05.02.2015

Igra velikih brojeva

Subway, najveći franšizni lanac na svijetu, slavi ovih dana jedan "lokalni podvig" – otvaranje dvijetisućitog restorana na teritoriju Velike Britanije i Irske.

Nakon SAD i Kanade, Velika Britanija i Irska predstavljaju najveće i najznačajnije inozemno tržište za Subway. Američki lanac, naime, ima više od 15.000 restorana izvan matičnog tržišta, od toga – više od 4.500 u Europi, a samo na teritoriju Velike Britanije i Irske – točno 2.000. Dvijetisućiti restoran, zapravo, otvoren je početkom veljače 2015. i predstavlja, kako se navodi u službenom priopćenju, "vrhunac" ekspanzije u ovom dijelu Europe, budući da je za proteklih 12 mjeseci otvoreno 260 novih restorana.

Subway Fot. Subway

Tijekom 2014. na teritoriju Velike Britanije i Irske otvoreno je 260 novih franšiznih Subway restorana, što znači da je, u prosjeku, otvarano pet restorana svakog tjedna.

"Jubilarni" restoran otvoren je u Hemel Hampsteadu na istoku Engleske, a vlasnik restorana iskusni je primatelj Subway franšize – već 12 godina radi u franšiznom sustavu američkog lanca i ovo je, zapravo, 12. restoran koji otvara pod Subway franšizom, odnosno, četvrti koji se nalazi u Hemel Hampsteadu.

Iako u svojoj franšiznoj mreži ima više od 43.000 restorana u 109 zemalja diljem svijeta, američki lanac najavljuje daljnju ekspanziju. U posljednjih nekoliko godina najveći potencijal za rast vidi u otvaranju restorana na "netradicionalnim" lokacijama – sveučilišni kampusi, bolnice, trgovine mješovite robe ili benzinske postaje postale su primamljiva alternativa, posebno na zasićenim tržištima poput Velike Britanije i Irske.

Ekspanzija bi također trebala obuhvatiti i zemlje ove regije – Hrvatsku i Sloveniju i Subway je od prošle godine u potrazi za primateljima franšize. Kako su svojevremno potvrdili za naš portal, Subway ima želju u Hrvatskoj otvoriti najmanje 22 restorana, i to u gradovima s najmanje 50.000 stanovnika.

Potencijalni primatelji franšize iz Hrvatske i Slovenije trebali bi znati da razina inicijalnih investicija ovisi najviše o odabranoj lokaciji i veličini lokala te od njegovog stanja i investicija potrebnih za dovođenje na željeni standard. Očekivane investicije u opremu iznose oko 40.000 eura, dok inicijalna naknada za pristup sustavu (licenca) iznosi 7.500 eura za prvi vlastiti restoran, a polovicu tog iznosa za svaki sljedeći.

Za sada, u ovoj regiji, posluje tek jedan Subway restoran – otvoren je krajem 2013. u Ljubljani.

Trenutno, u svijetu ima više od 43.000 Subway restorana u 109 zemalja.

Uvjete i opis franšiznog sustava možete pronaći u našem Katalogu franšiza.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank