27.05.2016

Denny’s daje franšize u regiji

U restorane američke kuhinje Denny’s gosti dolaze više od šest desetljeća, a sada je franšiza dostupna i u ovoj regiji.

Harold Butler i Richard Jezak su 1953. otvorili štand za krafne u mjestu Lakewood u Kaliforniji i nazvali ga Danny's Donuts. Butlerova poslovna krilatica bila je "Služiti najbolju kavu, napraviti najbolje krafne, pružiti vrhunsku uslugu, omogućiti najvišu vrijednost i raditi 24 sata". Tijekom desetljeća, štand krafni izrastao je u lanac restorana koji se nalazi na više od 2.100 lokacija u 14 zemalja držeći se i dalje, kako kažu u samoj tvrtki, spomenute Butlerove krilatice. Koncept je vremenom mijenjan, pa je već nekoliko godina od osnutka promijenjen i naziv u Denny's Coffee Shop. Današnji naziv Denny's restorani nose od 1961. i sinonim su za mjesto okupljanja svih generacija.

Denny's, restoran Fot. Denny's

Denny’s restorani, koji se nalaze na više od 2.100 lokacija u svijetu, namjeravaju pronaći primatelje franšiza diljem Europe, a dobrodošli su i zainteresirani iz zemalja ove regije.

Prvi franšizni ugovor potpisan je deset godina od osnutka (1963), podaci su sa zvanične internetske stranice tvrtke, a William Edwards, direktor tvrtke EGS, koja zastupa Denny's na ovim prostorima, kaže da su franšizing počeli razvijati kako bi povećali prihode, brže širili mrežu i imali bolji prodor na tržištu. Danas se nalaze među top 10 franšiza u svijetu prema magazinu Enterpreneur. Prošle su godine raznim inovacijama uspjeli povećati prihode, ali i broj franšiznih jedinica.

Namjera davatelja franšize je da restorane, između ostalog, proširi diljem Europe, pa i u zemljama ove regije. Primatelj franšize bi, zapravo, postao vlasnik Area Development licence i morao bi imati financijsku sposobnost otvoriti pet restorana. Procijenjena investicija po jednom restoranu je oko milijun dolara. Franšizna naknada iznosi 5,25 posto bruto prihoda svih restorana i plaća se mjesečno davatelju franšize. Obveza primatelja je također da 3,75 posto bruto prodaje svih restorana uloži u marketing. Procjenjuje se da su za povrat investicije neophodne dvije godine.

– Idealni kandidati za uzimanje franšize jesu jake tvrtke koje su na neki način povezane s ovom vrstom ugostiteljstva – odnosno, sektorom hrane i pića ili koje imaju iskustvo u vođenju velikih gastronomskih brandova. Svakako je važno da su im dostupne odgovarajuće lokacije, jer je poželjno da se restorani nalaze u središnjim gradskim zonama. Neophodno je da primatelj bude upoznat sa zapadnim standardima sigurnosti i kvalitete hrane te da ima siguran lanac opskrbe – kaže Edwards.

Foto: Denny's

Franšizni koncept Denny's ima nekoliko formata restorana u ponudi, pa lokali mogu biti veličine od 70 do 800 kvadrata. Najmanji formati, koji obično ne prelaze 250 kvadrata, najčeće su smješteni u trgovačkim centrima, zračnim lukama, studentskim kampusima. Veliki Denny's restorani, koji imaju nekoliko stotina četvornih metara, obično su samostalni restorani ili se nalaze u velikim shopping mallovima. Restorani veličine od 250 do 500 četvornih metara, koji se nazivaju Denny's on-the-go, pogodni su za lokacije uz autoceste ili velika raskrižja.

Primatelj franšize najbolje poznaje lokalno tržište te je odluka njegova, ali mi svakako pružamo podršku, kako u izboru lokacija, tako i prilikom dizajniranja interijera. Franšizni paket uključuje i trening te podršku u poslovanju i marketingu. Treninzi se održavaju u SAD i traju od osam do 12 tjedana, a najmanje tri osobe koje će biti na rukovodećim pozicijama moraju biti na obuci. One se upoznaju s upravljanjem i vođenjem poslovanja. Zatim, primateljima franšize bit će na raspolaganju marketinške kampanje i materijali koji se mogu primijeniti na lokalnom tržištu – objašnjava Edwards.

Strategija razvoja Denny's restorana podrazumijeva daljnje širenje ovog branda ne samo u Europi, već i u Aziji i Bliskom istoku, ali svakako i na matičnom tržištu.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank