25.11.2013

Nova tržišta u fokusu

Mini Pani planira svoj ​​franšizni koncept proširiti i na tržište Rusije. Nastup na ovogodišnjem sajmu franšiza BUYBRAND Expo u Moskvi, samo je jedan od koraka u razvojnoj strategiji.

Kornelia Šild, rukovoditeljica direkcije prodaje i marketinga u tvrtki Mini Pani, kaže da nisu imali posebna očekivanja kada su krenuli u Moskvu, budući da je tvrtki to bio prvi nastup na tako velikom sajmu. Kako kaže, važno im je bilo predstaviti se i videti da li postoji interes za poslovnim konceptom koji nude.

Mini Pani, sajam u Moskvi Fot. Mini Pani / Nastup na sajmu u Moskvi

U Srbiji, prisutni smo u 100 naseljenih mjesta s više od 10.000 stanovnika. Zbog toga ćemo više pažnje posvetiti širenju franšizne mreže na drugim tržištima na kojima već poslujemo, kao i na osvajanje novih tržišta u zemljama EU. A kako bismo zadržali vodeću poziciju na matičnom tržištu, i sljedeće godine ćemo nastaviti širiti asortiman.
Kornelia Šild

- Iako smo se pojavili kao sasvim nepoznat brand u tom regionu, bili smo ugodno iznenađeni koliko je posjetitelja privukao naš štand. Prezentirani franšizni koncept svi su ocijenili kao vrlo interesantan, a što je još važnije, i prihvatljiv za implementaciju - kaže ona.

BUYBRAND Expo je jedan od najvećih sajmova franšiza u Europi. Okuplja veliki broj izlagača, posjetitelja, nacionalnih asocijacija na polju franšiznog poslovanja. Ove godine je na sajmu nastupilo 123 franšizna sustava, među kojima su bili najprestižniji franšizni brandovi iz Rusije, baltičkih zemalja, zemalja ZND, Istočne Europe i Azije. Od sustava koji posluju u ovoj regiji svoj ​​štand su imali Sberbank, Bogner Jeans, 7 camicie, Coffeeshop Company, a jedini izlagač iz Srbije - bila je upravo tvrtka Mini Pani.

Dugoročno, subotička tvrtka planira pronaći primatelje master franšize za određene ruske oblasti: moskovsku, krasnodarsku, volgogradsku, za područje oko Sankt Petersburga. - U franšiznom protokolu imamo točno opisano koliki promet očekujemo od master primatelja u prve dvije godine poslovanja. Ako se ti ciljevi ispune, poslije druge godine se pristupa izgradnji tvornice za proizvodnju Mini Pani peciva u sjedištu master primatelja. Sve do tada, dostava peciva se vrši iz proizvodnog pogona u Subotici, koji se prostire na 5.000 kvadrata, i bez ikakvih poteškoća može isprati potrebe navedenog tržišta - objašnjava Šild kako su planirali nastupiti na tako velikom tržištu.

Šild smatra da na tržištu Rusije ima mjesta za svakog, a posebno za Mini Pani koji ima suvremenu i financijski dostupnu franšizu, što znači da se s prilično malim ulaganjima može pokrenuti biznis, i to u vrlo kratkom vremenskom roku. - Što je najvažnije, imamo robu besprijekorne kvalitete koja se može mjeriti s proizvodima vodećih svjetskih pekarskih tvrtki. Plan nam je pronaći odgovarajućeg master primatelja, koji bi prepoznao priliku i bio spreman provesti implementaciju franšiznog koncepta na određeno tržište - dodaje ona.

Šild ističe da je strategija za ovu godinu podrazumijevala povećanje lojalnosti potrošača i pridobivanje novih kupaca, što je ujedno trebalo osigurati poziciju i opstanak primatelja na tržištu. - Početkom godine smo uveli sasvim novu grupu proizvoda - Mini Burek u tri okusa, a krajem ljeta smo se pojavili sa sasvim novim tipom ambalaže koja je osmišljena tako da se određeni proizvodi, poput mini kroasana i pomgrisa - tijesta koje i po okusu i po obliku podsjeća na pomfrit - mogu konzumirati sa željenim toppingom, a i dalje jesti u hodu. Krajem godine izlazi pizza parče u dva okusa - kaže Šild.

Tijekom tekuće godine, Mini Pani franšiznom sustavu je pristupilo 50 novih franšiza, i to u Srbiji 30, Bosni i Hercegovini osam, a u Crnoj Gori i Makedoniji po šest. - Na domaćem tržištu smo lideri i tu imamo najbolje rezultate. Nema gradova koje bih posebno izdvajala po poslovanju. Svaka poslovnica realizira promet shodno kupovnoj moći stanovništva. Na tom temelju bismo mogli odrediti kategorije, ali u poslovanju i u pristupu poslu skoro su svi isti. Naš pozitivan stav tijekom ovih kriznih godina dao je i njima snagu koračati zajedno s nama i ne posustati. Shvatili su da im to što su dio sustava koji opstaje 11 godina i brine za njihovu egzistenciju pruža kako financijsku, tako i moralnu sigurnost - kaže Šild.

Planovi za narednu godinu ove tvrtke odnose se na jačanje i širenje postojeće franšizne mreže. Iako je, kako kaže Šild, u Srbiji širenje velikih razmjera završeno. - Prisutni smo u 100 naseljenih mjesta s više od 10.000 stanovnika. Baš zbog tog razloga ćemo više pažnje posvetiti širenju franšizne mreže na drugim tržištima na kojima već poslujemo, kao i na osvajanje novih tržišta u zemljama EU. A kako bismo zadržali vodeću poziciju na matičnom tržištu, i sljedeće godine nastavićemo širiti asortiman - naglašava Šild.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank