Manja mjesta "gladna" pizzerija
Iwona Olbryś
Najpoznatiji španjolski lanac pizzerija Telepizza već skoro dvadeset godina posluje u Poljskoj, gdje ima više od 100 pizzerija u svim većim gradovima. Zapravo, španjolski brand je jedan od najpopularnijih i najrasprostranjenijih brandova pizzerija u toj zemlji. Ove godine, s promjenama na ugostiteljskom tržištu, i nakon što su pokrili tržišta velikih gradova, planiraju proširiti lanac i u manje gradove Poljske.
Kad se uzme u obzir da je uspjeh koji su postigli u Poljskoj naveo predstavnike matične tvrtke razmišljati o ulasku na tržišta istočne i jugoistočne Europe, poslovanje španjolskog branda postaje još zanimljivije. Iskustvo iz Poljske, zapravo, može poslužiti kao dobar ogledni primjer. Kako su odgovorili na potrebe tržišta, kakvu će razvojnu strategiju usvojiti i na koji su način spremni izići u susret primateljima single unit franšize, novinarima našeg poljskog portala Franchising.pl nedavno je predočila Iwona Olbryś, generalna direktorica tvrtke Telepizza u Poljskoj.
Primijetili smo da ste početkom godine počeli s intenzivnim razvojem franšizne mreže u manjim gradovima. Da li je to nova etapa u razvoju branda u Poljskoj?
Da, mi smo do sada otvorili pizzerije u svim većim gradovima Poljske. I sve donedavno, ugostiteljsko tržište je bilo razvijenije u velikim gradovima. Stanovnici velikh gradova su i više izlazili u restorane, što je vodilo i mnogo "otvorenijem" načinu života. Međutim, sada, navike i ponašanje ljudi u velikim i malim gradovima postaju vrlo slični. Sada mogu reći da, općenito, Poljaci mnogo više vremena provode izvan kuće. U velikim gradovima, međutim, imate i veliki broj mjesta na kojima možete jesti i susresti se s prijateljima. U manjim mjestima, pak, iako potražnja za ovom vrstom zabave itekako postoji, i dalje nema dovoljno restorana, pizzerija, ugostiteljskih lokala. Mi želimo odgovoriti na ove potrebe tržišta, tako da smo i odlučili proširiti mrežu pizzerija u gradovima do 30.000 stanovnika.
Kako se Telepizza "pripremila" za ovu razvojnu strategiju?
Prošle godine smo analizirali tržišta malih gradova i prikupili sve potrebne podatke, tako da sada i znamo u kojim ćemo mjestima prvo početi s razvojem franšize. Analizirali smo prije svega životne i potrošačke navike stanovnika, a važan element ove provjere svakako je bila i prosječna kupovna moć, ali i "gastornomske preferencije" stanovnika - kakvu pizzu vole jesti. Međutim, i mi, kao franšizni sustav, uveli smo određene promjene u sam franšizni paket. Naime, visina franšizne naknade, koju bi primatelj franšize izdvajao svakog mjeseca, ovisit će isključivo o mjesečnom prihodu pojedinačne pizzerije. Ovakav, fleksibilniji pristup trebalo bi olakšati razvoj mreže, te obezbjediti podršku poduzetnicima i u manjim gradovima. Jednostavno, želimo se prilagoditi stanju i potrebama novih tržišta. Vidjeli smo, također, da postoji i velika razlika u bogatstvu stanovnika različitih područja. To nas je dodatno uvjerilo da je dobro što je razvojna politika tvrtke Telepizza postala fleksibilnija.
Da li će Telepizza sama tražiti lokacije za pizzerije u manjim gradovima ili će to biti jedan od zadataka primatelja franšize?
Mi sami tražimo lokacije, a onda i pregovaramo o cijeni i uvjetima zakupa. Telepizza ima vrlo snažnu poziciju na tržištu, tako da možemo pregovarati o sniženju cijene zakupa i do 20 posto. Zahvaljujući uštedjeti na zakupu, primatelj, recimo, dobiva budžet za održavanje objekta. To je još jedna od prednosti našeg franšiznog sustava.
Koliko iznose početne investicije za pokretanje pizzerije Telepizza?
U Poljskoj, primatelj franšize treba izdvojiti oko 24.000 eura za ulaznu naknadu, i još 7.000 do 12.000 eura za opremanje i uređenje pizzerije po našim standardima. To sve ipak ovisi o veličini i stanju lokala u kojemm će biti smještena pizzerija. Primatelj franšize dobiva gotovo dizajnersko rješenje interijera, ali i obuku, tijekom koje će naučiti kako pokrenuti i nadalje voditi posao. Naučit će kako graditi odnos s klijentima, kako upravljati zaposlenicima, ali i kako raditi u kuhinji. Za obuku i pokretanje posla potrebno je oko pet tjedana.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...
Sa terena do franšize
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Investirati u razvoj franšize
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Sa terena do franšize
I got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $1,000 daily for a maximum of 20 days. I am so happy about this because i got mine last week and I...
Sa terena do franšize
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Investirati u razvoj franšize
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...