23.10.2017

Nova generacija ugostiteljstva

Već nekoliko godina ugostiteljski koncepti Easy Wine i Easy Beer prava su atrakcija za stanovnike i turiste glavnog grada Latvije. Što ovu franšizu čini tako posebnom?

Kada se prije nekoliko godina Easy Wine pojavio u Rigi, glavnom gradu Latvije, ovaj bar/restoran doživio je takvu popularnost da su tvorci koncepta vrlo brzo osmislili te otvorili bar za ljubitelje piva – Easy Beer. Ova dva koncepta, prema riječima direktora grupacije Peterisa Ozolsa, najavljuju novu generaciju ugostiteljskih formata.
Easy Wine i Easy Beer su inovativni, potpuno funkcionalni koncepti, prvenstveno zbog pametnih rješenja koja su poboljšala cjelokupno korisničko iskustvo – kaže Ozols. Popularnost ih je dovela do razvoja franšize te su koncept ponudili poduzetnim ljudima diljem Europe koji se žele ostvariti u ovoj branši. – Uvelike se razlikujemo od drugih, ali jedno je sigurno – naši franšizni partneri mogu očekivati ​​dobre prihode i stabilan rast, a da u isto vrijeme budu vlasnici biznisa koji se vodi s lakoćom – naglašava Ozols.

Easy Wine Fot. Easy Wine

Franšize restorana Easy Beer i Easy Wine dostupne su i za tržišta ove regije

Zadovoljni i gosti i vlasnik biznisa

Po čemu su inovativni? Kada uđe u jedan od Easy barova, gost najprije dobiva magnetsku karticu s virtualnim novcem, pomoću koje može sam natočiti piće sa specijalno dizajniranog zida s pićima. Osim što ne mora čekati na uslugu konobara, gost – što je najvažnije – može birati količinu pića koju će natočiti, koristeći automatizirani sustav za točenje i doziranje. Ovo je samo jedna od prednosti, kaže Ozols. – U klasičnim barovima ili restoranima, na primjer, najmanja količina piva koju možete dobiti je 300ml – gost je dužan platiti taj iznos, bez obzira na to hoće li popiti ili ne. U Easy Beeru, pak, gost može natoči piva koliko želi, ali može sipati i tek 30ml, jer se možda prvo želi uvjeriti da je izabrao pivo koje će mu prijati – objašnjava Ozols. – Naručena količina određuje cijenu, a gost plaća na kraju večeri. Praksa pokazuje da ova vrsta plaćanja značajno potiče potrošnju. Povećanje potrošnje, povećava i zaradu – govori Ozols o svim prednostima ovog poslovnog koncepta.

Prava atrakcija u Easy barovima je upravo samoposlužni zid s pićima, što uvelike utječe na estetiku cijelog prostora. U restoranu Easy Wine, boce s vinom nalaze se u atraktivno dizajniranim hladnjacima, u kojima se održava optimalna temperatura vina. Pivske bačve u Easy Beeru skrivene su iza zida, tako da gosti, kad uđu u bar, prvo primjete zid s brojnim točilicama i displayima s nazivima pića. Oba dizajnerska rješenja lijepo se uklapaju u ambijent koji odiše toplinom i elegancijom.

Easy Wine nudi 60 različitih vina. – Ovo je odlična prilika za goste koji žele kušati čašu dobrog i skupog vina koje inače ne bi kupili, jer boca vina u trgovini može koštati od 20 do 30 eura. S poslovne strane, teško je izgraditi posao ako prodajete isključivo skupa vina, jer većina ljudi ipak pije vina iz središnje cijenovne kategorije. Mi smo napravili optimalnu ponudu. Do sada nam se nije desilo da boca vina ostane otvorena duže od sedam dana, iako, zbog posebne opreme i tehnologije, može izdržati i do dva tjedna, bez gubitka okusa i kvalitete. Statistike pokazuju da ljudi, ako imaju izbora i mogućnosti, žele kušati drugačija vina – kaže Ozols.

Foto: Easy Wine

Ponuda piva u Easy Beeru je puno veća – gost može birati između 200 različitih piva. I to nije sve! Prema riječima Ozolsa, trenutačno testiraju sustav za samposlužno točenje viskija i koktela. – Što se viskija tiče, mogu reći da potrošači nisu toliko zainteresirani za „zvučne“ brandove. Radije će, zapravo, probati nešto što ne poznaju. Princip je isti – uzimaju čašu s ledom, skeniraju karticu, odaberu viski i sipaju količinu po želji. U novom restoranu u Rigi, koji će uskoro biti otvoren, na isti će način moći koristiti i stroj za koktele – s 15 alkoholnih i bezalkoholnih pića. Samo jednim pritiskom na gumb, koktel će biti spreman za samo nekoliko sekundi – najavljuje Ozols sve mogućnosti.

Za svako piće, osoblje će restorana gostu preporučiti i odgovarajući obrok. Kompatibilnost hrane i pića konstantno se testira, a vještine šefa kuhinje ovjenčane su Michelinovim zvjezdicama. Za one koji razmišljaju o kupnji Easy Wine ili Easy Beer franšize, prijenos znanja te obuka iz ovog područja bit će dio franšiznog paketa.

Proces automatizacije, podsjeća Ozols, ne ide na ruku samo potrošačima, već i vlasnicima biznisa – u ovom slučaju, budućim primateljima franšize. Osim što je neusporedivo brža, samoposluga smanjuje i potrebu za većim brojem zaposlenika, ali je jednako važno da se svaki mililitar natočenog pića točno bilježi. Na taj se način prate i količine zaliha i naplata potrošenog.

Ozols kaže da su potencijali ovih ugostiteljskih formata ogromni – oba su se koncepta dokazala održivim i profitabilnim, bez obzira na doba godine ili očekivane sezone najveće posjećenosti. – Ne prođe niti dan a da nas ne kontaktiraju ljudi koji se raspituju za suradnju. Uglavnom su to turisti iz europskih zemalja, ponajviše iz Rusije. To je jedan od razloga zašto smo marljivo radili i na razvoju franšize – popisu svakog detalja poslovanja, operativnom priručniku, programima potpore i obuke, svih poslovnih alata, softverskih rješenja – navodi Ozols što sve sadržava franšizni paket.

Foto: Easy Beer

Poduzetnicima koji bi željeli otvoriti Easy Wine ili Easy Beer franšizu na tržištima van Latvije, trebat će oko 150.000 eura. Polovica ovog iznosa odlazi na poslovni softver i svu potrebnu opremu za bar i kuhinju, a davatelj franšize kaže da partnerima nude i povoljniju opciju – leasing opreme.

Koncepti Easy Beer i Easy Wine vrlo lako mogu postići uspjeh bilo gdje u Europi. Radi se o jedinstvenim, tehnološko naprednim, efikasnim konceptima koje vodi vrlo iskusan tim. Franšizni partneri dobit će detaljan, iznimno razrađen financijski model, te snažnu potporu po svim pitanjima poslovanja – potvrđuje Juris Roganovs, franšizni konzultant koji je radio na razvoju franšiznog paketa te pripremama za internacionalni razvoj.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank