Spremni za sajam?

Ove će godine vrata Palače kulture i znanosti, gdje se sajam tradicionalno održava, biti otvorena od 13. do 15. listopada, a organizatori najavljuju da će se predstaviti rekordan broj davatelja franšize – čak 173 tvrtke iz Poljske i svijeta. Bit će to idealna prilika za neposredan susret i upoznavanje "dvije strane" franšiznog biznisa –tvrtki koje daju franšizu i poduzetnika koji razmišljaju o kupnji provjerenog poslovnog koncepta.
Za sajam se, međutim, treba dobro pripremiti. Oni koji se žele upoznati s ponudom franšiza trebaju izdvojiti čitav jedan dan – sat ili dva nije dovoljno ako želite usporediti i upoznati sve predstavljene koncepte. Prije odlaska bi svakako trebali pregledati listu izlagača (ovdje) te pripremiti pitanja za davatelje franšize čiji vam se koncepti dopadaju. Najzad, na sajmu bi trebali posjetiti i neku od besplatnih radionica ili Forum o franšizingu, pogovoto ako se prvi put susrećete s ovim modelom poslovanja.
Izlagači će, s druge strane, napraviti sve kako bi privukli potencijalne partnere i primatelje franšize. Dobro znaju koliko je prvi dojam važan, i to je jedan od razloga zašto se sve veći broj tvrtki odlučuje izgraditi i dizajnirati štand – na taj način mogu vjerno dočarati izgled svojih poslovnica i lokala, te će sajam i ove godine "uljepšati" replike kafića, restorana, parfumerija, trgovina odjeće, obuće, robe široke potrošnje...
Budući će primatelji franšize moći birati između desetak branši. I ove će godine, međutim, najzastupljeniji biti koncepti iz gastronomije i ugostiteljstva.
– Sudjelovali smo na sajmu nekoliko godina zaredom i svake se godine dogodi da samo nekoliko mjeseci nakon sajma otvorimo nove franšizne poslovnice. Prednost ovog sajma je i to što su nam uglavnom dolazili ljudi koji su zaista zainteresirani za kupnju franšize, znaju što traže, postavljaju prava pitanja, te su ti susreti bili vrlo zanimljivi – kaže Wojciech Goduński, vlasnik tvrtke Wojtex, koja razvija nekoliko ugostiteljskih franšiznih sustava (Biesiadowo, Western Chicken, Rybkodajnia, Western Tortilla, Cofeelofee i Mangatto).
Izlagači će napraviti sve kako bi privukli potencijalne partnere i primatelje franšize. Dobro znaju koliko je prvi dojam važan, te se zato sve veći broj tvrtki odlučuje graditi verne replike poslovnica.
Biraj brand
Budući će primatelji franšize imati priliku birati koncepte iz desetak branši. Najbrojniji će, i ove godine, biti sustavi iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva – predstavit će se više od 50 brandova. Pored domaćih, izvorno poljskih sustava poput Biesiadowo, Blikle, Da Grasso, Kebab King, Salad Story, na sajmu će se naći i neki od svjetski poznatih brandova – Denny’s, Arby’s, Grimaldi’s, a zanimljivo je da ovi sustavi partnere za suradnju traže i u zemljama ove regije. Primjećuje se, također, da će ove godine na sajmu u Varšavi biti mnogo više prodavača sladoleda (Lody Bonanno, Lodolandia, Lodostrefa, Mangatto, Lody Marsjano, Lody Willish) te kafeterija (Bike Caffe, Coffeeloffee, So! Coffee). Iskustvo iz prethodnih godina pokazuje da veliko interesovanje uvijek vlada i za partnerske sustave trgovinskih lanaca – Carrefour, Delikatesy Centrum, Freshmarket, Groszek, Intermarche, Zabka... Poduzetnici koji su, pak, zainteresirani za financijski sektor, moći će također birati između nekoliko brandova banaka i osiguravajućih društva (Alior Bank, Getin Bank, Tax Care, PZU, Aviva, Superpolisa).
Stekni znanje
Sajam je u Varšavi i prilika za susret iskusnih poduzetnika s onima koji tek namjeravaju ući u posao ili su novi u poduzetničkim vodama. Tijekom niza predavanja, uspješni biznismeni i stručnjaci iz oblasti franšizinga, potrudit će se pomoći i naučiti buduće primatelje franšize kako izabrati koncept "po svojoj mjeri", na što obratiti pažnju u franšiznom ugovoru ili kakvu financijsku korist očekivati od uzimanja franšize. Ulaznice za sajam vrijede i za Forum o franšizingu.
Svi su barem jednom u životu razmišljali pokrenuti privatni posao. Sajam nudi mnoštvo ideja.
Preduzmi nešto
Sajam franšiza u Varšavi jest i mjesto koje vjerno dočarava svu raznolikost franšizne ponude. Oni koji prvi put dolaze na sajam po pravilu su iznenađeni brojem sistema koja se razvijaju u sustavu franšiziga, a potom, i saznanjem što sve može biti franšiza. Većina posjetitelja, međutim, dobro je upoznata s ovim modelom poslovanja i dolaze na sajam kako bi upoznali predstavnike franšiznih sustava i stupili u ozbiljne pregovore o kupnji franšize. Među njima su i oni koji dolaze vidjeti, raspitati se te usporediti – kako bi konačnu odluku donijeli kod kuće, nakon razgovora s obitelji, i nekoliko tjedana pomnog razmatranja. – Svi su barem jednom u životu razmišljali o pokretanju vlastitog posla. Međutim, vrlo je mali broj posjetitelja sajma koji ostanu samo na tome. Većina se, prije ili kasnije, odluči na ovaj korak – kaže, na temelju iskustva, Michał Wiśniewski, direktor franšiznog razvoja u tvrtki PROFIT system, koja je i organizator sajma.
Čitatelji portala Franchising.hr koji žele posjetiti sajam u Varšavi mogu računati na besplatne ulaznice – trebaju samo popuniti sljedeću kontakt-formu.
pročitajte članke

Verbatoria nastavlja širiti svoju franšiznu mrežu u Europi – na mapi se sada nalazi i novi partner iz Poljske. Tvrtka je također sudjelovala na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Znanstvena kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.