03.03.2014

Slatki obrt

Tvrtka "Veseli obrok" razvija koncept bara za prodaju smrznutog jogurta. Nakon što su dali prve franšize, u tvrtki ove godine namjeravaju značajno proširiti mrežu na Jadranu.

U Sjedinjenim Američkim Državama prodaja smrznutog jogurta je jedan od deset najraširenijih malih biznisa. Na ovaj podatak naišla je i Ivana Debelić pretražujući internet u trenutku kada je razmišljala pokrenuti vlastiti posao. - U to vrijeme, željela sam neki "slatki" poslić, koji neće biti previše zahtjevan, ali koji ću moći razvijati - slikovito objašnjava Debelić kako je uopće odlučila ući u samostalan posao.

Twist Frozen Yogurt & Smoothie Fot. Twist Frozen Yogurt & Smoothie

Kada smo prošle godine pokrenuli pilot projekt u Trogiru, dokazali smo da bi se već u prvoj sezoni primatelju franšize isplatila kompletna investicija, iako je riječ samo o sezonskom poslu. Ove godine, radimo na tome da se pojavimo na svih šest planiranih lokacija na primorju.
Ivana Debelić

Kako kaže, imala je sreću upoznati direktora tvornice koja proizvodi kvalitetne smjese za smrznuti jogurt u Italiji, a nedugo zatim i Nikicu Gotovca s kojim je 2013. osnovala tvrtku "Veseli obrok". Iste godine, u Zagrebu su otvorili prvi frozen yogurt bar pod brandom Twist Frozen Yogurt & Smoothies, a nedugo zatim dali i prvu franšizu za bar u Osijeku.

Kada su počeli razmišljati o konceptu bara, Ivana Debelić kaže da su željeli ne samo otvoriti slastičarnicu, već i stvoriti ugodno mjesto za okupljanje i druženje. - Twist Frozen Yogurt & Smoothies je i osmišljen kao "slatko mjesto" za druženje, gdje bi se ljudi osjećali kao u svom domu. S tom idejom smo i odabrali materijale i boje za interijer, natpise - sve je trebalo pobuditi osjećaj da ste u finom, toplom, prijateljskom okruženju - kaže Debelić.

Iako su znali da se ledene poslastice na ovim prostorima najbolje prodaju tijekom ljetne sezone, Debelić kaže da su uspjeli razviti koncept i za "kontinentalne" lokale koji bi mogli profitabilno poslovati tijekom cijele godine. Naime, pored smrznutog jogurta, klijentima su ponudili i američke palačinke, wafle s toplim preljevima, fine čokolade. - Postojeće lokacije u kontinentalnom dijelu - u Zagrebu i Osijeku - najbolje dokazuju da bar ovog tipa može raditi cijele godine, iako je za poslovanje to daleko zahtjevnije. Mi znamo da moramo imati dodatnu ponudu da bismo mogli pregrmiti zimske nezahvalne mjesece, jer ljudi u ovom dijelu Europe, jednostavno, još uvijek nemaju naviku kupovati sladoled ili smrznuti jogurt zimi - objašnjava ona.

Foto: Twist Frozen Yogurt & Smoothie

Međutim, da su osmislili koncept koji privlači pažnju i ima potencijala za rast, potvrđuje upravo činjenica da su već u prvoj godini poslovanja dali prvu franšizu. Pored pomenutog franšiznog bara u Osijeku, Debelić kaže da će ovog ljeta, sasvim izvjesno, početi sa radom i franšiza u Trogiru. Ove godine se, zapravo, i namjeravaju fokusirati na širenje mreže na Jadranu.

Potencijalnim primateljima franšize u ovom slučaju nude "sezonski koncept" - modularni objekt od 6 četvornih metara, s inventarom, potrebnom opremom, repromaterijalom, ambalažom za poslovanje. Primatelj bi zauzvrat trebao pronaći atraktivnu lokaciju na plaži za postavljanje Twist Frozen Yogurt & Smoothie bara.

Debelić kaže da vrlo dobro znaju koliko potencijala ima na Jadranu - prošlog ljeta su otvorili pilot objekt na plaži u Trogiru i brzo se uvjerili u profitabilnosti koncepta. - Tim pilot projektom smo dokazali da bi se već u prvoj sezoni primatelju franšize isplatila kompletna investicija, iako je riječ samo o tri mjeseca tijekom ljeta. Stoga, nadamo se da ćemo se ovog ljeta pojaviti na svih šest planiranih lokacija na primorju - naglašava Debelić.

Prelazak iz malog ugostiteljskog posla u "veći sustav" franšizinga za nju je bio i izazov, ali i prilika iskoristi svoje dragocjeno iskustvo. Ivana Debelić je, naime, diplomirani ekonomist, dugo je radila u financijama, marketingu i graditeljstvu, a kratko je bila i primatelj jedne druge frozen yogurt franšize. - Prethodna poslovna iskustva su me doista ohrabrila da uđem u franšizno poslovanje. Kad smo otvorili bar u Zagrebu, shvatila sam da ne želim posao koji bi se sveo na obično ugostiteljstvo - na vođenje računa o zaposlenima, akcijama, dodatnim popustima i slično. Zaključila sam da je najinteligentnije posao organizirati kao franšizu i u tome najviše dajem sebe. Ujedno dajem i podršku primateljima franšize, mogu raditi ono što najbolje znam, a to su financije i marketing, osmišljavanje novih proizvoda i poslovnih strategija - kaže ona.

Primatelji franšize, zapravo, mogu očekivati ​​kompletnu podršku - osim što dobivaju know-how, mogu računati i na pomoć prilikom izbora lokacije, nabave sirovina, opreme, edukacije zaposlenika, vođenja posla.

Od primatelja se, s druge strane, ne očekuje da ispune nikakve posebne uvjete osim da imaju jaku volju za radom i da vole ovaj posao. - Ne želim da se ovaj posao nekome desi tek tako, i ako osjetim da ljudi nisu dovoljno entuzijastični, ne želim trošiti svoju energiju na takve kandidate. Ljudi koji žele ući u ovaj posao, prije svega moraju želeti raditi, a zatim se i posvjetiti ovom poslu 24 sata - objašnjava ona.

Mada je ovaj biznis na zapadnim tržištima prilično uspješan, u Hrvatskoj ne postoje banke koje izlaze u susret poduzetnicima koji bi da pokrenu franšizu. - Pokucala sam na sva vrata, i bilo je jako teško dobiti potrebnu pozornost. Međutim, dogodio se sretan trenutak da se pojavila jedna kreditna linija preko Hrvatske banke za obnovu i razvoj za poticanje poduzetnika početnika. Mi smo njima predstavili našu franšizu i njima se poslovna ideja svidjela. Dakle, nije da je neka banka baš željela financirati franšizu, već se spletom sretnih okolnosti pojavio program za kreditiranje poduzetništva mladih - objašnjava ona.

Tržište frozen yogurta u Hrvatskoj je, kako kaže, u rastu. Međutim, za Twist Frozen Yogurt & Smoothie glavna ciljna grupa su strani turisti koji su upoznati s kvalitetom proizvoda, i kojima nikakav poseban marketing nije potreban. Prema postojećim podacima, Debelić kaže da mlađi domaći potrošači, između 15 i 25 godina, u najvećoj mjeri znaju što je frozen yogurt. - Oni su se s tim pojmom sreli u američkim serijima, video-igricama ili pretražujući internet. Njima, međutim, glavni "okidač" nije zdravlje, već interaktivni pristup u serviranju frozen yogurta, jer mogu birati različite dodatke. Svaki frozen yogurt je maleno umjetničko djelo, jer svaki kupac bira što stavlja - voće, čokoladu, bombone, mrvice - objašnjava ona.

Oko 40 posto populacije od 35 do 45 godina zna što je frozen yogurt i oni ga najviše vole zbog toga što je zdrav i niskokaloričan. - Svega pet-šest posto mušterija starijih od 50 godina upoznata je s ovim proizvodom. Uglavnom su to žene. Najčešće su o njemu čitale u časopisima, a naravno, najviše im se sviđa što je mnogo zdraviji od običnog sladoleda - dodaje Debelić na kraju.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank