Modni pohod iz Sarajeva
Mada se izlazak iz krize najavljivao još prije nekoliko godina, činjenice govore da će ona potrajati. O tome svjedoči i podatak da u mnogim zemljama regije potrošnja na malo i dalje pada. Modna kuća Bellissima, koja pored vlastitih trgovina ima i franšizne, upravo je u franšizingu vidjela šansu, ne samo za opstanak, već i pravljenje profita. Zbog toga su svoje poslovanje u potpunosti usmjerili na širenje franšizne mreže.
Razvoj franšizne mreže na prostorima Albanije i Makedonije bit će jedan od strateških planova za 2014. godinu ove tvrtke iz Sarajeva. - Tijekom ove godine uspostavili smo kontakte s potencijalnim partnerima iz tih zemalja, jer nam je osnovni cilj da u narednom periodu počnemo širiti franšiznu mrežu na ovim područjima - potvrdili su nam predstavnici tvrtke.
Bellissima u Hrvatskoj ima vrlo razvijenu mrežu vlastitih trgovina. Ulazak te zemlje u Europsku uniju, naime, odrazio se i na poslovanje tvrtke iz Bosne i Hercegovine. - Odmah nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju, zapazili smo da se povećava broj kupaca, što je, na jednoj strani, značajno utjecalo na obujam prodaje, a na drugoj, na uspostavljanje mnogo veće granične kontrole prilikom uvoza robe. To je, zapravo, umnogome usporilo i proces poslovanja - ističu u tvrtki.
Osim Bosne i Hercegovine i Hrvatske, Bellissima djeluje i u Srbiji, Kosovu i Crnoj Gori. Navike potrošača na ovim tržištima su, kako kažu, vrlo slične. Međutim, ekonomska kriza se značajno osjetila na svakom od njih. - S obzirom da Bellissima ima jasno definiranu ciljanu skupinu kupaca, potražnja naših proizvoda u regiji je približno ista. Jedine razlike možemo osjetiti u Hrvatskoj i Crnoj Gori, uzimajući u obzir da ove zemlje u ljetnom razdoblju posjećuje veći broj turista iz različitih dijelova svijeta, što se, naravno, odražava i na prodaju nešto drugačijeg asortimana - objašnjavaju.
Mada je pad kupovne moći i dalje izražen na mnogim od tržišta na kojima posluje Bellissima, tvrtka je, kako kažu, uspjela izbjeći ozbiljniji pad prodaje. - Između ostalog, reagirali smo na vrijeme i zatvorili dućane koje nisu bili profitabilni - kažu.
Lijek su pronašli i u širenju franšizne mreže. Pored toga što će nastaviti širenje mreže u zemljama ove regije, planiraju ulazak i na druga tržišta Europe, ali i Azije i Afrike, koja nude veće mogućnosti za stvaranje profita, a zahtijevaju manja ulaganja. - Bellissima svim svojim primateljima franšize daje ekskluzivno pravo uvida u svaku novu kolekciju, dosta vremena prije njenog lansiranja. To uključuje i uvid u planiranje svakog segmenta kolekcije - od modela, preko izbora materijala, do cijene proizvoda. To nam, zapravo, pomaže da budemo vrlo konkurentni na regionalnim i drugim tržištima - ističu.
Od samog stupanja u proces franšiznog poslovanja primatelji mogu računati na stalnu potporu - od arhitektonskog rješenja i dizajna prodajnog mjesta, preko promocije branda do uključivanja u sve projekte koji će povećati obujam poslovanja. - Takođe, zahtijevamo i jamčimo poslovanje po ISO standardima - objašnjavaju u tvrtki zašto bi netko trebao uzeti baš njihovu franšizu.
Kažu da svoj franšizni koncept nisu mijenjali. Jedina promjena koju su uveli početkom ove godine jeste aktivno sudjelovanje na svjetskim sajmovima tekstila u Düsseldorfu, Moskvi i Parizu. Predstavljanje na ovim sajmovima, kako kažu, Bellissimi uvećava šansu da se proširi na svjetsko tržiše i proširi mrežu svojih kupaca.
Primatelji franšize im se najčešće obraćaju za pomoć pri dizajniranju interijera prodajnih objekata, te pri svečanom otvorenju, a tvrtka im pomaže i u marketingu i organiziranju promotivnih događaja.
Svoje primatelje, kako kažu, jako cijene. Obično se radi o uspješnim poslovnim ljudima kojima je najvažnije da se ispoštuju rokovi isporuke robe, količine proizvoda, kao i cijene. - Ono što je specifično za naše primatelje franšize iz regiona jeste da veoma polažu na kvalitetu, ne samo materijala od kojeg se izrađuje neki proizvod, nego i kvalitetu same izrade proizvoda - kažu u ovoj tvrtki.
pročitajte članke
Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Najčitanije
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Popularno na forumu
Luksuz je ekskluzivan
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Moda sa sjevera osvaja svijet
Dali je moguće dobiti franchisu brenda Reserved za BiH? Hvala lijepo
Moda sa sjevera osvaja svijet
Odličan brend odjeće.
Franšiza u second-hand dućanu
Postovanje,zanima me fransiza ,koji su uslovi,ja vec imam radnju polovne garderobe ali mi se dopada Vasa garderoba.Molim za odgovor I kontakt.Srdacan pozdravAleksandra
Franšiza u second-hand dućanu
Molim Vas informaciju kako doći do franšize Hasnaltruha?Hvala
Na korak do jeftine obuće
Poljska kompanija CCC u Hrvatskoj posluje direktno. Za sada nemaju nameru da se šire kroz franšizu.
Na korak do jeftine obuće
Pozdrav! Posluje li CCC u Hrvatskoj kao franšiza ili posluje izravno? Imam svoj poslovni prostor (90 kvadrata) pa me zanima postoji li interes za mjesta s 10000-20000...
Franšiza u second-hand dućanu
Uskoro ćete na našem portalu biti u mogućnosti da dobijete više informacija o mogućnostima za kupovinu Ír Használtruha franšize. Kako nam je preliminarno najavljeno,...