po statistikama, dobivanje novog korisnika fitness centra košta 200 eura - ističe Ivetić.

Ljudi koji provode ovaj program, kako kaže, sebe nazivaju plemenom. Bore se za planet koji će biti više fit. Svatko tko se prepozna u toj borbi, dobrodošao je u pleme.

_______________

*IHRSA - International Health, Racquet & Sportsclub Association - međunarodna strukovna udruga sportsko-rekreativnih i fitness klubova.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank