06.05.2014

Kakav rat potresa SAD?

McDonald’s, Taco Bell i Burger King se već godinama bore za titulu "broja jedan" u sektoru brze hrane...i ne biraju sredstva.

U ovom trenutku, između fast-food giganata "preko bare" vodi se pravi rat oko - doručka. Taco Bell, franšizni lanac poznat po meksičkim specijalitetima, bacio je rukavicu u lice najvećem rivalu na američkom tržištu - McDonald'su. U najnovijoj televizijskoj reklami, kao najvatreniji promotori jutarnjeg obroka u Taco Bellu pojavljuje se 25 muškaraca koji se izdvajaju po tome što nose jedno vrlo prepoznatljivo ime - Ronald McDonald. Kome nije poznato, Ronald McDonald je, inače, ime popularne McDonald'sove maskote, crvenokosog klauna. Američki mediji navode da se, navodno, za ulogu u reklami za Taco Bell prijavilo oko 400 ljudi, i muškaraca i žena, koji su željeli potvrditi da je doručak u Taco Bellu bolji nego u McDonald'su.

McDonald's, Taco Bell Fot. twitter.com/mcdonalds

McDonald’s je prvi fast-food lanac koji je uveo doručak u ponudu restorana. Samo u ovom segmentu, McDonald’s godišnje inkasira 50 milijardi dolara, što znači da „uzima“ jednu četvrtinu od ukupnih prihoda koje ostvare svi fast-food lanci u Americi.

McDonald's, naravno, nije ostao gluh na provokacije, međutim, uzvratio je, kao što priliči gigantu, dostojanstveno - na društvenim mrežama se, recimo, pojavila fotografija na kojoj se vidi da klaun Ronald čuči pored Taco Bell čivave i "tješi" je riječima: Imitacija je najiskreniji oblik laskanja. Ipak, ono što se rijetko događa, McDonald's je tijekom dva tjedna u travnju, u jeku prikazivanja reklame za Taco Bell - nudio besplatnu kavu uz doručak.

Rat se, međutim, nastavio. Taco Bell je ubrzo objavio i drugu reklamu, ali u kojoj više nije koristio insinuacije kao oružje, već je bez ustezanja, uz taktove poznate pjesmice Old McDonald Had a Farm "otpjevao" da je McDonald'sov jutarnji obrok - dosadan i prevaziđen.

Iako marketinška kampanja Taco Bella djeluje kao nepoštena i gruba šala, plijen, donekle, opravdava ozbiljnost borbe. Kao i svi drugi fast-food brendovi, Taco Bell ima ambiciju štrpnuti koji postotak od velikog dijela kolača koji godinama drži McDonald's- bar kada je doručak u pitanju. Ne samo što je prvi fast-food lanac koji je uveo jutarnji obrok (još 70-ih godina prošlog stoljeća), McDonald's godišnje inkasira 50 milijardi dolara u ovom segmentu, što znači da "uzima" jednu četvrtinu od ukupnih prihoda koje ostvare svi  fast-food lanci u Americi.

Međutim, reklamni spotovi u kojima se "proziva" McDonald's, inače, nisu samo specijalnost Taco Bella. Marketinška borba u kojima drugi fast-food lanci žele dokazati da su bolji od McDonald'sa traje godinama. Trenutno se, recimo, u Poljskoj emitira reklama za Burger King, u kojoj se, istina, McDonald's ne spominje izravno, ali je više nego očito da se "drugi" manje atraktivan hamburger s kojim se uspoređuje "savršeni" hamburger Burger King-a, služi u pakiranju koje neodoljivo podsjeća na one iz McDonald'sa.

Rat se, naravno, bespoštedno vodi i na društvenim mrežama. Jedna od najpoznatijih bitaka odigrala se početkom ove godine na fanpage-u Burger Kinga u Norveškoj. Kako su administratori stranice postali nezadovoljni količinom negativnih komentara o proizvodima Burger Kinga, odlučili su "odvojiti žito od kukolja", odnosno, prave ljubitelje od pseudofanova brenda. Svatko tko je odlučio napustiti grupu, dobio je utješnu nagradu - vaučer za hamburger iz McDonald'sa. Na taj način, Burger King je spao na osam tisuća vjernih obožavatelja. Ostalih 30 tisuća je, očito, više voljelo dobiti besplatan Big Mac nego "lajkovati" Burger King.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank