08.03.2016

Iz svijeta luksuza i profinjenosti

Pod brandom L`ARÔME danas se diljem Hrvatske prodaju parfemi visoke kvalitete po prihvatljim cijenama. Mreža prodajnih jedinica procvjetala je zahvaljujući franšizi.

Poslovna se ideja ponekad može roditi i u muzeju. Kada su prije sedam godina Davor i Zrinka Bagić iz Zagreba bili u posjeti Muzeju parfema u Parizu, pomislili su kako bi bilo isplativo kada bi u Hrvatskoj otvorili trgovinu u kojoj bi se prodavali kvalitetni parfemi na točenje. U to su vrijeme također imali privatni posao u području kozmetike, no ideja sa parfemima im se učinila profitabilnijom. – Za početak, znali smo da se sam miris ne može zaštititi, već samo brand te smo osmislili i zaštitili ime L'Arome. Razmišljali smo mnogo o vizualnom identitetu kako bismo privukli kupce jer su slični biznisi već bili prisutni na tržištu. Stoga smo osmislili i dizajnirali vrlo lijepu kristalnu amforu iz koje se toče naši parfemi i koja je naše zaštićeno industrijsko vlasništvo – govori o prvim koracima Davor Bagić.

L'arome Fot. Larome

U L`ARÔME kolekciji parfema do danas je kreirano 110 ženskih i 60 muških Eau de parfume, koji se diljem Hrvatske prodaju i u 30 franšiznih trgovina

Pripreme za pokretanje posla bile su temeljite Parfeme su stvorili u suradnji sa stručnjakom iz francuskog grada Grassa, kolijevke industrije parfema. U jednoj od 60 tvornica parfema, koliko ih ima u tom gradu Provanse, počeli su se proizvoditi i mirisi za brand L'Arome. Nakon višegodišnjih priprema, vrata carstva parfema L'Arome, porijeklom iz Francuske, otvorena su prije dvije godine u Zagrebu. Na stranu što ekonomska kriza ne jenjava, Bagić kaže da su upravo vremena kada kupovna moć građana nije visoka, šansa za ovakve poslove.

– Osmislili smo koncept koji je vizualno privlačan. Pronašli smo i svoju nišu – naime, jedini smo u svijetu koji prodajemo parfeme inspirirane poznatim mirisima, odnosno, po ugledu na poznate brandove. U vremenima kada je kupovna moć ljudi niska, ovaj je biznis jako pogodan jer je naročito mladima teško izdvojiti 50 i više eura za parfem, a kod nas najmanje pakiranje od 15 mililitara mogu kupiti već za nekoliko eura. Pritužbi na kvalitetu do sada nismo imali te mislimo da on u potpunosti odgovara cijeni proizvoda – objašnjava Bagić.

U želji da prošire poslovanje i svoj brand učine prepoznatljivijim, nakon prvih uspješnih koraka riješili su ponuditi franšizu diljem svijeta. Osim njihove jedne trgovine, danas diljem Hrvatske posluje 30 franšiza. Razvili su dva koncepta – prvi podrazumijeva otvorenje klasične prodavaonice, a drugi je „shop in shop“, odnosno, franšizni korner. Također, dali su mogućnost uzimanja master franšize za određenu zemlju, ali je moguće uzeti i samo single-unit franšizu. – Čak i onaj tko bi se u početku odlučio za pojedinačnu franšizu imao bi nekoliko mjeseci vremena da se predomisli i preuzme master franšizu za cijeli teritorij – kaže Bagić.

Kako bi franšizu što više prilagodili trenutnim tržišnim okolnostima, osim kristalnih amfora, primateljima su u ponudi i daleko povoljnije amfore od PET ambalaže. Pod brandom L'Arome do sada je proizvedeno 110 ženskih i 60 muških parfema. Bagić kaže da je minimalan broj parfema s kojima bi primatelj trebao ući u posao 60 – od toga, 40 ženskih i 20 muških. – To je asortiman na kojem se može ostvariti zadovoljavajuća zarada – kaže on i dodaje da je za trgovinu potreban prostor od 15 do 40 m2, a da su za franšizni korner dovoljna i svega tri četvorna metra.

L'Arome parfemi

Foto: L'Arome

– Ovaj je posao najpogodniji za one koji se već bave određenim poslom poput prodaje tekstila, nakita, torbi i drugih asesoara, kozmetike i slično. U tom slučaju, rizik je vrlo mali, a vlasnici dobivaju priliku dodatno zaraditi. Naše su marže, pritom, više od prosjeka u sektoru kozmetike. Budući da je među našim primateljima franšize najviše onih koji su se odlučili za „shop in shop“ koncept, pokazalo se da prodaja parfema često ide daleko bolje od prodaje ostale robe u trgovini – kaže Bagić.

S druge strane, dodaje on, da bi se otvorila samostalna trgovina parfema, ona mora biti na vrlo prometnoj lokaciji kako bi poslovala uspješno, budući da se radi o proizvodima koji se prodaju po vrlo pristupačnim cijenama. – Kada kupite pivo od dva eura, vi ga popijete i kažete „dajte drugo“, a parfemi, pa i u najmanjem pakiranju od 15 mililitara, traju duže i ne kupuju se svaki dan – objašnjava Bagić.

Mala pakiranja nisu osmislili samo kako bi ljudi mogli kupiti povoljan proizvod. Naime, Bagić objašnjava da je poznato da se ljudski mozak vrlo brzo navikne na miris i nakon nekoliko dana ga gotovo više i ne detektira. –Kada kupimo parfem, nakon tri dana više i ne osjećamo miris jer nam se mozak navikao na njega. Shvatili smo da će s malim pakiranjima kupci češće mijenjati parfeme i moći će, osim ljudi u njihovoj okolini, i sami osjećati miris – kaže Bagić.

Upiti zainteresiranih za ovu franšizu, prema riječima Davora Bagića, već stižu sa različitih meridijana svijeta. Osim širenja franšize, tvrtka nastavlja razvijati i parfeme sukladno potrebama tržišta i zahtjevima kupaca.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank