06.12.2016

Naše vrijeme tek dolazi

Što je potrebno za uspješan rad franšize te kako će se dalje razvijati cafe-pekara "Kralj" na tržištu Srbije, govori Slađana Kovačević, menadžerica franšiznog razvoja

U cafe-pekari "Kralj" mogu se pojesti kvalitetna grčka peciva i svježe salate, te zasladiti krafnama ili tartom, popiti cijeđeni sok ili kava. Ovaj autentični grčki koncept, međutim, nudi i dva oblika suradnje onima koji razmišljaju o pokretanju posla – franšizu i partnerstvo. Do sada u mreži imaju četiri partnera i smatraju da će ovaj koncept tek biti prepoznat na tržištu Srbije. O dosadašnjim iskustvima razgovaramo sa Slađanom Kovačević, menadžericom za širenje franšizne mreže cafe-pekara "Kralj".

Fot. PROFIT system

Ugostitelj ne može biti svatko! Postoje odlični rukovoditelji, menadžeri, što ne znači da će biti dobri i u ugostiteljstvu. U ovom poslu, odnos s ljudima je presudan -- kako ste dočekali gosta, kako ste mu se osmjehnuli...

Do sada ste mrežu širili kroz partnerske sustave, recite nam nešto o iskustvu i, općenito, kakvi su dojmovi o samim kandidatima za franšizu?

Iskustva su različita. Imam dojam da ljudi još uvijek ne razumiju na pravi način koncept cafe-pekara "Kralj", što je i razumljivo, jer do sada sličan koncept nije postojao na ovom tržištu. Mi nismo klasična pekara, niti su nam pekare konkurencija, već grčki koncept u kom se nude brzi, a zdravi obroci uz šalicu kave ili tople čokolade. Kao što možete vidjeti, u našem okružju posluju tri pekare, i mi radimo dobro i vjerujem da ćemo raditi još bolje kako se potrošači budu upoznavali s našim proizvodima. Nas i dalje, kao koncept, najviše prepoznaju i vole stranci.

Slična iskustva imamo i sa ljudima koji su zainteresirani za poslovnu suradnju i kupnju naše franšize. Početnici u poslu često nemaju dovoljno strpljenja, a mi im kažemo da se za mjesec dana ne može postići nikakav uspjeh. Zato je važno -- i na to u pregovorima skrećemo pozornost -- da na samom početku osiguraju dovoljno kapitala. Ne vrijedi počinjati posao ukoliko nema dovoljno kapitala, jer se posao mora održati dok ne počne vraćati novac. Druga stvar jest da ne odustaju od suštine ovog koncepta -- a to je prodaja kave i cijeđenog soka uz pecivo. Da, naši su ljudi navikli na drukčije kombinacije, ali ovo je koncept koji donosi nešto novo i to treba istaknuti kao prednost. Primjera radi, u našem matičnom "Kralju", najviše se prodaju oni proizvodi kojih nema na tržištu u Srbiji. To je dokaz da nešto drugačije može biti dobro prihvaćeno.

A što je s utjecajem lokacije na poslovanje -- nedavno ste preselili cafe-pekaru na novu adresu u Beogradu?

Da, lokacija se i u našem slučaju pokazala ključnom za rast poslovanja. Već smo neko vrijeme bili u potrazi za novom lokacijom i prostorom. Iako smo preselili samo nekoliko desetaka metara dalje od prvobitnog lokala, prodaja je značajno porasla. Unatoč tome što je bilo ljeto kada smo preselili, pazar u novom lokalu je već prvog dana bio 70% veći nego dan ranije u starom objektu. Samo je prodaja kave skočila sa 50 na 300 šalica dnevno. Istina, mi smo promijenili i kavu koju služimo i vidimo da je gosti zaista vole, ali je sigurno i promjena lokacije utjecala na rast. Nadala sam se takvim pazarima, ali nisam očekivala da će razlika biti tako velika, tako brzo.

Sada smo jako zadovoljni i još se jednom pokazalo koliko je mjesto na kojem se lokal otvara važan za poslovanje. Postoji, naravno, mnogo detalja na koje treba obratiti pozornost, i s te smo strane vrlo otvoreni kada savjetujemo naše partnere. Dat ću vam jedan vrlo ilustrativan primjer -- sugeriramo im da nikad ne uzimaju lokal u suterenu, u koji se mora silaziti, makar to bilo i samo par stepenika na dolje. Iskustvo nam govori da to nisu dobra mjesta za ovakav vid posla. Svakako, za ovaj je koncept važno i koliko, općenito, ljudi prođe pored lokala svakoga dana. Matični se "Kralj" sada, recimo, nalazi na uglu dvije ulice, što je sigurno dodatno utjecalo na rast prodaje.

Ima li zainteresiranih i za "klasičnu" franšizu?

Razgovaramo s mnogo ljudi, ali nije nam cilj, niti nam je u interesu, bilo kome prodati franšizu, pa da se taj lokal zatvori nakon godinu dana. Na širenje franšizne mreže cafe-pekara "Kralj" gledam kao na dugoročan proces, ne na nešto što ćemo raditi mjesec ili godinu dana, jer, kao što sam rekla, tržište se tek upoznaje s ovim specfičnim konceptom. Zato smo vrlo oprezni u daljnjem širenju mreže te dok ne procijenimo da imamo pravog kandidata, ne želimo žuriti. Postoje, međutim, vrlo ozbiljni kandidati s kojima trenutačno razgovaramo.

Tko je, onda, idealni kandidat?

Ugostitelj ne može biti svatko! Postoje odlični rukovoditelji, menadžeri, što ne znači da će biti dobri i u ugostiteljstvu. U ovom poslu, odnos s ljudima je presudan -- kako ste dočekali gosta, kako ste mu se osmjehnuli. Istina, ljudi u neke lokale dolaze i zato što su lijepi, no ako uložite mnogo novca u prostor, nećete i dobiti jamstvo da će lokal dobro raditi, za što postoje brojni primjeri na tržištu. Čitav koncept mora imati "dušu" i dobrog ugostitelja.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank