Dr. Martens mijenja vlasnika
Britanska tvrtka R Griggs je više od 50 godina proizvodila nadaleko poznati brand čizama Dr. Martens - na ovim prostorima, jednostavno, poznate kao "marte". Nedavno je, međutim, obitelj Griggs, kao većinski vlasnik, pristala prodati tvrtku i proizvodni pogon u Northamptonu privatnom investicijskom fondu Permira. Kultni status marke time ne bi trebao biti doveden u pitanje, uzimajući u obzir da su predstavnici Permire obećali da će "očuvati nasljeđe branda" koji je akvizicijom prešao u njihovo vlasništvo.
Investicijski fond, međutim, ne samo što je naslijedio poznati brand, već i prodajnu mrežu, koja se u ovom trenutku prostire u 63 zemlje, a uključuje i mrežu od stotinu specijaliziranih Dr. Martens trgovina, među kojima je 30 u vlasništvu tvrtke, a 70 u vlasništvu primatelja franšize.
Permira, inače, u svom portfelju ima i modne brandove Hugo Boss i New Look, a pridruživanje Dr. Martensa obitelji brandova koštalo ju je 300 milijuna funti. Kako pišu britanski mediji, prodajni ugovor će biti potpisan u roku od mjesec dana, a kompletno poslovanje će u ruke novih vlasnika preći u siječnju 2014. U prilog obećanjima o očuvanju tradicije, Permira planira zadržati i sadašnjeg izvršnog direktora Davida Suddensa, koji je zaslužan za to što je Dr. Martens u posljednjih nekoliko godina udvostručio opseg poslovanja.
Prvi par "marti" je pušten u prodaju travnja 1960. godine. Iako ih je njemački lječnik Klaus Martens dizajnirao kao radnu obuću, poboljšanu specijalnim ortopedskim ulošcima, svjetsku slavu su stekle zahvaljujući svojim neočekivanim promoterima - rok- zvijezdama šezdesetih, punk subkulturi sedamdesetih i britanskom popu devedesetih. Trnoviti put "marte" su, međutim, morale prijeći prije desetak godina. U tvrtki su se prvi put suočili s ozbiljnim padom popularnosti i, naravno, padom prodaje. U to vrijeme, David Suddens je odlučio proizvodnju iz Velike Britanije premjesti u Kinu i Tajland. Posljednjih godina, međutim, zahvaljujući promociji koju svesrdno podržavaju današnje pop-zvijezde, Dr. Martens je ponovo ušao u modu.
Kako navode britanski mediji, od ožujka 2012. do ožujka 2013. prodaja je porasla za 27 posto i iznosila je 189,4 milijuna eura, kao što je i operativni profit porastao za 27 posto i dostigao iznos od 27 milijuna eura. Pod brandom Dr. Martens se danas proda oko pet milijuna pari obuće godišnje. Iako se većina proizvede u pogonima u Aziji, 70.000 pari čizama još uvijek izlazi iz tvornice u Northamptonu. Nošena novim valom popularnosti branda, Permira planira pospješiti rast prodaje i preko online trgovina, ali i širenjem franšizne mreže na inozemnim tržištima.
pročitajte članke
Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Najčitanije
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Popularno na forumu
Luksuz je ekskluzivan
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Moda sa sjevera osvaja svijet
Dali je moguće dobiti franchisu brenda Reserved za BiH? Hvala lijepo
Moda sa sjevera osvaja svijet
Odličan brend odjeće.
Franšiza u second-hand dućanu
Postovanje,zanima me fransiza ,koji su uslovi,ja vec imam radnju polovne garderobe ali mi se dopada Vasa garderoba.Molim za odgovor I kontakt.Srdacan pozdravAleksandra
Franšiza u second-hand dućanu
Molim Vas informaciju kako doći do franšize Hasnaltruha?Hvala
Na korak do jeftine obuće
Poljska kompanija CCC u Hrvatskoj posluje direktno. Za sada nemaju nameru da se šire kroz franšizu.
Na korak do jeftine obuće
Pozdrav! Posluje li CCC u Hrvatskoj kao franšiza ili posluje izravno? Imam svoj poslovni prostor (90 kvadrata) pa me zanima postoji li interes za mjesta s 10000-20000...
Franšiza u second-hand dućanu
Uskoro ćete na našem portalu biti u mogućnosti da dobijete više informacija o mogućnostima za kupovinu Ír Használtruha franšize. Kako nam je preliminarno najavljeno,...