09.11.2016

Iznad svih očekivanja

Koliko se hektolitara piva rastoči u Kući piva, kako se od ovog posla može pristojno zaraditi te zašto Kuću piva vidi kao franšizu u svim zemljama regije, otkriva Željko Špalat

"Kuća piva" je koncept koji pod istim krovom, objedinjuje "četiri priče" – "Pivsku sobu", svojevrsni bar u kojem se godišnje rastaču hektolitri točenog piva, "Beer Food", brzu hranu na bazi pivskog tijesta, restoran "Antik" i uz sve to – catering. Svaka od cjelina, naravno osim cateringa, može "živjeti" i za sebe, ali prema riječima idejnog tvorca i vlasnika "Kuće piva" Željka Špalata, pokazalo se da najbolje rade zajedno. Ni sam nije očekivao da će "Kuća piva" u Slavonskom Brodu, tradicionalno vinskom kraju, za kratko vrijeme postići odlične rezultate. Zagrebačka pivovara im je, što dovoljno ilustrira poslovanje, dala priznanje kao najvećem potrošaču njihovog točenog piva u cijeloj Hrvatskoj. Željko Špalat nam otkriva da se u skorijoj budućnosti očekuje otvorenje dvije franšizne "Kuće piva" te odgovara što su postigli i zašto su noviteti u ponudi ključni za postizanje uspjeha.

Željko Špalat Fot. Kuća piva

Bilo bi dobro da naš primatelj franšize ima nekakav temelj u ugostiteljstvu, jer ugostitelj je i trgovac i psiholog i konobar i prijatelj gostu. Mora znati da sasluša, počasti, porazgovara. Vlasnik sa svojim timom mora udahnuti dušu objektu. Ako vlasnik nema iskustva, onda svakako mora imati iskusnog menadžera.

"Kuća piva" u Slavonskom Brodu radi dvije godine. Kakvi su rezultati poslovanja?

Iznad svih očekivanja. U početku je "Kuća piva" bila samo ideja, nakon dvije godine projekt je postao "strašna priča". Kada smo krajem 2014. otvorili "Kuću piva", u ne tako ekonomski jakom gradu poput Slavonskog Broda, mislili smo da dobro poslovanje dugujemo – praznicima. Prošla je godina, međutim, bila "astronomska" i nisam vjerovao da možemo tako dobro raditi – ostvarili smo prihod od oko osam milijuna kuna, rastočili 2.000 bačvi piva od po 30 litara i dobili priznanje od Zagrebačke pivovare kao najbolji prodavatelj njihovog točenog piva u Hrvatskoj. Ova je godina još bolja, u prvih devet mjeseci imamo milijun kuna više prihoda u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Postali smo turistička atrakcija, dolaze nam i gosti iz Srbije, Bosne i Hercegovine.

Vi ste pod jednim krovom objedinili tri sobe, "četiri priče". Što praksa pokazuje, koja je najuspješnija?

Vjerujte, sve rade dobro i pokazalo se da upravo ovakav koncept smanjuje rizik jer je potpuno svejedno što će kojeg dana bolje raditi. Nekad to može biti "Beer Food", nekada "Pivska soba", a nekada restoran "Antik".

Svi se koncepti sada nude kao franšize, ali i "Kuća piva" koja ih objedinjuje. Što bi bila Vaša preporuka za potencijalne kandidate, za što su se do sada najviše interesirali?

Upiti nam stižu iz dosta gradova Hrvatske, ali i iz regije. U Zagrebu i Varaždinu smo već pronašli lokacije za otvorenje franšizne "Kuće piva". Ideja upravo jeste da sve "priče" budu pod jednim krovom jer se na taj način, kao što sam rekao, izbjegava rizik poslovanja, a i postoji ušteda na radnoj snazi. Istina je da nije lako pronaći idealnu lokaciju i prostor koji mora imati više soba i ne smije biti manji od 500 kvadrata. Druga idealna opcija jest da se kombiniraju "Pivska soba" i "Beer Food" jer se pokazalo jako dobrim imati na jednom mjestu piće i hranu. Gosti vole da tamo gdje piju mogu i jesti. Treća opcija, za koju ima dosta interesovanja, jeste samo "Beer Food", kao objekt brze prehrane.

Često uvodite novine u svoju ponudu, te ste tako nedavno ponudili Leskovački roštilj, kreirate nove proizvode. Je li to jedan od uvjeta za uspjeh?

Stalno analiziramo artikle i ono što ne ide izbacimo, a uvodimo nove. Spomenuti leskovački roštilj probao sam još dok sam imao restoran na Celju. Proizvodi ga jedna obitelj iz Rijeke, a podrijetlom je iz Leskovca. Za mene je to bio nevjerojatan okus i sada sam ga uvrstio na meni. Dakle, mi kupujemo gotovu smjesu i samo pripremamo roštilj, odaziv je odličan.

Kada ubacujemo novi artikal, onda "zvonimo na sva zvona", organiziramo svirke, radimo lokalni marketing, častimo ljude jer je najvažnije natjerati gosta da proba to novo.

Imamo i svoje proizvode. Nevjerojatan rezultat smo ostvarili s našim pivskim sendvičom. Samo tijekom prošle godine prodali smo 80.000 komada ovog sendviča, a zaštitili smo ga i kao intelektualno vlasništvo.

Trenutno radimo na tijestima koja će se peći na drvenom ugljenu i nudi će se u "Beer Foodu". Ranije se znalo da uz pivo idu koljenica, kiseli kupus, a sada pravimo novu "priču", novi proizvod koji će biti sinonim hrane uz pivo. Novine su neophodne jer ih gosti vole.

Kao pravi domaćin i ugostitelj, treba li, po Vašem mišljenju, primatelj franšize imati iskustva u ugostiteljstvu?

Bilo bi dobro da ima nekakav temelj, jer ugostitelj je i trgovac i psiholog i konobar i prijatelj gostu. Mora znati da sasluša, počasti, porazgovara. Vlasnik sa svojim timom mora udahnuti dušu objektu. Ako vlasnik nema iskustva, onda svakako mora imati iskusnog menadžera.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank