22.04.2014

Kokice s prezimenom

Posao su prvo pokrenuli samostalno, ali nakon skoro četvrtine stoljeća postojanja na tržištu, srpski lanac kokica Pećina danas u potpunosti djeluje kroz franšizu.

"Kokice s prezimenom", kako ih nazivaju vlasnici brenda Pećina, proslavile su 2010. svoj ​​dvadeseti rođendan. Devedesetih godina su predstavljale pravu revoluciju na beogradskim ulicama, a brend Pećina je vrlo brzo postao sinonim za dobre kokice. Tada su svi objekti bili u vlasništvu tvrtke. - Franšizni oblik poslovanja, ili kako mi često kažemo "decentralizacija", nametnuo se kao prirodna potreba vrlo brzo, međutim, mnogo je "vode proteklo" dok nismo postigli da brend u potpunosti odvojimo od prodajnih mjesta. To znači da smo mi danas vlasnici marke, a svi prodajni objekti su pod franšizom - objašnjava Saša Cvijović, suvlasnica brenda Pećina.

Pećina, prodajno mjesto Fot. Pećina

Kokice pod brendom Pećina danas se prodaju na deset mjesta, od čega su dva u Novom Sadu, a ostala u Beogradu.

Slogan "Kokice s prezimenom" upravo upućuje na to - da sva mjesta pripadaju istoj familiji, a da je svako specifično, te da se zna tko su, kakve su i odakle su. - Tim sloganom smo željeli ukazati na dugu prisutnost na tržištu. Kada se neko predstavlja prezimenom, to nosi dozu ozbiljnosti i ukazuje na kontinuitet - kaže Cvijović.

Franšizni uvjeti nisu strogi. Primatelj franšize praktički postaje zakupac brenda, a čak se i o mjesečnim naknadama dogovara s davateljem. - Trudimo se pomoći onome tko odluči i koga odaberemo da djeluje pod našim imenom jer želimo da posluje uspješno. Zato ih obučavamo i savjetujemo. Objekt mora ispratiti vizualni identitet brenda. Partnere, međutim, ne ograničavamo zahtjevom da budu i vlasnici objekta u kojem posluju. Mogu ga iznajmiti od nas i u tom slučaju plaćaju fiksnu naknadu za korištenje opreme ili ga pak mogu kupiti sami. Što se tiče lokacije, obezbjeđuju je sami kroz sudjelovanje na natječajima koji su osnovni način dobivanja lokacije u Srbiji - kaže Cvijović.

Ona kaže da, također, preuzimaju na sebe obvezu pomagati ili čak nabavljati kukuruz. - Primatelji franšize kukuruz mogu kupovati izravno od uzgajivača ili preko posrednika, ali naše je da ukažemo koji je trenutno kukuruz najbolji na tržištu. Pored toga mi radimo i sa određenim uzgajivačima kojima sugeriramo što i kako sijati ukoliko žele biti konkurentni - dodaje Cvijović.

Najvažnije im je da sa potencijalnim primateljem uspostave povjerenje, te da imaju sličan pogled na ovaj posao. - Kao i kada ste stanodavac, nećete svakoga pustiti u stan koji izdajete. Možda nemate stroge kriterije pri izboru, ali povjerenje je jako važno, kao i zajednički pogledi na posao. U praksi se najbolje pokazalo da je najuspješnija suradnja s ljudima koji su već radili u Pećini, ali to nije uvjet. Primatelju franšize ostavljamo kratak otkazni rok jer ne želimo nikog primoravati da bude tu, već da ima koristi od našeg brenda i da na tome zarađuje - ističe Cvijović.

U pogledu naknada su, što je jako zanimljivo, vrlo fleksibilni jer žele maksimalno izići u susret svojim primateljima franšize. - Sigurno ste čuli mnogo priča u posljednje vrijeme od ljudi koji iznajmljuju stanove da im stanodavci izlaze u susret ukoliko neki mjesec nisu u stanju platiti stanarinu. Događa se da gazda spusti cijenu kirije ili čak da kaže podstanaru da plaća samo komunalije. Tako se i mi trudimo, samim tim što je otkazni rok kratak, da se dogovaramo iz mjeseca u mjesec koliki dio prihoda se može smatrati da je rezultat rada "pod brendom" i koliko se zakupac osjeća sigurnim da od toga odvoji za daljnji razvoj brenda i našu zaradu - objašnjava Cvijović.

Kokice pod brendom Pećina danas se prodaju na deset mjesta, od čega su dva u Novom Sadu, a ostala u Beogradu. Davaoci franšize smatraju da je realno da se franšize pokreću samo u većim gradovima, odnosno, da je samo u njima moguće ostvariti zadovoljavajući promet koji bi koristio objema stranama. Jedan od razloga za suženi prostor "djelovanja" je i smanjena kupovna moć građana. Osim toga nije lako, kako kažu, dobiti dobru lokaciju na natječaju, pa su sa svojim partnerima u posljednje vrijeme više orijentirani na manje atraktivne lokacije. - Oslanjamo se na odlučnost naših mušterija da nas nađu i "iza ćoška", međutim, i takva lojalnost ima svoje granice - kaže Cvijović.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank