25.07.2016

Uvijek u trendu

Izgradili smo prepoznatljiv brand na tržištu i ljudi znaju što mogu očekivati od "Dvije šmizle". Poslu, kandidatima i primateljima prilazimo jako iskreno, ističe Milica Gavrilović, vlasnica "Dvije šmizle"

Ako bi se u najkraćem opisivao franšizni sustav srbijanske trgovine nakita "Dvije šmizle", moglo bi se reći sljedeće: 14 godina iskustva u poslovanju, nekoliko desetaka franšiznih trgovina te franšiznih kornera u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori. Uz to, kako kaže vlasnica tvrtke Milica Gavrilović, "Dvije šmizle" su bile prvi brand modnog nakita u Srbiji. Međutim, konkurencija raste i u ovom segmentu poslovanja, ponuda nakita je preplavila društvene mreže, pa smo Milicu Gavrilović pitali kako drže "korak s trendovima", po čemu se ova franšiza izdvaja od drugih, što savjetuju svojim parterima, te hoće li uskoro zakoračiti na nova tržišta.

Milica Gavrilović, Dve šmizle Fot. Milica Gavrilović

Stiglo nam je mnogo upita iz Slovenije i Hrvatske i jako bismo voljeli otvoriti franšize i na ovim tržištima

U uvjetima teške ekonomske situacije u Srbiji, te i drugim zemljama regije, što bi nekoga trebalo motivirati da uzme franšizu "Dvije šmizle"?

Postoji nekoliko razloga, pri čemu mislim da su gotovo podjednako važni, kojim god redoslijedom da ih izložim. U današnjim je tržišnim okolnostima jako važno istaći da franšizu ne naplaćujemo – dakle, ne postoje franšizne naknade. Lokal ne mora biti velik – od 15 do 25 m2 sasvim je dovoljno. Uz to, potrudili smo se da opremanje lokala ne zahtijeva visoke investicije te možemo reći da za pokretanje posla nije potrebno mnogo novca.

Velika je prednost i što, recimo, ne prodajemo sezonsku garderobu, niti je naš nakit sezonski, iako imamo, primjerice, ljetne i zimske kolekcije. Međutim, mi ih pravimo tako da se ti komadi nakita mogu nositi tijekom cijele godine. Jako je teško poslovati kada prodajete sezonsku robu, posebno ukoliko je skuplja, jer u slučaju da je ne prodate, ostaje vam zarobljen kapital do naredne sezone, a pritom su to već viđeni modeli. Dakle, naši su proizvodi u trendu tijekom cijele godine.

Također, svoju prednost vidimo i u tome što imamo svoju proizvodnju. Mi uvozimo repromaterijal, a sami kreiramo nakit. Nakit izrađujemo u malim serijama, postoje čak i unikati, a u određenim slučajevima, možemo odgovoriti i zahtjevima kupaca. Naši su dizajneri, a imamo ih šest, vrlo maštoviti, i za neke veće ogrlice slobodno mogu reći da su prava umjetnička djela.

Uz to, uvijek unose novine, što je izuzetno važno za poslovanje svake radnje, pa i franšiznih. Počeli smo, primjerice, proizvoditi krunice za svadbe, a ispostavilo se da, međutim, i maturantkinje žele biti "princeze", pa su ih i one kupovale. Osim klasičnog nakita, radimo i razne ukrasne češljeve, rajfove, a u ponudi su i modni dodaci poput torbi, novčanika, ešarpi...

Ljudi su često skloni vjerovati da sami mogu bolje, pa često pitaju zašto bi uzimali franšizu i poslovali po tuđim pravilima. U tom kontekstu, zašto bi se netko trebao odlučiti za franšizu "Dvije šmizle", a ne, recimo, sam otvoriti svoju trgovinu nakita?

Zaista imamo mnogo iskustva u ovom poslu jer radimo od 2002. godine i mislim da smo prvi brand modnog nakita u Srbiji. Za to smo vrijeme izgradili prepoznatljiv brand na tržištu i ljudi znaju što mogu očekivati ​​od "Dvije šmizle". Poslu, zainteresiranima i primateljima prilazimo jako iskreno. Na svoje franšize gledamo kao da su naša investicija i o njima vodimo računa kao o vlastitim radnjama. Sva pravila koja postoje u ovoj franšizi isključivo su u funkciji da i franšizama "čine dobro".

Mislim da su ljudski faktor i podrška koju im pružamo izuzetno važni, naročito za početnike u poslu. Osim standardne podrške pri opremanju i biranju prvog asortimana, početnicima su potrebni savjeti i u mnogim drugi područjima – pa im, na primjer, savjetujemo napraviti biznis plan, financijske projekcije, upozoravamo ih na razne prepreke u poslovanju. Naše nam iskustvo dozvoljava da im sugeriramo i kakva je lokacija koju su izabrali te da im kažemo da moraju biti na onom mjestu gdje se "dešavaju kupnje" jer danas ljudi nemaju vremena namjenski ići u radnje. Naša statistika govori da je odnos stalnih kupaca i slučajnih prolaznika gotovo isti, a u posljednje vrijeme, u sezoni naročito, raste broj stranih potrošača u turističkim mjestima.

Kada biste samostalno pokretali ovaj posao, podrazumijeva se da biste morali sami birati nakit, nalaziti dobavljače, stvoriti asortiman, a uzmimanjem franšize "Dvije šmizle" dobivate sve na jednom mjestu, uz provjeren dizajn i kvalitetu. Mi primateljima pomažemo prilikom prvog punjenja, savjetujemo ih kojeg nakita trebaju imati više, a kojeg manje. Nakon nekoliko mjeseci, radimo dodatno prilagođavanje, jer tržište samo "kristalizira" što su potrebe i onda nakit posebno selektiramo prema zahtjevima lokalnih kupaca.

Zbog toga što imamo jako dobru prezentaciju nakita online i na društvenim mrežama, ponekad naši primatelji franšize ne moraju trošiti vrijeme i novac, već nakit mogu poručiti i telefonom.

Kada spominjete online prodaju, konkurencija je sva jača na tom polju, posebno ako imamo u vidu nakit koji djevojke ili žene same prave i prodaju preko društvenih mreža . Kakav je Vaš odgovor na nove trendove?

Istina je da danas na tržištu postoji mogo djevojaka i žena koje same prave nakit i koje su darovite. Za ovaj posao neophodni su kako znanje i tehnika, tako i umijeće i talent. Međutim, i dizajneri koji dođu kod nas tek kroz godinu dana rada postaju "oni pravi". Tako da oni koji imaju oštro oko znaju napraviti razliku u ponudi.

Inače, moram istaknuti, naša online prodavaonica bilježi sve bolje rezultate.

Za odabir branda, zaista morate vjerovati u njega. Za 14 godina rada vjerujem da smo se dokazali i da uvijek idemo stepenicu više u odnosu na konkurenciju. I stalno nudimo neke novitete. Nedavno smo, što također pokazuje ozbiljnost u pristupu našem poslu, štampali dvojezični priručnik (na srpskom i engleskom) kako se nakit treba nositi te kao se treba prema njemu ophoditi – smije li se kvasiti, smije li se stavljati parfem i slično...

Što radije savjetujete partnerima – otvoriti franšiznu trgovinu ili franšizni korner?

Franšizni su korneri pogodni za one koji već imaju neke svoje radnje iz srodnih branši – parfumerije, trgovine kožne galanterije, trgovine garderobom, i to naročito u malim mjestima gdje otvorenje samostalne trgovine ne bi bilo isplativo. Njima naša franšiza može značajno unaprijediti poslovanje. Postoje primjeri da su pojedini naši franšizni korneri vremenom "rasli" i da po količini izloženog nakita pariraju pojedinim trgovinama "Dvije šmizle".

Franšizne trgovine, pokazalo se, mogu opstati i u manjim gradovima. Da podsjetim, naše dvije posljednje franšizne radnje otvorene su u Ivanjici i Aranđelovcu, a od ranije, "Dvije šmizle" postoje i u Inđiji, Zrenjaninu. Zapravo, jako je važno da onaj tko uzme franšizu bude posvećen poslu. Idealno je ako sam i radi i potpuno je u tome. No, čak iako mu to nije osnovni posao, mora biti u tijeku, nadgledati posao, ne smije ga prepustiti samo radnicima ili nekom tko nije dobro upućen. Par puta pokazalo se da upravo zbog toga franšiza nije uspjela i maksimalno se trudimo da takve situacije predupredimo i pažljivo odaberemo kandidate.

Ima li kakvih novosti po pitanju novih tržišta ili franšiza u Srbiji?

Što se tiče većih gradova u Srbiji, ostao je upražnjen jug zemlje, prije svega Niš, gdje smo nekada imali franšizu, ali se upravo iz spomenutih razloga ona zatvorila. Primatelj nije bio dovoljno uključen u poslovanje.

Stiglo nam je mnogo upita iz Slovenije i Hrvatske i jako bismo voljeli otvoriti franšizu na ovim tržištima. Bili smo na korak od otvorenja franšize u Makedoniji, ali je djevojka imala problema oko zakupa prostora u trgovačkom centru. Rekli smo joj da sačeka jesen, jer tijekom ljeta nije pametno pokretati posao u gradu, pošto su ljudi na odmorima.

I u tome se ogleda prednost ove franšize, nama stvarno nije cilj otvoriti trgovinu po svaku cijenu i bilo gdje, već se mora pokazati razumnom odluka o pokretanju posla. Od jeseni bismo trebali započeti suradnju s poduzetnicima iz Švicarske. Oni su, za početak, odlučili samo kupovati nakit – dakle, nije riječ o franšizi, ali svakako postoji mogućnost da se ta suradnja razvije i u tom pravcu.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank