Paysera je 2012. ostvarila godišnji promet od 2,6 milijuna eura, koji je do 2016. udvostručen. Trenutačno, tvrtka ima više od 100 zaposlenika, nudi usluge za 300.000 korisnika u 184 zemlje.

Liudas Kanapienis, direktor franšiznog razvoja u tvrtki Paysera
Četvrtak
11.01.2018
Zašto se Paysera odlučila za franšizing, kakve partnere traže te što nude u franšiznom paketu, objašnjava Liudas Kanapienis, direktor tvrtke specijalizirane za e-plaćanja
 

Posao su započeli s nekoliko internetskih projekata, razvili rješenje za SMS bulk sevis, a zatim spojili svijet informacijskih tehnologija i financija i ponudili uslugu "banklink" – automatizirani SMS sustav plaćanja povezan s nekoliko banaka – da bi se danas nametnuti kao tvrtka koja je kreirala djelotvornu i pouzdanu platformu za transfer novca, mijenjačke poslove te procesing na području e-plaćanja. Paysera sada nudi svoje usluge klijentima u više od 180 zemalja, s ambicijom da koncept proširi na što više tržišta u svijetu. Pouzdane partnere – primatelje Paysera franšize – traže i u zemljama ove regije. Kako je ova, izvorno litavska tvrtka polako osvajala međunarodno tržište, otkriva Liudas Kanapienis, direktor franšiznog razvoja u tvrtki Paysera.

Zašto franšizing kao model za širenje mreže?

Nakon što smo analizirali prednosti te nedostatke nekoliko poslovnih modela, shvatili smo da je franšiza najbolja opcija za nas. Na ovu je odluku vjerojatno najviše utjecao karakter financijskih usluga koje nudimo. Riječ je o vrlo osjetljivom sektoru u kojemu treba graditi povjerenje i lojalnost korisnika i klijenata. Za stranu tvrtku s relativno nepoznatim brandom, poput naše na samom početku, bio je to iznimno težak zadatak.

Kako smo u početku sami razvijali posao na inozemnim tržištima, shvatili smo da su i najmanje razlike mogle predstavljati prepreku u postizanju postavljenih ciljeva. Stoga smo odlučili surađivati ​​s pouzdanim lokalnim poduzetnicima koji dobro poznaju karakter lokalnog tržišta, lokalno zakonodavstvo, koji već imaju bazu poslovnih kontakata, razumiju potrebe korisnika i načine na koje bi se koncept trebao promicati i oglašavati. Kada to ujedinimo s našim iskustvom, znanjem i tehnologijom, sigurni smo da možemo ciljati na vodeću poziciju na tržištu.

Koliko ste dugo radili na razvoju franšiznog sustava?

Koncem 2015. počeli smo razmišljati o razvoju franšize. I dok smo radili na tome, pokušali smo pronaći uzore u nekim drugim sličnim sustavima, no, brzo smo shvatili da u ovom, financijsko-tehnološkom sektoru nema mnogo primjera. Također smo analizirali franšize banaka, ali nam ni one nisu bile od koristi, jer su ti sustavi uglavnom ograničeni na davanje prava za otvorenje bankarske poslovnice. Naša ponuda usluga je neusporedivo veća, pa smo morali osmisliti rješenja koja bi odgovarala različitim tržištima. Zatražili smo pomoć franšiznih savjetnika, i napokon uspjeli uspostaviti ravnotežu između potreba primatelja franšiza i potreba sustava. Trebalo nam je oko godinu i pol dana od ideje do davanja prve franšizne licence.

Inače, prodaja franšize iz financijskog sektora neusporedivo je složenija od prodaje bilo koje franšize iz uslužnog sektora. Činjenica da potencijalni partner ima želju raditi ovaj posao – nije dovoljna. Primatelj Paysera franšize mora, zapravo, poznavati i lokalno zakonodavstvo i sustav dobivanja dozvole za ovu vrstu poslovanja. Također, sustav plaćanja trebao bi se prilagoditi protokolu i propisima dotične države, što oduzima i vrijeme i novac. Proces pronalaženja partnera, stoga, traje dulje, i to je jedan od razloga zašto prvenstveno tražimo partnere iz zemalja EU, gdje je financijski sektor uređen sličnim zakonima. Ne samo da je posao lakše pokrenuti, već možemo i smanjiti iznos franšiznih naknada. U zemljama izvan EU, pokretanje franšize podrazumijeva mnogo veća ulaganja, osobito kada se sustav prilagođava zahtjevima lokalnog tržišta.

Osim plaćanja online, korisnici naloga tvrtke Paysera mogu čuvati i mijenjati novac u više od 30 valuta, po najpovoljnijim tečajevima, sigurno i lako vršiti transfer novca pomoću mobilne aplikacije te plaćati Paysera VISA karticom na POS terminalima i e-trgovinama diljem svijeta.

Što se traži od budućeg partnera?

Iako prvenstveno ciljamo na partnere iz zemalja Europske unije, svi će upiti biti uzeti u obzir! Naravno, prije početka suradnje analizirat ćemo tržište, procijeniti koliko treba uložiti u pokretanje posla, prilagodbu sustava i naših usluga lokalnom tržištu. U pravilu, franšizna prava za jednu zemlju dajemo samo jednom partneru. Paysera, poput bilo koje druge financijske institucije, ima stroge zahtjeve po pitanja partnera. To bi trebao biti uspješan poduzetnik s besprijekornom reputacijom. Za posao u financijskom sektoru, dobra reputacija je ključna, a iskustvo u vođenju uspješnog biznisa možda je i najvažniji kriterij pri odabiru partnera. Poželjno je da partner ima iskustva u području prava, tehnologije, financija, da je cijenjen u poslovnoj zajednici i ima pozitivan stav prema inovativnim tehnologijama. Naravno, financijski aspekt je također važan – partner bi trebao biti spreman investirati najmanje 200 tisuća eura.

Što primatelj Payser franšize dobiva ulaskom u sustav?

Naši partneri dobivaju sve potrebne alate za pokretanje i razvoj uspješnog međunarodnog poslovanja na području usluga platnog prometa i e-plaćanja. Glavna je prednost to što primatelj automatski pristupa razvijenim prekograničnim online transferima, a mi, osim toga, pružamo obuku te sve prodajne i marketinške materijale, rješenja za korisnički servis.

Kroz franšizni model poslovanja ne samo da smo dobili priliku proširiti mrežu, već i raditi na poboljšanju cijelog sustava. Dok smo radili na razvoju, uspjeli smo formulirati i registrirati sve, čak i najmanje poslovne procese, tako da su samo oni najkorisniji i učinkovitiji postali dio sustava. Svi će franšizni partneri imati koristi od toga. Oni također mogu sudjelovati u razvoju infrastrukture, poboljšanju usluga te razvoju novih rješenja.